THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Jo, to by bylo dobré se na to CF / Triptykon / Fischera vyptat...
Ona je to v podstatě celkem prkotina, ale mě jako fanouška raných Celtic Frost by to celkem zajímalo. Když porovnáš text skladby s tím článkem z wikipedie, tak je naprosto vyloučené, že by se jednalo o nějakého jiného Gillese (je tam zmínka i o Johance z Arku, po jejímž boku bojoval). Myslím, že kapela buď vycházela z nějakého zdroje, který to jeho jméno ve tvaru Rays uváděl nebo to "rays" v názvu opravdu má znamenat "paprsky", což ale nedává moc smysl. Taky je možné, že v názvu původně to měkké "i" bylo, ale nějaký snaživý dobrák v tiskárně jim to vždycky "opravil" a když už to bylo uvedeno všude, tak kapela rezignovala a nechala to tak. :-)
No právě - všude je to evidentně psáno jako paprsky (rays) a nikde není ani zmínky o tom, že by to byla chyba.
Ještě malý dodatek z francouzské wikipedie (tvar "Rays" tam ale taky není):
Appelé à l'époque Gilles de Rais (également orthographié Raiz, Rayz, Ray ou, selon la graphie contemporaine, Retz)
k.eight.a:
Pro pořádek ještě uvádím ten text. Pravděpodobně se tedy nejedná o chybu a to jméno záměrně pozměnila sama kapela. Občas to bývá psáno i jako Gilles de Retz, ale to "Rays" jsem viděl asi jen u těch Celticů.
Years of pleading, behind the walls
Chambers and vaults, Scenes of fright
Unspoken Words, in pain and fear
140 lives passed his hands
Gilles De Rays... the perverted son
The holy man... hanged by nobility
Into The Crypts of Rays...
Luring children for his masses
Robbing and buying young souls
Sacrifice to morbid demons
To satisfy his repulsive sexual lust
Gilles De Rays... the perverted son
The holy man... hanged by nobility
Into The Crypts of Rays...
"So this is for the morbid one,
The braveless and sick
Shivering laughter shrieked through the tombs
Sexual offence and perverted rites
Watching them limp and die...
Wizards and darkness, Gilles' dreams
Halfway came true..."
As a late medieval French marshall
Unrestrained, with endless ambitions
Personal guard for Jeanne D'Arc
...the rising of his soul to god...
Gilles De Rays... the perverted son
The holy man... hanged by nobility
Into The Crypts of Rays...
Overdone Mysticism and
Desperate Satanism (Ha!)
Are just one small step apart
There's no human scheme in the beyond...
Máš pravdu, teď jsem se díval na jejich oficiální stránky i na originál CD re-edici, kterou mám doma a tam je to taky. Nicméně, když si přečteš ten text, tak je jasné, že pojednává o tomto pánovi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gilles_de_Rais
Valič Bulev - [28.12.2013 21:29] / MA-AoM
Add Celtic Frost - Into the Crypt of Rais ...
"Mimochodem, název skladby bývá dost často uváděn chybně. Nemá tam být rays (paprsky), ale Rais. Gilles de Rais je jméno nechvalně proslulého francouzského sériového vraha, o kterém pojednávají i texty alba Godspeed on the Devil's Thunder od Cradle of Filth."
Twe, často? Vždyť je to úplně všude a ani wiki či metal-archives tuto chybu nezmiňují! Mě vždycky přišel ten název fakt divnej...
Tak dnes jsem zjistil, že Cathedral mají na albu The VIIth Coming ještě jednu "frosťárnu" a to včetně typického "Ugh!!!". :-)
http://www.youtube.com/watch?v=OecIy867ZPU
Jen tak pro zajímavost, Cathedral (podle mě jsou v pohodě) měli na albu The Garden Of Unearthly Delights skladbu Upon Azrael's Wings, která zní jako od Celtic Frost. Ta podobnost je tam místy tak výrazná, že si myslím, že byla míněna jako určitá pocta této švýcarské legendě.
http://www.youtube.com/watch?v=_LjLTNTgVG0
Mimochodem, zrovna tohle album spolu s The Ethereal Mirror se mi od nich líbí asi nejvíc.
70 minut materiálu u takové hudby to je čistá krávovina formátu Cathedral, nejsklurvenější a do sebe nejzahleděnější nudný mrdky z devadesátek pod sluncem. Smrt Cathedral! howgh
Praveze mne taka The Prolonging aj celkom pekne vyhovuje :P Ale ako vravis, trocha skratit a pridat otačky by nezaškodilo :) Kebyze vsak vydavali take hity ako Shatter, tak by som sa tomu vobec ale vobec nebranil :)
Hlavně by mohli aspoň trochu zrychlit a zkrátit skladby na rozumnou délku. Doufám, že nás na novince Triptykon Melana Chasmata (vychází 14. dubna) nečekají zase dvacetiminutové tryzny jako byla The Prolonging.
Ta basačka se mi tam taky libí, Aina bych ale také vítal, stejně jako návrat k značce CF a mírnému zrůznorodění produkce.
Mě ani tak nezajímá, jak vypadá, spíš by se měl vrátit do kapely a to jméno by si z Triptykon měli změnit zpátky na Celtic Frost. I když by zase bylo škoda vyhodit tu současnou basačku. Asi by bylo nejlepší nechat je tam oba, aspoň by měli C.F. pořádně dunivý zvuk. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=W7kZ-R0ibFU
Tak Ain vypadal vždycky dobře, vždycky líp jak Thomas.:-)
Teď jsem si kousek toho klipu pustil a spíš mě zaujala ta basákova krajková košile (či co to je). Takže to vypadá, že určitý náběh k tomu glamu měli už tenkrát. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=41PxFzoqULU
Mě ta image 88-90´přijde lepší. T.G.Warrior a rovný vlasy v "Circle of the Tyrants", to byl zas šok pro mě.:-))
Ten šok jim možná nezpůsobila ani tak ta hudba samotná, ale spíš ta radikální změna image. Já celkem chápu, že ti jejich původní fanoušci nemohli vydýchat, že se na ně z videoklipu, obalu desky a promo fotek místo tlupy zachmuřených maniaků opásaných řetězy culí partička načančaných primadon. :-(
Ještě bych dodal: ...tu kapelu jsem snad celý rok, do roku 91´, bral jako jednu z těch, co zejména divoce máchaj trvalou, COŽ SE MI LÍBILO!:-)
Přitom byli CF v roce 88´muzikantsky nesporně výš než v začátcích. Jenom se prostě vyvíjeli mimo underground.:-)
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Vložit diskusní příspěvek