OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Debustrol je takový zajímavý fenomén - oni jsou stejně aktivní kapela někde v čele scény (nebo aspoň popularity) jako v době Neuropatologa... to je snad jediná tehdy takhle populární kapela, která to dodnes táhne a není to vyžírání vlastní podstaty. Jinými slovy, u většiny "legend" stejně většina jejich fans pořád dokola omílá alba ze začátku devadesátých let, u Debustrolu něco takovýho vůbec není. Jejich současný album je stejně důležitý a probíraný jako to první. Za to klukům pojizerskejm klobouk dolů.
to peter
To tuzemsko je hodne siroky pojem. Mohutny vplyv Master's Hammer na cely BM hadam netreba rozoberat. Ceska scena chrlila na prelome tisicroci jeden skvost za druhym, co album, to original. To sa uz sice netykalo Torru alebo Kryptoru, ale uplnym zaciatkom 90tych rokov tu ta viacmenej thrashova scena bola a vlastny ksicht mala.
Bohuzial, sucasnost uz je o niecom uplne inom..
Jen ještě dodatek - chybí mi nápad,blbůstka,která by posadila na prdel.To tady, čertužel,vůbec nefunguje.
vykrádání to panteraj
Ano,proto po Europe stejný sound nasadilo Turbo atd.Souvisí to s tím ksichtem.Proto tuzemsko ani po letech nemůžu brát vážně,když se po Lordech objeví maskovaná banda i v české verzi.A zase je to o ksichtu.
Sorry za zdvojeny post.
DarthArt
Torr, Debustrol atd. su ale legendami v cesko-slovenskom kontexte. Fakt, ze teraz to uz clovek moc nepocuva na tom nic nezmeni - je kopec nahravok, pri ktorych sa clovek dnes pousmeje (kolki si este bezne pustaju Scum napr.?). Ohladom vykradania - toto tiez nebola lokalna specialita, prave Bathory sa slusne prizivovali na Venom (textovo), Obituary na Celtic Frost, Cathedral vykradal Black Sabbath priam oficialne. Vsetky tieto kapely su vsak vynimocne, lebo okrem vykradaciek dodavali aj svoj vlastny ksicht. A to sa dialo aj pri ceskych , tu prepieranych, legendach.
DarthArt
Torr, Debustrol atd. su ale legendami v cesko-slovenskom kontexte. Fakt, ze teraz to uz clovek moc nepocuva na tom nic nezmeni - je kopec nahravok, pri ktorych sa clovek dnes pousmeje (kolki si este bezne pustaju Scum napr.?). Ohladom vykradania - toto tiez nebola lokalna specialita, prave Bathory sa slusne prizivovali na Venom (textovo), Obituary na Celtic Frost, Cathedral vykradal Black Sabbath priam oficialne. Vsetky tieto kapely su vsak vynimocne, lebo okrem vykradaciek dodavali aj svoj vlastny ksicht. A to sa dialo aj pri ceskych , tu prepieranych, legendach.
Ty dobové reálie a situace jsou určitě při pohledu na legendárnost či nelegendárnost důležité. Kdyby sem vlivy nepřicházely se zpožděním, také by to vypadalo jinak. Je jasné, že českou legendárnost nelze srovnávat s legendárností pilířů žánrů. Ale zároveň si nemyslím, že by se těm kapelám měla upírat. Rozhodně vám nevyvracím vaše názory, plně je chápu, jen nabízím jiný úhel pohledu.
oprava
poslední dvě slova nahraďte: "legendami".
nahrávky
A v tom je také problém: dnes denně vycházejí tři a více placek metalu a není problém si je srovnat s domácí produkcí.A to asi všichni děláte.Pak nezbývá nic jiného,než chápavý úsměv nad domácí produkcí.
Do třetice: Souhlasím, že ty pradávný skladby člověk z hlavy už nikdy nedostane. Ale konkrétně u sebe se ptám, jestli je za tím ta kvalita nebo prostě zvyk. Třeba první demo Kryptoru znám nazpaměť už pětadvacet let, ale že by Rychlost vítězí mohla obstát třeba s dobovými nahrávkami - co já vím - Running Wild, to asi ne. O největších kapelách nemluvím, ty neměly konkurenci ani u nich doma.
Jinak ještě taková jízlivost, ale nemyslím to zle - kdyby naše "legendy" měly obstát v konkurenci tehdejší venkovní scény, musely by se vzdát spousty svých písní a textů, které jsou - řekněme - "hodně inspirovány" jejich vzory ... například riff z Vrať se ke psům z první desky Törru je do detailu oprásklej riff Bathory. Na první desce Debustrolu je několik riffů od Slayer, text opět od Bathory apod. Ale nekritizuju to, byla jiná doba a v našem těsně postkomunistickým minisvětě nebylo špatný poslechnout si občas pořádný metalový riff :)
Jasně, některý ty nápady byly dobrý, ale rozhodně bych tomu nedával název "legenda". Ta patří Pink Floyd nebo Beatles.
Kdyby to byla jen nějaká posluchačská euforie "Hele, hurá, máme i u nás pěkný bububu black metal", tak by to nestačilo. Ty riffy má pořád každý zažité pod kůží. To není tím, že byli jediní nebo první. To bylo tím, že to bylo asi opravdu hodně dobré. Když k tomu ještě připočteme, že jsme to nasávali z té garážové nahrávky...
Jako asi obstojí tím způsobem, že je to prostě řadová nahrávka v řekněme thrash/blacku svojí doby, žádný průšvih, ale ani nic geniálního.
Já myslím, že materiál z Witchhammer v dobové konkurenci se ctí obstojí. Pak už to bylo usnutí na vavřínech a spoléhání na to, že fanoušci od náhle zlegalizovaných předlistopadových metalových idolů spolknou všechno (to neplatí jen pro Torr)
Avram: s "českými legendami" se dá souhlasit, ale to je hodně dáno tím, že tady těch skupin bylo málo, dostávalo se to sem pozdě a poskrovnu, protože bolševik atd. Ruku na srdce, hrát Törr třeba ve Švédsku nebo v Anglii, neštěkne po něm nikde pes.
ach ta hlava
Nejen Katˇáci,ale v podstatě všichni.a na triku jsem měl Petera Framptona z Humble Pie.Nebo Lennona s holubicí.
starý nebo nový
Souhlas s formulací DarthArta.Jen bych dodal,že to bylo i částečnou pohodlností posluchačů.Nic jiného nebylo k dostání a také mnozí nic nesháněli.Mluvím o tom,že v roce 1978 jsem poslouchal Boston a nějakej Katapult mi byl ukradenej.
bude to asi tym, ze tie kapely nam svojimi starymi albumami dali dovod, preco ich pocuvat, teraz ich uz iba pocuvame :)
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Vložit diskusní příspěvek