À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Retro
Dost vzpomínek vytanulo, díky za výlet do minulosti i současnosti :). Jak RIPa ze zásady nečtu, tak tenhle pan Pavlík si rozhovory vydřel už dávno :).
kek je válec :)))) by me zajimalo, kolik si mysli, ze ty prace za kasou atd. je, kdyz je stale postizenych tolik oboru a kolik asi tak ten stat pomaha :))) ja v mezicase napr. makal v lese, zadny prace se nebojim, ale ne vzdy to dovoli podminky a kvalifikace, nicmene z toho zjednodusovani celyho tematu je videt, ze tady bysme beztak nedosli konsenzu, protoze o skemrani nad nekonanim koncertu nikdo nemluvil
Ale chápu, že člověku s mentalitou "povaleči z kaváren do polí a továren" to nejde vysvětlit.
Ach jo. Představuješ si to jak Hurvínek válku, fakt. "Požádají o pomoc stát" - stát bohužel není Oslíčku, otřes se. Což je taky jeden z důvodů, proč ta přísná opatření nemůžou trvat moc dlouho.
Sorry, tady do toho taháte úplné nesmysly. Prostě se zrušily/omezily akce, část lidí to profesně zasáhlo, oni si dočasně najdou běžnou dostupnou práci, na kterou stačí jejich kvalifikace, nebo požádají o pomoc stát. Takhle to většina lidí bez pindání dělá. Vymezuju se proti sentimentu "mám právo na to aby můj obor fungoval, i kdyby to mělo být za cenu ohrožení veřejnosti".
A a vůbec sem nepatří stesky nad tím, že je to náročná práce. Vybrali si jí sami.
Pár zkušeností z práce promotéra nebo organizování koncertů/festivalů. Krom jiných činností pár dní v roce strávím na festivalech, v některých případech jako „stage crew“. Je to práce, kdy makáš od deseti dopoledne do tří v noci (17 hodin za den). Jsi neustále v permanentním stresu, hluku a prachu, kdy taháš bedny, aparáty, řešíš konflikty s ožralými kapelami. Když festival skončí většinou pak prospím celý den, protože takový zápřah jak fyzicky, tak psychicky v žádné jiné práci nemám. Dělám to z fanouškovství k hudbě a nestěžuji si. Celkem by mě ale zajímalo, co si tady kek představuje pod „normální prací“, které bych se neměl štítit.
A ještě by bylo zajímavé zjistit, kolik z těchto chytráků by se v případě ztráty práce nakonec "štítilo normální práce". Asi bychom se divili. Anebo možná asi ani ne:-)
"ti co se neštítí normální práce" - tyhle a podobné knížecí rady od těch, co mají to štěstí a o práci nepřišli, jsou přesně to, co teď všichni pracující v kultuře potřebují. Já sice v kulturních sférách nepracují, ale jejich jménem bych rád všem těmto chytrým lidem chtěl poděkovat.
Už jenom ten obrat "ti co se neštítí normální práce" ukazuje, že máš poněkud jednodušší myšlení. Ta situace je blbá pro všechny z různých úhlů pohledu, hledají se nějaký kompromisy, jak to zařídit, aby epidemie neřádila úplně nekontrolovaně a zároveň lidi nekončili ve velkým bez živobytí. Tohle žvanění o tom, že o co jde, všechno zavřít na co nejdelší dobu, vždyť zachraňujeme životy, je stejně impotentní, jako obrácený žvanění o tom, že je to celý podvod farmaceutickýho byznysu.
Čili se mají pořádat koncerty (a zbytečně zvyšovat riziko a ohrožovat populaci, což se přes léto těžce nevyplatilo - viz. druhá vlna) aby mělo pár promotérů práci? Nikdo neříká že se mají chytit jinde a měnit kariéry, jenom to překlenout prací někde za kasou nebo na stavbě (ti co se neštítí normální práce), případně se obrátit na stát o pomoc v nouzi.
Ten argument o tom, že ti lidé, kteří přicházejí o práci, se prostě buď chytí jinde, nebo jejich smůla, je zhruba stejně pitomej, jako říkat, že ti důchodci, co na tu nemoc umírají, jsou prostě moc slabí, jejich smůla.
pro Keka
hele, tak chvalit to asi nebudu, kdyz v tom - jako dalsi z mnohych postizenych - pracuju, ne? :D
Dělá si prdel? Křivka nakažených roste, umírají lidi a on brečí že nemůžou být koncerty? Tak holt promotéři budou chvíli pracovat jinde, stejně jako členové orchestrů.
Supr výživný rozhovor, pěkný pánové. (y) :-)
Koukal jsem právě na nějaký rozhovory s ním z éry po tom, co opustil Gorgoroth, a říkám si, že asi fakt celkem bude mít v hlavě a že ta strašně zlounská (někdy až trapně) image byla právě jenom image kapely. Protože v těch rozhovorech říká fakt podnětný věci a působí tam jako člověk, co se umí zamyslet a vidět věci out of the box. Holt prostě někdy není snadný oddělit performera od role.
Gaahl
Gaahl je tichy, vnimavy a prijemny typek. potkal jsem s nim u kafe, kdyz se delal tento rozhovor https://www.youtube.com/watch?v=vpZ8BV0zXto
Docela mě překvapilo, že ten norský blackmetalista Gaahl je podle Bizze fajn týpek. V rozhovorech vypadá přísnější než plukovník Prymula. Ale jasně, image je image.
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.
Vložit diskusní příspěvek