THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
2 Noissy
Pardón... Zabudol som zložiť poklonu za dobrý seriál... Úplne mi behali obrazy pred očami a mal som zvukové halucinácie, keď som prechádzal jednotlivými riadkami...
A pacienti, okrem preveľkej radosti z nového albumu, čakajú aj na niekoľko rokov sľubované recenzie "stariniek" (aj keď v prípade Atheist tento výraz znie nepatrične)...
JUPITER je poriadna explozia endomorfinov priamo do hypothalamu.Vsetci pacienti do jedneho maju radost preveliku :D
Díky za seriál o Atheist! Je však pravda, že bez recenzí alb je jen pro znalce a nostalgiky.
Jen jedno rýpnutí: "U fanoušků je oblíben především jednodušší, na riffu postavený nářez, takže kapely jako DEICIDE si na nepřízeň publika rozhodně stěžovat nemohou." <= V roce 1992 přišli Deicide s albem Legion, které bylo hodně složité a technické na poměry této kapely. Díky tomu ta věta zní poněkud zvláštně.
PS: Jupiter už mi putuje na disk 8-)
Saturn trochu predcasne skrizil drahu zeme :) Oficialne tusim 8.11. Pocuvam 7 skladbu a dycha na mna duch 90 rokov, ma to kurva dobry potencial. Obaval som sa, ze sa dockame "iba" pokracovania Elements, ale je to viac. Niektore pasaze pripominaju mathcorove zalezitosti po prelome tisicrocia /alebo naopak?/, ale ozaj iba momentom. Povedal by som, ze Atheist sa elegantne vyhli a ignorovali to, co sa na hudobnej scene stalo za poslednych 17 rokov, idu vlastnou cestou. Ten album sa mi bude pacit.
níže-to Mbody
Ve své době jsem se setkával skutečně spíše s chladnější reakcí na Renewal, nicméně postavení Kreator bylo díky líbivosti Coma a jeho zlidovění mezi fanoušky takřka neotřesitelné. Musel bych si projít staré časáky, abych ti mohl oponovat, v rozhovorech se však stejně dost kecá.
Každopádně navrát ke klasičtější poloze na Cause nebyl náhodný (Mille chce a vždy chtěl své desky prodávat ve velkém, což je samozřejmě v pořádku). Podle mne šlo mimo jiné též o jistou reakci na relativní úspěch śpíše tradičního alba Divine Intervention od Slayer v dobách, které byly pro metal dost nepříznivé (viz úvodní nájezdy). Zvuk Cause, resp. jeho obrovskou razanci pak ovlivnil Vincent Wojno, který se významně podílel na nečekaném úspěchu jedničky Machine Head. Mille je prostě profesionál. Cause představuje vyjádření frustrace i poučení z krizového vývoje:-). Bohužel domnělý neúspěch Renewal nebyl důsledkem jeho podoby, ale daleko hlubších změn na scéně, na něž měl snad už reagovat právě Renewal ...? Je to složité...:-)
jo a jestli si dobře vzpomínám, tak já zase tehdy kdesi četl o totálním propadáku turné KREATOR po Jižní Americe, které mělo následovat právě v roce 1993, dokonce tam kapela nechtěla jet (po nedobrém pocitu z koncertů v Evropě?) a prý tam jela jen kvůli smluvním závazkům s vydavatelem a neúspěch byl prvním krokem k pozdějšímu zrušení smlouvy. Ale tady už lovím z paměti a zdroje těžko dohledám, přecejen je to už dávno
v rámci promo rozhovorů se toho nakecá :-) ale věcně:
- Renewal vyšel až na konci roku 1992, takže rozhovor z tohoto roku mohl těžko hodnotit úspěšnost turné, které následovalo až dalšího roku
- obsazení větších sálů a více fanoušků na turné po Renewal vyplývalo víc než z úspěchu této desky z rostoucí popolarity kapaly a úspěchu předchozí desky "Coma of Souls", což je poplatné i době "bez internetu", kdy nebylo šíření hudby přecejen až tak akční (sám si pamatuju ony burzy s kazetama, které byly kolem roku 1990 často jediným zdrojem pro fanoušky)
- zdroje hodnotící vlastní turné po Renewal většinou nemluví o přílišném úspěchu, koncerty možná co do počtu lidí větší, to ale přece není hlavní měřítko povedeného turné (Renewal, released in 1992, which featured heavy death metal and industrial influences. While reaching a newer, more commercial audience, the band upset many longtime fans, accusing them of "selling out". The band, once known for being an excellent live act, had disappointing shows and tours for this album due to the industrial influences.)
tolik praví kydy a žvásty
Misunderstanding forever!
"....vydává KREATOR fanoušky zatracované a nedoceněné album „Renewal“, na kterém se tito Němci snaží hledat vlastní východisko z thrashové krize formou experimentů s melodiemi a samply"
Hlavna vec ze sa Mille Petroza chvalil v 1992 na strankach vtedajsieho URAGANU ze po Renewall sa kapala dostala aj do Izraela a konecne hrava vo vacsich halach pre < 2000 zurvalcov kde len zavita....
a tak sa tvoria myty a legendy, zvasty a kydy :-)
koscj: OK, presto by recenze potesila;) Ale i tak diky redakci/Noisymu za serial o zajimave kapele.
staré určite nie, veď bolo všetko povedané v profile.
Kocsj: mMyslel jsem ty doposud vydane;) Tak nic;)
Keď vydajú niečo nové, tak určite.
Chysta se i recenze na nejake z alb tehle kapely?
Fajn koncik, prijemna atmoska, prijemni lide, zadna mackanice a prijemni muzikanti, tak to ma byt...
Skvělý článek, včera jsem byl na Ateist a byly fakt skvělý. Kecal jsem se zpěvákem a s basákem a říkali že novou desku určitě točit nebudou.
jo a jestli bylo něco podobnýho ve Sparku, tak to mám holt smůlu, já Spark skoro vůbec nečtu, takže jsem o tom nevěděl
damien: tvé připomínky beru, jen pro vysvětlení uvedu, že recenze desek jsem z profilu záměrně vynechal, jednak proto, že si tyhle desky podle mě zaslouží samostatné recenze, které snad někdy já nebo někdo jiný spáchá, a jednak, že už takhle to bylo dost dlouhý :-), a pokud někomu připadají nějaké informace v článku nadbytečné, tak smůla, já to tak psal, protože tak mě to bavilo (i když jsem se s tím místy trápil)
Aby tady nezněla jen samá chvála, přidám pár damienovských rýpnutí :)
Podle mě Noisy tak nějak obešel to nejdůležitější, a to hudbu. Takže: dobové infos jsou vyčerpávající; pokus o historický kontext je možná trochu nadbytečný, vždyť něco podobného mnohem zevrubněji a relativně nedávno spatlal Cyklo ve Sparku (I když chápu, že ten asi každej nečte ); co mi chybí úplně, je autorův osobní postoj k ateistím deskám, vyjádřený třeba formou minirecenzí na odstavec. Kdybych tvorbu této formace neznal, tak mě četba jejich historie asi zrovna na poslech jejich hudby nenaladí. Takhle to má význam jen pro pamětníky a nostalgiky, což je při nadčasovosti hudby Atheist docela škoda, ne ?
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Vložit diskusní příspěvek