OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Asi nepobijou, LITA je sice autorská, ale dle jejich stránek zaměřená na psané texty, výtvarné umění atd. A ty ostatní jsou pro výkonné umělce, tj. něco jako u nás INTERGRAM, což s OSA/SOZA nemá nic společného.
pozor, je velky omyl, ze SOZA je jedina organizacia, co spravuje prava... je tu este LITA, SLOVGRAM, OZIS a SAPA... uz je len otazkou casu, kedy sa medzi sebou pobiju :D
OSA jako pakt proti Kominterne rozhodne ano, ale vono je to asi trochu vice zamotany...
Muj nazor na vec
Ahoj,
vyjadreni autoru mi prijdou odpovidajici tomu, zda-li jsou nebo nejsou registrovani. Blacieho reakce mi prijde OK, protoze (i kdyz to neni primo uvedeno) je asi registrovany a tim padem pristoupil na podminky takove, jake jsou. Tzn. za koncert se plati a hotovo.
Me by spis zajimala otazka, co si autori mysli o tom, ze vas OSA uhani i v pripade, ze nejste registrovan a hrajete pouze svoji tvorbu.
Nevyhodou je, ze OSA ma monopol. Melo by zde byt vice 'takovych' organizaci, ktere si budou mezi sebou konkurovat (jak zminil p. Bezmenny). Treba by nastala situace, ze jedna by vybirala za koncert, jina ne a sami autori by meli moznost volby.
Mno a k poslednimu odstavci: ".. povinne kolektívne spravovaných majetkových ...". Kua kde a kdy jsem uz neco podobneho slysel? :-)
Slava
Odmítám komerční umění, zároveň by bylo fajn, aby i undergroundový kapely měly jak se uživit. Lidi hned nemusej kupovat jejich alba po milionech jako v případě nočních ryb a podobnejch vykuků, ale aby byly pořád ve ztrátě, to se mi sakra nelíbí. To, že se u nás hledí na umění jako na dobrý jen z hlediska komerční úspěšnosti, je průser kapitalistický společnosti a jednou na to všichni pěkně dojedou. Ale to jsou jen kecy, nakonec jsou to lidi, který vybíraj peněženkama, co se jim líbí a očividně se jim líběj hlavně provařený věci, jinak si to nedovedu vysvětlit.
Můj názor (s tou rudostí Blackoshe to z mé strany byla trochu nadsázka, ale nelíbilo se mi, jak útočil na redaktora MP a ten slovníček si o připodobnění holt říká, co naděláte): Že lidé v kultuře a umění žijí z ruky do huby je celkem běžná věc - herec, pokud nehraje ve "skvostných" televizních seriálech, žije mnohy na hranici životního minima. Pak je jeho volba, jestli bude s odporem brát tyhle braky nebo jestli si ty slušné peníze vydělá radši třeba na nějaké brigádě. Zrovna tak muzikant - bude hrát pouze z přesvědčení, ale pak se, pokud není členem Slayer, běžně neuživí, nebo bude hrát podle svého mínění hovadiny, které ale budou jeho zaměstnáním. Malíř když bude dělat jen věci, které ho baví, taky bude mít málo - když bude dělat věci na zakázku, a tudíž trochu jako cvičená opice, pak si vydělá. ... a když bude mít muzikant, herec nebo ten malíř tak málo talentu jako já, nevydělá si ani na slanou vodu a holt si bude muset vyhrnout ty rukávy ... :)
Tak nějak, prostě to, že hudebník nedostane za práci zaplaceno, je mnohem větší průser, než to, že existuje OSA, ze který tihle interpreti vlastně vůbec nic nemaj - hromadně se nekupujou, nehrajou se v rádiích, nesloužej jako podklad pro reklamy atd. - undergroundový kapely vlastně OSU vůbec nemusej řešit, protože za těch pár fufňů, co by od ní měly dostávat, jim ani nestojí za to do ní vstupovat. Větší problém je stahování, který se bere jako naprosto normální (a jde v něm o stokoruny za jednotku), zatímco dodržování autorských práv je každýmu u zadku. Čili podobné bouře nevole jsou ve srovnání se stahováním malicherností. Zbytek vystihl Pekárek velmi dobře.
ad Blackie:
Přijde mi docela rozumný a upřímný.
Pokus o zobecnění:):
OSA - ano a není se nad tím třeba pozastavovat, pokud vyvíjí aktivitu, ke které byla zřízena, není přitom důvod bez dalšího spekulovat o tom, že tuto aktivitu nevyvíjí.
Nastíněnou problematiku pak považuje ve srovnání se stahováním za zcela okrajovou, což chápu. Prostě bouře ve sklenici vody.
Rovněž chápu jeho frustraci z toho, že se jako hudebník nemůže uživit tvůrčí činností, když v jiných oblastech se tvůrčí, resp. uměleckou činnosti uživit můžete. Že může skládat hudbu pro reklamu apod. mu prosím neříkejte, není to fér, navíc jsou zde určitě karty (zakázky) rozdány:).
... Blackie prostě nemá rád, když se stádově podporujou kapely, který si to očividně nezasloužej:), rudý bratry v tom nehledejte:)
Kapitalistický škvár, to je fakt síla ... Vlaštovičko, černý ptáku, co odlétáš na jih řekni v kapitalistických krajích, kde má dolar stan, že my tady ruku v ruce, pod prapory revoluce, splnili jsme plán!
maidenhell: HAHA, dobrý postřeh ... v kapitalistických krajích
Od zástupcu SOZA som iné odpovede nečakal, ale Blacky prekvapil - čakal som konkrétnejšie odpovede... Pig Boss sa aspoň na nič nehral - jemu chutí každá korunka...
Nepobral jsem odpovědi Blackieho, kéž by odpověděl jasně ... To samé ten zástupce SOZA, ten se odpovědím na otázky úplně vyhýbá. :-/
@ DW: Byl bys tak hodný a interpretoval odpovědi Blackieho i pro nás méně důvtipné?
Blackie je komunista či co? :-/
kazdopadne je treba dat veci na spravnu mieru. aky velky je poplatok za koncert?
kazdopadne posledna odpoved je postavena na hlavu. z tejto stranky robia zo seba vyplanikov.
No jo, ale kolinss hraje v Harlej a ti berou z osa težký prachy.
Valtříkovo jít proti proudu za každou cenu baví :)
Kolinss to trafil s prehľadom a nadhľadom vcelku výstižne... ;-))
Kolinss
Kolinss má prostě pravdu, dobře to pojmenoval. Je to pašák.
Petrova odpověď může působit vyhýbavě a útočně, ale vim přesně, jak to myslí :)
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek