THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
ja ne ale hram na strigrovane hrnce :D
Vo co ti de jako
mňa by len zaujímalo koľko bubeníckych odborníkov tu v diskusii aj hrá na bicie??? :D
triggery
Osobne som za pouzivanie triggerov v studiu (nevadia mi na vsetkych blanach) a nazivo aspon na kopaku. Sucasny moderny sound v metale totiz vela dynamiky nepripusta a takmer ziaden bubenik sa momentalne bez triggrov nezaobide (minimalne na nahravkach).. Velmi sa mi paci pouzivanie multisamplov (3-4) na kopaku a aspon dvoch na rytmicaku, ziskava to na neskutocnej sile a prieraznosti - potom to uz len prehnat cez nejaky pekny compressor (1176, Empirical Labs) alebo leveller.
Inak ak sa netriggruju kopaky, obcas sa poziva aj ich rozne ladenie, aby trebars vynikli prizvucne doby-podobne ako dva rytmicaky.
trigger=nutnost
Ad. triggery obecně:
Opravdu se mi líbí všichni ti zuřiví odpůrci triggerů, byť jsou jen na kopáku. Otázka do pléna: kdo, jeden jedinej opravdu dobrej DM bicmen hraje bez triggerovaných kopáků. Nikdo. Opravdu tedy střelci ala Kollias, Roddy, Smith, Sandoval, Haley, Yeung, Frost, Laureano a spol. "podvádí". Nikoliv. V extrémních rychlostech, ve kterých se tito pánové pohybují je trigger na kopáku nutný ze tří důvodů:
1) Dynamika. Není v lidských silách hrát koberec na 250bpm stejně razantě jako např. záseky. Bez triggeru by v rychlých pazážích nebyly kopáky slyšet nebo by naopak v pomalých přeznívaly.
2) Čitelnost. Je těžké zabránit tomu, aby v extrémních žánrech nepohltila přirozený zvuk kopáku basa.
3) Dva kopáky. Je téměř nemožné dosáhnout u dvou kopáků identického zvuku. Koberce pak neznějí rovnoměrně.
Důležité je, že trigger nikterak nezrychluje! Naopak. Je slyšet vše naprosto přesně. Brambory vyniknout jak nic. Občas si až klepu na čelo, že si někteří bicmeni troufnou s triggerem vylézt. Když je to ale dobře zahraný, jede to jako stroj a má sílu jako nic jiného.
Zbytek soupravy je ale něco jiného. Tam kritiku dokážu plně pochopit, včetně rytmičáku. Klepačka se s dobrou dynamikou zahrát dá, virbl se prosazuje mnohem lépe.
Ve studiu se dnes používá především samplování. Tzn. bicmen si nahraje jeden perfektní zvuk svého bubnu, který se potom sampluje do nahrávací stopy na jednotlivé údery.
V dur
skor som mal na mysli zive hranie, kde ten trigger proste pri tych rychlostiach dost pomaha tomu zvuku, http://www.youtube.com/watch?v=bFgNkG-sc6Q&feature=related, ja tam stale pocujem vykyvy, ale mozno uz som pretriggerovany :-DDD
trigger??..
No, bicmen z ČAD hraje poměrně dobře, nic extra složitýho ale slušně odvedená práce. To, že nehraje na trigger je však dáno tím, že v partech nemá žádný extra koberce, kdyby chtěl hrát nohama rychleji a zároveň čitelně, bez trigeru by si neškrtnul.
To s tým Johnom Kellym som nevedel :) Dokonca som si prítomnosť drum mašín na ostatných albumoch nikdy TON nevšimol. Ten zvuk mali odjakživa taký... svojský.
Čo sa týka triggrov sa mi ten zvuk nepáči, či už na koncerte alebo nahrávke (jediná výnimka sú Fear Factory, lebo tam to sedí dokonale). Napr. na Vader - úplne krásny zvuk tuším Pearlov, zapli trigger a bum plesk koňec.
trigger
Časem jsem se stal na trigger dost alergickej. Na koncertě se dá jeho užití ještě pochopit, ale masivní užití ve studiu? Co je to pak za bicí? To už si můžu rovnou pustit techno:). Bohužel trend je jasný. Nač plýtvat s energií na dynamiku, když můžu zvýšit rychlost, protože potom je to "větší náklep"?
tak john kelly si snad tie blany nekupuje sam :) a on trigger nepotrebuje lebo kadencia kopakov v TON to nevyzaduje :))
teraz som si spomenul na chudáka johnny kellyho z type o negative, ktorý po každom koncerte rozhadzoval blany podpísané celou kapelou (som hrdý vlastník jednej)..
..a aj tak prvý album, na ktorý mu dovolili nahrať bicie, bol posledný :)
trigger ulahcuje pracu zvukara, trebars na tour by sa musela blana menit za novu dost casto, vyssie nakaldy atd. nehovorim ze vo vacsine kluboch chyba kvalitny mikrofon na kopak, pak su rozne problemy s vyplnenim kopaku roznymi dekami atd... ja zvuk trigrov zboznujem :D dobrym bubenikom pomozu, zlych zosmiesnia :D
nehovoriac o tom, že ak by to bola pravda, tak u rytmičákových sypačiek by to muselo platiť dvojnásobne (tam je to len o paličke, ruke a blane, žiadna kladka uľahčujúca pohyb)..
..a neplatí to ani len rovnako :)
+ z argumentov tu vyvstáva dojem, že pri rýchlych úderoch kladív o blanu strácajú silu, ale to je podľa mňa hlúposť..
neviem to podložiť kvalitnejším videom, no:
http://www.youtube.com/watch?v=oSjRtJxx07M
podľa mňa pri tej rýchlej dvojkopovej pasáži celkom dobre vidno, že ten úder nie je o nejakom silnom svalstve a veľkom dupností, skôr o využití prirodzenej energie pohybujúcich sa kladív..
(nie som expert ani bubeník)
ja to tiež nemám nikomu za zlé, no napriek tomu si nemyslím, že je to nejaká veľká nevyhnutnosť (viď "obyčajný" valér zo svätého jura, ktorý dával úplne normálne sypačky aj bez toho).
Zaujimave, kazdym dnom sa clovek nieco nove dozvie. Takze vlastne triggerom stracaju moznost dynamiky ? Tak v death metale moc tej dynamiky netreba tak ja osobne to teda nemám za zlé(ako by som aj mohol ked som si toho doteraz nevsimol:D)
pri rychlostiach nad 220 bpm to ale aj tak bez triggru casto znie na .... a hlavne, je nemozne udrzat rovnaku intenzitu uderu ako pri pomalsich tempach..... Myslim, ze s tym pouzivanim triggeru u death metalovych bubenikov to nie je az take zle, ako tu spomina kolega, zemiacky su zemiacky, ci uz ich vysypes cez cez mikroten alebo platene vrece :)))
tak to uz je aj vdaka ozvuceniu.. lebo bez triggru sa moze prejavit to ze bubenik nedokaze udrzat udery v jednej hladine hlasitosti...ked sa ale zvuk zlieva (co sa stava casto ked nieje trigger pri dvojkopoch) tak to aj tak nieje moc pocut..
"aby bolo rozumiet kazdemu jednotlivemu uderu"
a to je presne ono.. sú bubeníci, ktoré nič také nepotrebujú a rozumieť im úplne v pohode..
trigger ti ale krumple pri hrani neopravi (skor zdorazni ;)) jeho zmysel je hlavne v tom aby bol zvuk kopaku zrozumitelnejsi, aby bolo rozumiet kazdemu jednotlivemu uderu. death metal (zveriny okolo 250bpm kde su furt spustene dvojkopy)l bez triggru by boli tie kopaky jedna nezrorumitelna masa. immolation mali inak strasne tykadlo :D
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Vložit diskusní příspěvek