NAILS - Every Bridge Burning
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, talk a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
-krusty- : ono to je v konečném důsledku úplně fuk :-)) CD budou mít stále svou cenu, lidi chodit nebudou, labely budou chtít vydělávat, kapely budou chtít být slavné a život jde dál.
Byla to pěkná diskuze...
"ve většině případů bývá vždy jedna z kapel rovnou i pořadatel" - v ramci ceskej / slovenskej sceny mozno, v globale sotva
Mj : nemusíš se opakovat, jen si mi neodpověděl na můj dotaz, nebo jsem si tipnul správně? Ono totiž ve většině případů bývá vždy jedna z kapel rovnou i pořadatel... tento případ je poměrně častý!
...ale je zase fajn, že jsme se všichni tak nějak shodnuli :-)
paax: nebudu tu opakovat to, co už tu zaznělo: Apocalypse - [5.10.2009 15:21]
Mj : ne, účast fanoušků na koncertně je poměrně zásadní věc... podotýkám platících! Je to jak duševní, tak finanční pomoc pro kapelu/pořadatele.
PS: podle toho, co si napsal tipuju, že si nikdy akci nepořádal a nevím, jestli sis to někdy na podiu zkusil. Pokud ne, tak mi prosím tě neval tyhle nesmysly do hlavy. Pokud ovšem ano, tak ti gratuluji, vyhrál jsi vlastně v loterii a musíš se považovat za šťastného muzikanta/pořadatele.
vike:
joooo!!!, ty zrzky bych bral, jako všechny by se asi za život stačit nedaly, ale tak 1 243, to by bylo :-) chjo :-(
Vike: Nevim jak to maji ostatni, ale u me je to proto, protoze je hudba je neco jako droga - zavislost. Rozhodne nestahuju vsechno to je hloupost - peclive si vybiram cemu budu a nebo nebudu venovat pozornost, ale vzhledem k tomu ze jsem nucen zatracene pocitat - nemuzu si dovolit koupit ani cely vysek toho, co by me zajimalo a jsem nucen strouhnout to ciste na veci, ktery me dostanou.
Mj : A fakt musite vsechno slyset a vsechno stahnout (byt jen za ucelem poznani a rozhodnuti o pripadne koupi)? Proc nechcete treba opichat vsechny zrzky na svete, precist vsechny knihy, vyzkouset vsechny piva, zdolat vsechny 8itisicovky, nakopat prdel vsem komousum... Protoze konzum (nenazranost, nuda, jen tak) nebo protoze je to tak strasne jednoduche?
Klypso: Hmm, no tak to je ještě horší než jsem myslel, vážně velká škoda s ohledem na to jak kvalitní večer to byl.
Souhlasím i s tím, že návštěva koncertu stran posluchače je v současné době spíš morální (než jakákoli jiná) forma podpory za předpokladu, že tam fanoušek, pod dojmem pozitivního zážitku, nepodpoří kapelu koupí nosiče nebo hadru. Jen pro vaši představu. Na spomínaném koncertě se trika prodávala za 250 Kč, stejně tak poslední deska SOTM v nádherném digipacku (který jsem si odtud odnesl), to se vám zdá moc?
Nic není černobílé, přirozeně, i já stahuju - downloading osobně chápu jako výborný prostředek jak se seznámit s tvorbou kapely a nekupovat tzv. zajíce v pytli - v tomhle to má bezesporu pozitivní efekt. V současné době vychází tak velké množství různých věcí, že je naprosto nemožný kupovat všechno co člověk chce (pokud to teda nebude stát 7Kč, jak tady kdosi psal :D, za což se to samozřejmě nedá ani vyrobit), ale myslím, že by fanoušek měl cítit jakýsi morální tlak kapelu podpořit v případě, že ho její tvorba skutečně oslovuje - čemuž se scéna snaží jít jednoznačně naproti jak cenou (CD už skutečně nestojej 600Kč, jak tomu bývalo dřív) tak kvalitou nabízených produktů, která se dle mého rapidně zlepšila. Je samozřejmě na každém jak se k dané věci postaví, ale to co tu píšete se mi zdá skutečně choré a divím se, že lidi dnes takhle o hudbě uvažují.
Vemi zajímavá diskuse, jsem zvědavý kam se ještě vyvine... :-)
"Všeho je přebytek, kapel, koncertů, všichni chtějí být slavní, vozit se v kamionech... paráda. Bohužel to nejde."
To je prostě pravda, všeho je moc. Žijeme v přebytku a tak ani nevíme jaké to je, užít si něčeho čeho je málo...
Podpora kapely ucastou na koncerte je max. psychickeho razu (tu uz je na kazdom, ci je to vela alebo malo). Velka vacsina skupin dostane tolko isto penazi, ci tam tych ludi pride 30 alebo 300. Pozitivny financny efekt z vysokej ucasti je bud v predaji CD / merchu (a sme zas na zaciatku) alebo v tom, ze sa to organizatorovi oplatilo a nabuduce ich zavola znova.
A na Code bola vraj zhruba polovica platiacich ludi z poctu, ktory spominas :)
To co tu píšete je snad nějaká zvrhlá forma humoru, nebo to myslíte vážně vážně? Všichni suportéři plkají o tom, že podporují kapelu tím, že jdou na koncert, nebo koupěj hadr - běžte se prosím na nějaký takový koncert podívat - kolik tam bude lidí? V sobotu na CODE, SÓLSTAFIR, SOTM jestli bylo 120 lidí - je to hodně, tak kde je ten saport? A ty narážky na to, že natáčet doma na koleně je vlastně fajn a "vydávat hudbu pouze digitálně" je taky fajn a pak počítat fandy na BZ no to snad pánové nemyslíte vážně? Jak říkal -krusty- hudba, hudební produkt je přece o komplexním audiovizuální výsledku a prožitku, vás uspokojuje cover 300x300px a pár souborů *.mp3 ve složce oblíbené? Tohle je u vás hudební fandovství? Jděte... A kazetová éra, to je taky snad vtip - rád na ty časy sice vzpomínám, kdy jsme do omrzení točili 10 nahrávek ze 17 kopie, protože jiná muzika v okolí nebyla - nikdo nic neměl. Z takových plků je mi smutno vážně...
vike:
jsem rád, že jsi se pobavil
-krusty- : je to holt velký CZUG byznys no... díky bohu, že máme všichni jinou alternativu.
Ale už se vzávám, vše co jsem chtěl napsat jsem napsal. Já to prostě vidí a dělám s muzikou jako Reverend a vůbec mě to netrápí. tak přeju NAGA prod. že postaví CZUG na nohy, že posnune všechno kupředu v tom co dělá a že možná pak bude i na ten nájem :-).
*p e a c e*
jdu na brko, na tohle fakt nemam //:=]
Stahování...
Jen bych ještě rád podotkunul, že STAHOVÁNÍ hudby z netu v ČR není nelegální!
-krusty-: máte pravdu, pro mě je ale mnohem větší podpora, než když si fanoušek/fanynka koupí CD, když se mnou po setu zajdou na pivo a pokecají o jejich městě, o životě....
vike : jestli narážíš na mě, tak já finanční situaci neřeším, to řeší labely přece ne? :-)) Věř že mnoho lidí tu situací ale řeší. Já na to mám prostě jiný pohled. Mám tu kapelu rád, přijdou na koncert... CD si třeba nekoupím. Proto se plahočím 500Km 10hodin v autě abych viděl hodinové vystoupení mé oblíbené kapely... to je můj dar kapele, kterou mám rád. kapela chce vidět na koncertě lidi a né mít x prodaných Cd a na koncertě 30lidí. Viz třeba BZ, kapela má 400 fanoušků a na koncert jich z toho města dorazí sotva 5... luxus. Hlavně že se prodává :-))
icko.) : ale ano, mě to je jasné... já si to zažívám na vlastní kůži!
Proč si kapely mnohdy vadávají samy, protože kdejaký noname label (třeba nechci urazit Nagu nebo jiné) se vžijí do pozice labelů jako EMI nebo jakých :-)). Můj názor je ten, že labely v česku by měly fungovat jako pomocník kapele a né omlouvat okrádání lidí, kteří si snaží CD koupit a říct, jo franta si přihodí kylo, Pepík odvedle v krámu taky, jé 150, protože jsem label atd... a výsledek je tam, kde je. Jo, je to ruka trhu, tohle já všechno chápu, ale na druhou stranu vidím ty koncerty jak zhora, tak zespoda. tak se mě zdá, že mi něco asi uniká... nevadí. Všeho je přebytek, kapel, koncertů, všichni chtějí být slavní, vozit se v kamionech... paráda. Bohužel to nejde.
Eh, tady se to pořád motá tak nějak kolem dokola kolem lejna... Ano, kdysi se točilo na kazety a pirátilo o sto šest. Ale z podstatně větší části šlo o to, že se originál prostě nedal sehnat. A to je rozdíl. Já tady nekážu "běžte si vše ihned koupit za krutě vysoké peníze nebo neposlouchejte NIC". To ani omylem. Pokud jsem ale fanda nějaké kapely, tak si nebudu její album pálit. Tím ji přece vůbec nevyjádřím podporu a to, že se mi líbí co dělají. A v tomhle případě je celkem jedno jestli to cédo svojí srdcovky koupím u kapely na koncertě nebo u "vydřidušského" distributora. Přímo od kapely: kapela uvidí, že za ní lidi stojí a že "to" prostě nedělá špatně. Zprostředkovaně od distributora: distributor má důkaz, že kapela XY má podporu od lidí a že má smysl ji podpořit i v budoucnu. U distributora jde samozřejmě o "podnikatelské" hledisko. Tak to prostě je. MP3 je fajn formát, ale k hudbě patří i balení a grafická složka. Teprve potom máte kompletní dílo. Ale jinak naprosto souhlasím, že hudba je koníček a pokud se stane zaměstnáním, částečně je to výhra a luxus dělat 24hod denně to, co mě (zatím) baví - ale častěji je to průser, kdy jedinec musí dělat to, pro co ho lidi mají rádi a proč si ho kupují. Což už je zaměstnání, byznys....a ne umění a nezávislost. Takový profík začne dříve nebo později dělat kompromisy a nutit se do něčeho...
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, talk a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.
Vložit diskusní příspěvek