OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
v-dur ad mluvene slovo: mno, to asi i dost souvisi s tim, co te vlastne na hudbe bavi.. u me to casto nemusi byt vubec nejaka melodicka linka (ci alespon jeji naznak), jako spis nalada, kterou u me dany zvuk vyvolava (např. minimalistické hučení jakéhokoliv původu, okolní "šum" field recordings, etc.).
Co se týče přímo mluveného slova, vždy jde o to, jaký tón, zabarvení má dotyčná osoba, styl narace, atp. Neříkej mi, že ti třeba nikdy v životě nebylo příjemné poslouchat něčí hlas než jsi usnul (ať už to třeba v posluchárně bylo na přednáškách ;)) a vůbec nešlo samozřejmě o smysl sdělení, ale spíš o nějaký podprahový zvuk, který začneš třeba vnímat často až po delší době.. úproces usínání tomu velmi napomáhá :)
a ještě mi to připomnělo klasické dílo zde již dříve zmiňovaného Luciera: http://en.wikipedia.org/wiki/I_Am_Sitting_in_a_Room
(jde samozřejmě už o trochu jinou věc, ale imho to je spíš tak, že ti "jde naproti" s tím, co se jinak děje u tebe např. ve fázi usínaní :)
pardon, moja chyba.. samozrejme ze slova nemozu byt hudbou, pretoze ich clovek nepocuva so zamerom pocuvat hudbu, naopak je na 99 percent vopred dane, ze clovek hovorene slovo bude automaticky dekodovat ako konkretne a objektivne posolstvo.. co by potom ta veta sedela..
zajímavá debata.. ohledně hledání definice hudby se mi moc líbí to, co jsem kdysi četl v jednom článku o z'ev(ovi): "...z harampádí se stávají předměty, z předmětů se rodí pohyb, z pohybu vzniká hluk, z hluku se stává rámus, z rámusu struktura a ze struktury hudba". :-)
ja to praveze tak striktne neberiem.. v zdanlivo nehudobnych veciach sa lahko da rozoznat nejaky ton, preto som pouzil priklad s ventilaciou..
anglicka poucka znie super, no ja si neviem pomoct, napriklad v klasickom, beznom hovorenom slove ziadnu hudbu nenajdem, aj ked budem sam seba presviedcat, ze tam je..
dalsi priklad, jeden song od steve vaia, kde strasne rychlo a strasne naruzivo rozprava nejaka zenska a on sa zrazu napoji a hra na gitaru tak, ze je to totalne synchronne s tou recou.. tam ale zase ta zenska je trochu afektovana a tym padom ten text tak trochu "spieva".. pokial si ale vezmem klasicke, bezne rozpravanie s co najmenej emociami v hlase, to je podla mna dokonaly priklad zvuku, ktory nie je hudbou..
jo a ten tvuj zazitek s motorkou mi pripomnel jednu z nejvetsich vyhod poslechu hudby z prenosneho prehravace: mixovani nahravky a skutecnych zvuku zvenku - obcas vznikaji neuveritelne genialni nebo vtipne kombinace. nebo haluze :)
ostatne s tim pracuje i dost zivych performancí (od zvuk publika... az treba po vyiuzivani rozvrzane zidle samotneho hudebnika :)
to ti fundovaneji zodpovi clovek znaly hudebni teorie ;)
ale pokud chapu dobre - "rytmicke hluky" ti hudebni nepripadaji.. ja v tom nevidim sebemensi rozdil, je to vsechno subjektivni "music=everything one listens to with the intention of listening to music".
pokud jde o tvoje vnimani, zkus si ten vystrel z pistole nasamplovat a neco z nej poskladat :)
a nebo az budes nekdy priste smazit neco na panvicce, tak dej maly plamen a zaposlouchej se do velmi rozmanité symfonie ;)
btw mohutne ventilacni sachty maji velmi casto podobny zvuk jako preparovane varhany nebo i normalni v nejnizsich rejstricich ;)
nahodou som sa dostal k zaciatku diskusie o tomto albume a "definicii hudby"..
tak MI napadlo, ovsem bez toho, aby som to skusil poprevracat z roznych uhlov.. nebude nahodou ta definicia hudby v tom, ze napr. gitaru alebo violoncelo viem definovat tonovo.. t.j. viem povedat, ze v jednom momente hraju ton D a pod..
co sa napr. o vystrele z pistole povedat neda a napr. zase o zvuku motora wartburgu ano (alebo povedzme o klimatizacii)..
raz som bol na jednej prednaske o staroslovanskych hudobnych nastrojoch, ludia tam vramci nej hrali na tzv. koncovych pistalach.. zahrali nejaku piesen a zakoncili ju dlhym, tahavym tonom.. no a v rovnaky moment vonku za oknom prechadzala motorka, ktora vydavala presne rovnaky ton.. co v konecnom dosledku rozosmialo celu salu, pretoze oni dali fade out a motorka dalej drzala ton a ked presla okolo, tak ho dokonca ohla smerom dolu (ako vacsinou prechadzajuce motorky a cokolvek zneju, ak viete, co tym myslim:)..
Thorn: díky
Thorn: líto
a nazov sa vyslovuje rovnako ako "sun"
Norr> je tu recenzovane vsetko, co SUNN O))) vydali za posledne 2 roky, report z koncertu, rovnako ako takmer vsetky aktualne dosky nejako spriaznenych kapiel a projektov (BORIS, EARTH, THORR'S HAMMER, KHANATE, LEVIATHAN, LURKER OF CHALICE, XASTHUR...), vykopavky recenzujem(e) len vtedy, ked je specialna prilezitost, alebo ked "nemam co na praci". recenzovat vykopavky, ked je tona zaujimavych noviniek, je z mojho pohladu zbytocnost.
A jak se sakra ten jejich název vyslovuje?
Ani zdatní angličtináři v mém okolí se nemohou shodnout.
Jak už tady padlo, beru tuhle kapelu jako jednu z těch, co se snaží uchopit hudbu trochu jinak, ale rozhodně si z toho neustřikuji, přestože si to poslechnu velmi rád.
Co mě tedy překvapuje při tak vysokém ohodnocení rezenzentem a následné rozsáhlé diskuzi, že tu nejsou recenzovány též další alba SUNN O))).
Jsem překvapen:
Ještě před pár měsíci (nebo kdy?) jsem v hodnocení na tuhle desku naplival (a přitom třeba "Earth 2" se mi už tehdy líbilo) a dnes beru svá příkrá slova zpět. Nedalo mi to, znovu jsem si tu obludnost pustil a schramstlo mě to jak šimpanz hovno. Dnes bych tomu dal asi tak 8.5 bodu. Jako kulisa k četbě nebo pohodovýmu studiu, prostě k něčemu, u čeho člověk vnímá své okolí, je to bezvadné. Kytara v "It Took..." mně už taky přímo učarovala; a nejenom tam. Sháním od nich i další věci...
koukam, ze atmosfera je v tomto pripade na videu ponekud neprenosna :-)
http://www.youtube.com/watch?v=JhUXkjCfX0k
O'Malley to ma v svojom oficialnom zivotopise na ideologic.org
nevim nakolik je tahle informace znama, pravda hodne s krizkem po funuse :-)))
http://www.fcca.cz/cz/main.php?x=1&y=5.aaron
NY TIMES? .... O__O
ZAPREDANE RITE!
http://www.nytimes.com/2006/05/28/magazine/28artmetal.html?_r=1&pagewanted=1&oref=slogin
7 stran o SUNN O))) v The NY Times
zkus se tu trochu rozhlednout.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek