MOGWAI - The Bad Fire
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
No ona tvorba například takového Vivaldiho byla taky jednoduchá... Přeberte si to jak chcete :-)
Pro případné argumentátory, že porovnávat Vivaldioho a Manowar je kacířství, přeci jen vysvětlím myšlenku (protože mně o myšlénku se jedná): v "jednoduchosti" či "složitosti" hudby TO není.
Jednoduchost
K té jednoduchosti: On byl Manowar vcelku vždycky takový trochu jednodušší... přeberte si to
No to tedy s otazníkem.
Kings of Metal je první opravdový průser této kapely (že pak přišly ještě horší, o tom není sporu). Nechápu, jak se tady někdo může odkazovat na tuto podivně komerční desku, zjednodušenou, očištěnou od jakékoliv kudrlinky, a nemluvím už o té debilní, stupidní pohádce o Dědečkovi a jeho Story. Manowar začali padat ze svého Olympu spolu s Fighting the World (a to na téhle desce ještě ani zdaleka všechno špatně není, naopak, je docela slušná a některé věci tam jsou dokonce excelentní – „holy, holy war…“). Kings of Metal je snad dobrá do soudobých hitparád: „hele, oni hrajou tvrdě, ale furt to tak nějak procítěj, nakonec si sem ty rokery můžem pustit, a pak ještě dorazí Iveta, a hlavně, to bude pecka, Sámer“.
The Triumph of Steel je lepší než Kings of Metal, ale zase: já si prostě nemůžu pomoci, když to poslouchám, vidím před sebou komix. Všechno nalajnované, obrázky v pastelových barvách, postavy mají dokonce doplněné obrysy, pěkně široké, neořezanou černou pastelkou. Dá se v tom najít krása, to ano, ale proti třeba Hail to England nebo Sign of the Hammer je to pád na hubu. Když už nic jiného, neprudí mě tu Ohnivá kola a dědeček se svojí pohádkou někam zalezl (jak koukám, dokonce na něco tak průzračně zřejmého můžou být názory různé).
Úvodní epos je nudný, protahovaný k zešílení, Metaloví Válečníci (Bratři, že, kdo jiný) jsou takoví, jací jsou. Burning je slušné, indiáni jsou slušní, The Demons Whip je slušný, ovšem, závěrečná balada (já tenhle termín nenávidím!) je vkusná, to je pravda, ale pořád je to takové zjednodušené, nalajnované, nakreslené.
Což se mi všechno nepíše až tak snadno, protože ve svých šestnácti jsem na Znamení Kladiva ujížděl, přičemž Manowar dodnes vnímám s jistou dávkou nostalgie (člověk se při vzpomínce na mládí přeci sentimentu neubrání). Že je stávající éra (která začíná NEJPOZDĚJI po The Triumph of Steel, spíš ale už někde před Kings of Metal) parodií na doby dávno minulé, o tom je málo sporu.
není
no vida...předpokládám, že další zajímavá diskuze je na obzoru :)
2 J. Vrabec: a co jsi vlastne slysel horniku?
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.
Moje první setkání s tvorbou této rakouské kapely probíhá za asistence emocemi prosycené muziky z různých "post" žánrů. Je tam dostatek nápadů i děje, aby to utáhlo přes hodinu trvající stopáž a zároveň motivovalo k opětovnému poslechu. Fakt supr chlapy!
Tradiční melodický heavy metal, ovšem výborný. Na desce je vše v pořádku, kvalitním zpěvem počínaje a vymazlenou produkcí konče. V rámci žánru mohu jen doporučit, jen tomu chybí nějaká ta vlastní přidaná hodnota.
Zmar nad zmar. GRAVE DIGGER přestali být opravdu zajímaví někdy kolem alba "Ballads Of A Hangman" (2009) a od té doby už si vlastně jen zoufale tahají ze své riffové zastavárny, co jim dříve nepřišlo dost dobré. A tentokráte to tedy rozhodně dobré není.
Parádní švédský old school death, který se vrací v čase do devadesátek a servíruje správně dusivou porci švédské žánrové klasiky zarámovanou do charakteristického chrastivého zvuku. Tohle by mělo chutnat především fanouškům starých DISMEMBER a ENTOMBED.
Třetí album švédských mladíků přináší zároveň i jejich nejvyspělejší materiál. Přechod k velkému labelu z intenzity jejich groovem načichlého blackujícího thrashe pranic neubral, navíc skupina přidala ještě více šikovnosti při kompozici. Svižný poslech!
Vložit diskusní příspěvek