THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Oběť má takový apokalyptický nádech. Výborná rozlučka.
Mne sa viac páči Stalker a Obeť, ako Solaris.
subeer: Tak to je pepua hodný.
Jinak myslím, že k tomu přistupuješ věcně a logicky. Ano, všechny filmy Tarkovského opakují více či méně stejný vzorec. Čili s rozhodováním o dalším sledování, to máš snadné. Okusil jsi dva ideální příklady, přičemž Stalker je po audiovizuální stránce vrcholem Tarkovského tvorby.
Já na Tarkovského musím mít náladu. Dlouho jsem znal jen Solaris. Pro dvacetiletého kluka šlo o krajně bolestný střet, následovaný dlouholetou „sovětskou pauzou“. Já si tenkrát naivně myslel, že půjde o nějakou ruskou verzi Vetřelce nebo tak něco :)
V rámci Vánočního detoxu jsem shlédnul jak Solaris, tak Stalker. (děkuji pepua za YT laso)
Oba filmy na mě zanechaly podobný dojem impresionistického obrazu, který se vám svým provedením hodně líbí, avšak vy si nejste si jistí, zdali jste schopni otevřít se a naslouchat mu natolik abyste byli s to jeho poselství naplno pochopit.
Ty neuchopitelný filozofický myšlenky nevadí, ale mi nesedí forma, jak se podávají. Některé scény (v obou filmech) jako by se odehrály na prknech, co znamenají svět, ve filmu však působí až moc strojeně – přehrává se (to je taková ruská specialita asi). Chápu a chválím, že v sedmdesátých letech v CCCP takto hledali nějakou vyšší moc než tu, kterou reálně zažívali. Boj o duchovno jedince komouši prohráli, přestože nadělali hodně škody, ty progresivnější naopak pochopili, že je dobrý ho přátelsky chytit za ruku a jít spolu (veškeré současné kvetoucí komo režimy, o tom, co se děje v Rusku ani nemluvě).
Každopádně když jsem četl synopse k jiným Tarkovského filmům, tak to vypadá na podobný vzorec a nemám moc nutkání je zkusit, každopádně už teď se těším až po letech zopakuji Muže z Londýna 2007. No a toto je výsledek ze sledovaní Solaris a Stalker. Cesty Páně jsou nevyzpytatelné… Kelišová.
Děkuji za odkazy na možné zdroje čerpání.
Osobně v mě ruština hlavně v ruských filmech nevadí, naopak, svojí jemnou fonetikou jenom paradoxně umocňuje ty depresivní příběhy, např. naposledy jsem takto dal Kazň (2021) a anglický titulky jsem si v klidu vygooglil.
Navíc 4 roky ruštiny na základce a s tím spojený i dobrovolně povinný odběr časopisu Oгонёк, ve mě i doteď zanechaly stopy.
Co se týče českého dabingu, tak souhlasím s J. Rose, starý filmy (veškerý francouzský a italský) by bez nich o ztratily své kouzlo.
Poslední opravdu špičkový dabing, co jsem zaznamenal byl v Ďáblův dvojník 2011, a to byl taky jeden z posledních filmů, co jsem si z Uloz.to stáhl.
Jasně, koukám, že to má být dvoudílná televizní inscenace. No to jsem zvědav.
Jestli ho opravdu zkusíš, tak dej prosím potom info. Docela by mě zajímalo, jaké to je.
I ten Soljaris z 1968, možná ze zvědavosti také zkusím.
Díky, ale koukám, že asi nebude třeba, ještě se to dá najít.
Není zač. Solaris je posledním filmem, který jsem stáhl z Ulozto (v rámci příprav na článek). Po svátcích ti to můžu poslat někam na virtuální úložiště, odkud si film stáhneš.
S tvým přístupem k dabingu souhlas, současný český dabing často úplně maže atmosféru, hlavně anglicky mluvené filmy to zabíjí.
Tohle mám v nějaké staré verzi, dabing slušný, tak jsem jen přemýšlel zda to není na škodu. Asi se poohlédnu po originálním znění, rusky ještě trošku rozumím, tak uvidíme jak to bude působit. Díky
Noisy: Hele, tohle bude asi vždy o osobních preferencích. Ano, Solaris má dabing. Vlastně jich má několik (český, polský, anglický), ale já osobně v 90% preferuji titulkovou podporu a originální znění.
Jasně, některé staré akčnáky, Belmondovky, Funesovky... tady si dám dabing líbit, ale jinak mi užití dabingu (především současného) narušuje zážitek ze sledování. Do titulků se sice nevejde vše, ale pokud jde o anglicky mluvený film, tak si člověk ta chybějící slovíčka dosadí. K tomu opravdu stačí jen základy.
Dabing mi často degraduje herecké výkony, tlumí autentické emoce obsažené v hlasech, případně obrací význam některých vět.
Solaris s dabingem nemusí být vůbec špatný. Předpokládám, že jde ještě o starou školu. Na druhou stranu bylo celkem příjemné slyšet ruštinu v době, kdy jí mnozí považují za řeč ďáblů:)
Píšete tu stále o CZ titulcích, já mám tenhle film s českým dabingem. Znáte a je v tom nějaký rozdíl? Třeba zda je to nějak upravená verze nebo nekvalitní dabing, překlad?
Velka skoda toho warezu (u.to), je to fakt. Nie iba na filmy, ale aj hudbu. Ine varianty (trebars Fastshare a pod.) nedisponuju zdaleka takou databasou a vyberom. Ostavaju torrenty...aj ked tie su dost diskutabilne a asi aj z hladiska bezpecnosti. Neviem no, tazke casy nas cakaju a asi sa budeme musiat vratit fakt hlboko do minulosti a opat kolovacka - ty mas to, ten tamto, ja toto :) Celkovo, uz to nie len tak lahko dohladat tituly s ktorymi kedysi nebol problem a boli toho plne vyhladavace.
Diky za tip na Tarkovskeho filmy o ktorych by to tu malo byt predovsetkym :))
Doma sleduji filmy přes Kodi TV. To je hotový zlatý důl, neboť tam je prakticky vše. Ani Netflix, HBO a Apple TV dohromady, nenabízejí takovou škálu v možnostech výběru. Akorát ty filmy nejde stáhnout. Na druhou stranu, kolegové z práce mají Kodi v telefonech a prý to také funguje.
O té reedici Tarkovského nevím, dík za info. Nicméně bez přítomnosti CZ titulků, by to pro mne stejně nebylo. I tak je samozřejmě fajn, že se někdo o jeho dílo takhle stará.
J.Rose: „Soudruzi“ investovali už v roce 2017, na youtube kanálu Mosfilm najdeš restaurovanou verzi s anglickými titulky, jsou tam i jeho další filmy. Co se warezu týká, u.to bylo samozřejmě kult, ale kdo jí tvaroh, vidí za roh.
J. Rose-Rozšiřování si obzorů je neustále potřeba a Uloz.to k tomu bylo ideálním prostředkem. Původní podoby je hodně (věčná) škoda, přesně z těch důvodů, které sám zmiňuješ, na druhou stranu bylo jenom otázkou času kdy se stane, to, co nedávno stalo. My to holt musíme akceptovat, i když se nám to nelíbí. A ano, soudruzi mají napilno napříč politickým spektrem a propagace okrajových jim na PR jim určitě nepřidá. Zbývá nám přátelská výpomoc, tak jako kdysi kdy jsme toho měli málo nebo téměř nic.
subeer: Tarkovkij byl opravdu unikát. Nemyslím teď ty filmařské techniky, ale přímo to, na co tu narazíš. Jen málokdo mohl v tehdejším Sovětském svazu točit tak svobodným způsobem a navíc ještě filmy, které mají vysokou uměleckou hodnotu.
Určitě neváhej. Nevím nakolik Tarkovského znáš, ale na úvod není Solaris vůbec špatná volba. Pokud tě film osloví, pak doporučuji skočit rovnou na Stalkera a jeho poslední film Oběť. Naopak varuji před filmem Zrcadlo, což je asi nejtěžší flák, jaký Tarkovkij natočil.
Jen nevím, jak se k jeho filmům teď dostat (možná Torrenty?). Tarkovského jsem bezostyšně stahoval z webu Ulozto, a vůbec se nestydím. Byla chyba „zrušit“ tento web. Vlastním solidní sbírku filmů na DVD, Blu-Ray i 4K nosičích, ale existují kvanta filmů (a nejen filmů), které člověk zkrátka nemůže získat jinou cestou než stažením (o koupi originálního disku ani nemluvě). Na Ulozto byl Tarkovkij komplet. Originální zvuková stopa a české titulky v obraze. Ach jo.
Pochybuji, že „soudruzi“ budou investovat do restaurování a následného znovuvydání Tarkovského díla.
Sci-fi sice není moje cílovka, ale tento monstr článek (v tom nejlepším slova smylslu) jsem si s chutí přečetl, protože jsem na Solaris už předtím dostal pár doporučení.
Z toho, co J. Rose, popisuje to snad ani nemůže být ruský (CCCP) film. Mě to totiž nepřijde jako dostatečná (osudová) depka, či dekandence (pítí vodky nestači 😊). Možná jaž příliš vztahuji příliš k oblíbeným Zvjagincovým oku také lahodícím filmům. Tyto bych tu doporučil jako kontrolované uvedení do stavu beznaděje, pokud někdo zamyšl pro pochopení jednoho z citátů K.H. Borovského.
Každopádně J. Rose opět moc díky, určitě si na ten film udělám čas.
Tarkovského filmy sú dlhé a pomalé mimo iného hlavne aj preto, že režisér sa na ne vôbec nedíval ako na typické filmy. On jednotlivé zábery a obrazy skutočne komponoval ako pravoslávne ikony.
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Vložit diskusní příspěvek