THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
v amerike je cesta za slavou trochu ina.. mas kapely, ktorych popularita je koncentrovana do vnutra hranic jedneho statu (alebo par okresov).. o par sto mil dalej ich mozno niekto pozna, no nijako zvlast.. doma ale nemaju problem vypredavat koncerty.. vdacia za to "lokalnosti" americkych medii. mas sice 5 celostatnych televizii ako NBC, CBS, ABC atd (u nich sa tomu hovorí "national television"), no v jednotlivych statoch je cela siet lokalnych televizii a radii (s dlhymi a komplikovanymi skratkami), ktore su relativne dost pocuvane..
cosi ako EU.. najvacsiu cesku hviezdu uz kilometer za nemeckymi hranicami nepozna nikto..
no a az potom sa z tychto interpretov stavaju "national" hviezdy, ak sa podari..
"With the production of this album, Sean McMahon began distributing it between record and management companies, which resulted in airplay on local radio and, in turn, won a spot at Dotfest."
"In early 1998, the band created another small demo, which included "Spit It Out".[19] The Slipknot Demo was sent to many record labels and, along with a growing popularity on the Internet and help from their then manager Sophia John, interest grew from record labels and eventually producer Ross Robinson was contacted (...) With the acquisition of Ross Robinson, interest grew and the band began getting offers from record labels."
toto vsetko sa stalo tak 3 roky predtym, nez vysla Iowa ;)
Já už sem tedy taky postarší a Slipkont se mi líbí. Dokonce semy dvě poslední alba mám radši než předchozí. A jelikož musím nosit kravatu a košili tak trička nenosím žádný,bych si stejně v těch lebkách připadal už divně.
ainotatak: no budiz, ale to vsechno je porad pouze cesta, jak priblizit HUDBU slipknot, ktera treba neni uplne na prvni poslech vice lidem, ti producenti asi vedeli, proc sahli ze vsemoznych kapel zrovna po nich, stale nesouhlasim s tvrzenim, ze hudba je zde az na tretim miste, hudba je na prvni miste, a maskarada je jenom proto, aby se hudba dostala k vice lidem (kteri treba ani predtim netusili, ze by se jim neco tak tvrdeho mohlo libit)
Sambiliong - prvni odstavec tvojeho prispevku teda podle me podporuje nazor, ze hudba je na prvnim miste, jaiko prvni si napsal "neobvykle tvrdi a melodicti" a az potom "jeste to zaujme vizualne"
Ainotatak : Aplikuj na velkou cast/vetsinu MTV tlacenych kapel/hudebniku. Navic MTV a velke lejbly se tim ani netaji a bezne vysilaji porady o tom, jak se mapuje/podchycuje trh a jak se vytvari nove 'hvezdy'...
Ainotatak: no a proc ne? Takhle to proste normalne chodi. Lety proverena fungujici praxe, tak proc to menit a cpat lidem originalni skvosty, kdyz o ne stejne nemaji zajem(tezce stravitelne, tezce pochopitelne, vizualne nezajimave) :o)
IMAGE IS ALL:
Prípad zo života: celkom sa bavím na kamarátovom 13-ročnom synovi, ktorý sa začal hudobne prebúdzať a po dostupných popíkových rádiových hitoch začal šlapať na CRADLE a IRON, lebo je to "neobvykle tvrdá" muzika a k tomu to má aj MELÓDIU. A ešte/hlavne to zaujme/ohúri vizuálne.
Keď som mal ja 13 rokov, poznal som masky KISS a ich prezývky a vedel som kto je Eddie - ani jednu kapelu som ale dovtedy nepočul :-)
SLIPKNOT? Najviac sa mi páčil link asi práve na Metalopolise, kde sa už pred 2-3 mesiacmi dali pozrieť fotky členov v ich NOVÝCH MASKÁCH!!! :-D
SLIPKNOT GROWS UP!
bleak:
Moje teorie jejich vzestupu:
Popularni klubovou kapelu v zapadakove jmenem IOWA si jede vomrknout vlivný producent, ktery dostal typ na kapelu, ktera vcelku dobre hraje. Bohuzel takovych kapel je spousta, tak je potreba zacinajici hvezdu nejakym zpusobem odlisit, vtisknout vyrazny IMAGE nekonvecnosti. Americka mladez zrovna ujizdi na nove vlne "brutalniho" hororu, kde hlavnimi predstaviteli jsou masovy vrazi (WRONG TURN, TEXAS MASSACRE, HILLS HAVE EYES, JASON X, apod). Ano! To je ta spravna volba! Masky. Vse se zacina rozjizdet. Novy SLIPKNOT nataceji svoji desku, ktera je vyrazne podporena skutecne profesionalnim studiem a lidmi kolem. Vychazi album "Slipknot", ktere ma zapracovany marketing vyzkouset naostro! Vede se. Nasleduje dalsi mohutna kampan k prosazeni SLIPKNOT - velke turne vyhlaseneho OZZFESTU ci predskok SOAD. SLIPKNOT tak vidi dostatecne mnoho lidi, coz je podporeno i rezisersky dokonalymi videoklipy na MTV.Vlak jmenem SLIPKNOT se rozjel a ma kurewsky dobre naslapnuto! Aby se desky prodavaly jeste vice, trochu pridame k agresivite i davku melodie, no a mame tu kolos popularitou rovnajici se nejvetsim kapelam z USA.
To jest muj imaginarne-nadsazeny popis vzestupu SLIPKNOT. Neberte to vazne:-).
@ Gwar : Nevim, v jake forme jsou momentalne, ale Scumdogs of the Universe jsem sveho casu poslouchal casto (samo ze origos).
soft death metal = dobra hudba do auta :)
napisal som soft death metal, co je jasna ironia ;)
ainotatak: ale no tak:) k tomu statusu celebrity se asai museli nejak propracovat, nemyslis? (viz ma teorie o popularite slipknot) nechces mi doufam namluvit, ze to tak meli naplanovany od zacatku a vsechno je to jen zalezitost mohutne propagace uz v zacatcich? ze to po vzrustu jejich popularity zacalo poslouchat par lidi jenom kvuli trendu, uz je vedlejsi
v-dur,dobrá recenzia,ja s ňou v podstate súhlasím,ale tá škatuľka,že Death Metal....To snáď nie....S týmto označením si to dosť presolil podľa mňa !
jeste k prvni casti v-durova prispevku - tu pridanou hodnotu ma v metalu mnoho kapel daleko vetsi - napr. spousta kapel hrajicich black metal
Suhlas s V-dur.
Znam par lidi co SLIPKNOT posloucha a ikdyz nechci rict, ze by se to dalo aplikovat jako celospolecensky model, tihle lidi to poslouchaj (nebo tvrdej ze to poslouchaj) pouze z trendu. Lidi, co nemaj extremni hudbu v krvi, neznaji koreny, presto radej SLIPKNOT do sveho osobniho zebricku s kapelama jako treba LIM BIZKIT nebo NICKELBACK, anebo SOULFLY apod.
SLIPKNOT je pro me celebritka v extremni hudbe - ti, kteri tomu rozumi ji budou zavrhovat kvuli popularite, ti kteri tomu nerozumi z nich budou naprasek, protoze zkratka nic jineho neznaji, nebo spise receno ani poznat nechtej. Presto je beru, uz davno nejsem zarputilec a proti nekolika poslechum tyhle hudby nic nemam, ikdyz me je jejich "popularita" taky protivna.
v-dur: no ty dve kapely, cos napsal, nemuzu okomentovat, protoze jejich alba naposlouchana nemam, ale z toho co vim, si myslim, ze sis nektery skutecnosti trochu upravil:) nepripadne mi, ze by si hudebne byly zas tak moc podobny (i kdyz obe zrejme hraji elektrometal) a mam pocit, ze v mediich je jim venovana zhruba stejna pozornost - takze popularita bude taky zhruba stejna
stygg: wtf? (snad me nekdo diky pouziti te zkratky neoznaci za trinactiletyho fakana:))
Fagan nebo Faggot ? (no offense:-)
bleak = erik = fagan?
podla mna skratka vela ludi zacne pocuvat extremnu muziku iba preto, ze je extremna (tak, ako sa mnohi rozhodnu, ze chcu byt satanisti, nacisti, putaju pozornost kecami o samovrazde atd).. no a slipknot k tomu maju (mali) pridanu hodnotu skrytych identit, "mytologie" atd..
vezmi si nine inch nails a marilyn manson v istom case.. prakticky ta ista muzika, velmi podobny kultovy status, no u mm ovela väcsi pocet "novych" posluchacov a adekvatny komercny uspech..
rolo: a proc nejsou stejne uspesni napr. mushroomhead?
jeste bych to doplnil o vlastni teorii, proc sou slipknot tak uspesni:)
podle me by spousta lidi poslouchalo tvrdou hudbu, ale proste jim nesedi zpusob, jakym se metal bezne hraje, slipknot ale prisli s pomerne velmi tvrdym metalem, kterej ale zabalili do pro v dnesni dobe pro mnoho lidi atraktivniho nu-metaloveho kabatu, cimz vlastne zalepili jakousi diru na trhu a stali se mnoho posluchacu "tou pravou" a predevsim jedinou kapelou, ktera hraje to, co slipknot hraji:) navic velmi kvalitne (alespon podle me)
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Vložit diskusní příspěvek