OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Kdyby IM hráli tak jak HH na tomhle fláku, mám doma všechny alba IM a do práce chodím oblečený jako Edie.
l
Black Maiden, Heaven & Sabbat, Iron Hell
k.eight.a : co to meleš za hovna..ja se nebavím o tomhle nejnovějšim albu...jen řikam,že ty staré měly lepší "šmrnc",protože se tam autorsky podílel i Ward
Ward hrál na HaH a podílel se i skladatelsky.
Writing Credits
* All songs written & arranged by Ronnie James Dio / Tony Iommi / Bill Ward / Geezer Butler
* Lyrics by Ronnie James Dio
@ Henry: Musím tě zklamat, ale Bill Ward se skladatelsky ani hráčsky nepodílel na této desce, nahrál ji Vinny Appice a autorský kredit postrádá.
tiez lepsie ako som cakal, follow the tears - skvele riffy, a paci sa mi halekacka rock'n'roll angel..
Lepší už to v dané fázi nebude. Lepší než jsem čekal. Baví mě to.
The Devil You Know se mi libí...6 písniček u mě boduje,kdykoli si je rád pustím..nicméně najde se zde i pár zbytečných,které člověka dokážou slušeně otrávit a unudit :D....co se týče alba Heaven and Hell,myslím,že je nejlepší protože se na něm podíleli všichni členové včetně bubeníka Warda,zatímco u Mob Rules a Dehumanizer se Vinny nijak nepodílel,takže si myslím,že právě tahle skutečnost se přenesla i do alba The Devil You Know,které člověka nenadchne ani neurazí...
Novy album Heaven And Hell je z mojho pohladu skvely. A nemam pri nom tendenciu ho porovnavat so starsimi nahravkami. Naco. Podstatne je, ze si ho rad pustim a ze mi ta hudba robi radost. A s recami o zbytocnom metalovom albume by som bol velmi opatrny. Ale to je uz na hudobnom svedomi toho, co taku sprostost napise.
Musím na něj mít náladu, ale když ji mám, tak si to užívám:-).
O kořenech heavy metalu a jeho pojetí by se vůbec dalo diskutovat dlouho a s Vámi by mě to i bavilo; radši však nebudu ani začínat, nebo nás zase někdo hodně rychle pošle do prdele:-) ... a nejhorší na tom je, že ne zcela bezdůvodně:-).
Obávám se, že RAINBOW by byli na Loužu moc RockN´Roll, i když přítomnost Dia má tendenci Rock N´Roll potírat a kazit (čti zdramatičňovat). Jinak samozřejmě kvalita obě kapelky (tedy pokud se Vám z Dia nedělá vyrážka).
No veď o tom sú celí BLACK SABBATH s Diom. Iommi sa vydal v smere k RAINBOW, ktorí sa mu páčili.
Louža: To můžeš jít ještě hlouběji, ne k BS na H&H a Mob Rules, ale rovnou k Rainbow. Tam je už také (tvůj vkusný) metal s Birchovou produkcí.
Louzi: "Muj prosefor chemie vzdycky rikal: ozen se z blbosti a pak si to rozumove zduvodni".
Toho zduvodneni se nam prave od tebe dostalo a jakokoliv se mi to nemusi libit, tak to holt musim rozumove akceptovat, jako dalsi rozmanity(nejzajimavejsi) nazor, ktery v souvislosti s novinkou HH vznikl.
Me by nikdy nenapdlo do tohohle "Maidni" tahat, jakozto me nikdy nezaujaly,ani svymi "opusy magnumy", tak jako Sabbathi - jo poslechnout ok, ale nikdy jsem pro ne nejak "nevzplal" - vzdy kdyz jsem se do toho dostaval, tak se najednou dostavil pocit, ze je takovy zbytecne preumelkovany, preplacany, natahovany... muj problem
Co by me tak napadlo srovnavat by byla Brucova vyborna "sabbatovska" Chemical Wedding (asi nejzajimavejsi co kolem IM vzniklo).
A to nejsem zadny true Black Sabbath fanda.
Recenze Mob Rules vyhotovena.
Rudi : tomu se nesměj, je to vážná věc.
:o))))))))))))
Možná dlužím komentář ke svému extravagantnímu komentáři a taky bych chtěl rozumně okomentovat vaše komentáře. Takže, rozhodně nefetuju. Myslel jsem to tak, že mi první dvě alba H&H přijdou ještě důležitější než to co nahrávali v 70 letech, protože s nimi dovedli hard rock až na samé pomezí heavy metalu. A sice heavy metalu, který následně rozvíjeli Iron Maiden. Abychom ho rozlišili od heavy metalu obecného (Saxon) čí homo heavy metalu (víte kdo...), definujme si ho jako heavy metal vkusný. Vkusný heavy metal se vyznačoval velkou dávkou vkusné melodie, výbornými hráčskými výkony, které se ovšem maximálně podřizovaly potřebám konkrétní skladby a dále výborným zpěvákem. Typickými znaky heavy metalu vkusného byly majestátní epické kompozice ve stylu "The Sign Of The Southern Cross", "Rime of the Ancient Mariner" nebo tiulní "H&H" velmi dobře fungující s vypalováky "Neon Knight" nebo "Aces High". Klasická produkce Marina Birche je neoddiskutovatelná. Cítím, že to byl právě Iommi kdo sebral z bahnité země onen pomyslný diamant heavy metalu vkusného a zanesl jej na výbrus ke klenotníku Harrisovi. Klasické období IM v mých uších navazuje na práci H&H víc, než na jejich vlastní první dvě desky. Škoda že Iommi propadl vlastní pověsti riffmastera natolik, že už pro něj na novince něco jako skladba, vkus nebo heavy metal nemá žádný význam. H&H nezapoměli co mají hrát. Zapoměli proč. Škoda, slušelo by se, aby superzabijácký heavy obal Devila skrýval něco mnohem kvalitnějšího. Po tomhle se za 20 let už nikdo neotočí. Ale klasika H&H a Mob Rules bude žít dál...
MAIDEN vs. BLACK SABBATH? Ajéje...
Oni se ale určitě setkali s Harrisem, kterej to měl už všechno v hlavě, a ukradli mu nápady:)
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek