OPETH - The Last Will And Testament
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Aky deathmetal z ineho sudka? Aj tak som vybral iba tych najznamejsich, staci sa trochu pohrabat v historii (skus metal-archives) a prides na to ze ich je niekolkonasobne viac. Ja proti Docentovi nic nemam, Vader patri k mojim najoblubenejsim veciam, ani tu nehodlam vnucovat niekomu svoj nazor. Iba konstatujem, ze mozno je trochu precenovany, to je vsetko...
Ale, Ricardo, pletieš tu doslova jablka z hruškami a porovnávaš bubeníkoch s Docentom, ktorí síce hrali death metal, ale predsa len z dosť iného súdka. Áno, Doc nebol najlepší na svete, ale nebol ani nijaký slabší priemer (podľa tvojich slov nižšie). Opakujem ešte raz, Docent patril JEDNOZNAČNE počas svojej kariéry medzi tých lepších a ovplyvnil veľké množstvo ďalších.
A zase, rozdieli medzi nimi boli, no nie až také "obrovské", ako píšeš ty.
A aby tu niekto nepisal, ze hovorim blbosit, dam par prikladov spomedzi najvacsich majstrov:
Raymond Herrera - bol na zaciatku a polovici 90-tych rokov na vrchole
Gene Hogland - to iste
Richard Christy - pred tym ako nahral Sound Of Perseverance s Chuckom v 1998 hral dobrych 10 rokov solovo
Tito boli a su povazovani za najlepsich, porovnavat s nimi Docenta moze iba ten, kto nikoho z nich nepocul. Rozdiel je obrovsky, okrem nich su este desiatky mien nie tak znamych.
Tiez som hraval kedysi na bicie. V kazdej nahravke su pre mna zakladnym kamenom, preto sa na ne dost sustredujem. Docent bol proste dobry deathovy bubenik, tak ako vela inych
Jasne, jeho prinos nikto nepodcenuje, hlavne pre europsku scenu, ale tiez v jeho dobe uz boli bicmeni na vyssej urovni. Vader vydali prvy albvum v roku 1993, vtedy bol uz death v plnom prude. Uz vtedy sa dali ratat kvalitnejsi bicmeni na desiatky. Mysliet si, ze najlepsi americki bicmeni sucasnosti sa inspirovali Docentom je trosku od veci
Docent patřil k nejlepším bubeníkům své doby (než začal tak moc chlastat) a je nesmysl říkat, že vlastně nebyl taková špička, protože dneska hraje ten a ten rychleji a techničtěji. Dneska umí taky dost bicáků kopáky rychleji než Lombardo a nebýt Lombarda, dvoukopák se nikdy neposunul třeba k pojetí Hellhammera.
Vike: U lékařských termínů se člověk musí vyjadřovat přesně a z polského překladu jsem si nebyl jistý. Proto ten otrocký překlad a uvozovky.
nj otrocke preklady... mame na to prece vyraz 'srdecni selhani' ne?
ještě
V přesném překladu "nedostatečná činnost srdce"
Smrt Doktora (Doc)
Doce našli na nádraží v Olštýně, oficiálně zástava srdce, ale ten fet měl zřejmě rozhodující vliv. Trochu bližší informace jsou k nalezení na polské Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Raczkowski
zemiaky
spominal tu niekto Carnifex? :)))
Co sa tyka Doc-a, bol to fajn bubonmajster, ale Daray aj Pawel su o nieco lepsi podla mna.
na litany ma skopky sakra rychly, skvele nazvuceny a ty koberce jsou fakt spicka i dnes ... byl hodne dobrej a co delal mimo to byla hlavne jeho vec...nevedel kdy se na to vykaslat
...Docent měl extra rychlý nohy... dvojšlapka jak vibrační válec, ale dneska je dobrejch fakt spousta...
Doc na rozdiel od všakovakých nových deathcoreových bubeníckych "kapacít" nikdy naživo nesypal zemiaky:-)
Neviem Ricardo odkedy Ty počúvaš death metal, ale v tých časoch, kedy Vader bol na vrchole (De Profundis, Black to the Blind, Litany) v tých časoch, kedy väčšina tých kapiel, čo si vypísal bola ešte v plienkach, bol Doc považovaný za jedného z najlepších bubeníkoch sveta! Aspoň ja si to tak živo pamätám. Neporovnávaj ho z terajšími bicmanmi, doba pokročila a pre veľa z nich bol práve Docent vzorom!
...porovnávání bicmenů napříč žánrama je vskutku bezva nápad:o))).
http://hard-music-base.net/index.php?stranka=vypis_recenze&id=6827&m=1
Taky mi nové album nijak extra nesedí, ale hovnem bych ho nenazýval...
@vader
A tvoj príspevok detto
recenzia o hovne
Ricardinho: Pred 15 lety bylo jen par takovejch rychliku jako Doc (Sandoval, Culross).
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
Aktuální EP ukazuje dvě tváře současně. Zprvu klasický symfonický patos, pak ovšem skladby „200 Years“ a „Live The Tale“, které se bez sborových refrénů obejdou, a hned je to o třídu lepší. Tudy vede cesta z tvůrčí smyčky a bezradnosti posledních alb.
Je to úplne posledný album THE CURE? Dôstojnejší odchod si neviem predstaviť. Spočiatku nenápadný album si ma postupne omotal melancholickou atmosférou. Hustý oblak hmly, z ktorej sa mi nechce hľadať cestu von. ,,Disintegration" pre toto desaťročie.
Návrat niekam k "Ghost Reveries" so zvukom posledných albumov. Stávka na istotu, ktorá však za vrcholmi tvorby zaostáva. Navyše, mňa osobne rozprávač pri sústredenejšom posluchu tohto koncepčného albumu irituje.
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.
Vložit diskusní příspěvek