THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Jednou všechny ty články vydám jako nepřekonatelný knižní bestseller. "Příběhy slavných filmů" nebo tak něco. Díky všímavosti mých čtenářů budou tyhle mušky v tištěné verzi krásně vychytané :-)
Ne, teď vážně. Díky. Ve verzi kterou mám v počítači jsem si to už opravil.
Já měl tu informaci z jedné staré knihy o zbraních. Ke každému kvéru je tam přiložená informace na známý film v němž si zahrál. Prostě jsem si jen opsal názvy těch zbraní aby to faktograficky sedělo. Poučení? Ověřovat získané informace z více zdrojů.
Přeji taky hezký den.
Kvéry
Technická: Nemají karabiny M4, ale M733 Commando. Laicky řečeno největší rozdíl je, že M733 má ještě kratší hlaveň (11,5 palce oproti 14,5 u karabiny M4 či 20 palců u pušky M16). Val rozhodně neplácá po zásobníku (ještě navíc z boku), aby porovnal náboje. Na levém boku karabiny (všech derivátů původní pušky AR-15 Eugena Stonera) je tlačítko vypouštění závěru. Ten po vystřelení posledního náboje zůstává vzadu, není třeba jej tak natahovat. Po výměně prázdného zásobníku za plný Val vypuštěním závěru nabíjí zbraň (závěr zasouvá náboj do komory) a pokračuje ve střelbě. Hezký den ;)
J.Rose - myslím, že okrem financií za tým bude aj časový faktor, dnes sa toho skrátka dabuje viac ako kedysi. Ale kým sa v Čechách dabujú Simpsonovci na takej úrovni ako sa stále dabujú, nemám o český dabing až taký strach :D
MaxBodycount: Mě trochu mrzí když mi někdo oponuje a zarputile tvrdí, že máme nejlepší dabing na světě. Proč tedy sledovat filmy v originálním znění s českými titulky (osobně se bez titulkové podpory neobejdu)? Toto tvrzení bylo pravdivé možná, zdůrazňuji MOŽNÁ, před 20 - 30 lety. Na pořádný dabing nejsou hádám prachy. Člověk přijde do uzavřené kóje, odkecá text a má vyděláno.
Vem si například film Dvanáct rozhněvaných mužů (1957). Výborný původní dabing. Herci spolu seděli v jedné místnosti, vzájemně na sebe reagovali a snažili se do toho projevu převést emoce. Takhle to dnes asi nechodí. Píšu asi, protože po pravdě nevím zda-li za tím kvalitativním sešupem stojí pouze nedostatek financí.
90% filmové produkce sleduji v originálním znění, neboť dabing mimo jiné, někdy mění i význam slov, případě celých vět. Kolega subeer tu trefně použil anglické slovíčko ''sharp'' v souvislosti s filmem Nelítostný souboj (zase ten otřesný překlad). Nejsem si jistý, ale tuším, že Vincent v dabované verzi řekl něco jako "být připraven" což není zrovna přesné.
Ty jsi jmenoval Funese a pár dalších filmů. Abych tu tedy jen neplakal, tak přidávám i něco z televizní tvorby. Jistě pane ministře (1980) má skvostný dabing, stejně tak Červený trpaslík (1988) a M*A*S*H (1972). V případě posledního jmenovaného seriálu hodně pomohlo i odstranění umělého smíchu.
J.Rose - ako vravím, je tam toho viac: mexická bukolická idyla Wild Bunch vs. spoločná večera Heat, postavy Dekea a Vincenta, až príliš dobre rozumejúce svojim náprotivkom ... A s dabingom sa pozerá iba Funes, Nekonečný príbeh a pár iných laskomín :D
subeer: Hraje tam, to je fakt a Vincent mu dá po tlamě :-)
Smrt Boska mě zasáhla tou nečekanou razancí a explicitním podáním (vytřeštěné oči, krev). Ten konec je strašně silný a dojímá mě pokaždé, když ten film vidím. Těžko říct, Boska zabil Chris. Možná tuto skutečnost Vincent zohlednil a nebo v tom sehrála roli síla daného okamžiku.
A Waingro? Zlá, maximálně zlá postava, které krutý osud přeji. Podělal jim první akci a za ty mrtvé strážné může jen on. Svým způsobem má krev na rukou i za policisty, kteří padli během té velké přestřelky, včetně Boska. A aby toho nebylo málo, tak ten sráč vraždí ženy. Většího hajzla aby člověk pohledal. Neil tvrdil, že se mu zdávalo o tom jak se topí a nemůže se nadechnout. Ten prvotní průstřel plíce byl určitě záměrný. Jakoby mu Neil umožnil zažít ten pocit a takřka řekl: „Utop se ve vlastní krvi Waingro.“ Vždy v tom cítím pocit jistého zadostiučinění, byť nato Neil dojel. Někdy se holt vyplatí upřednostnit lásku před pomstou. V tom filmu se dá každopádně přehrabovat do nekonečna.
MaxBodycount: Když jsi to takhle hezky rozepsal, tak bych se teď opravdu nedivil, kdyby Mann Divokou bandu použil jako jeden z inspiračních zdrojů. Já o tom takhle nikdy nepřemýšlel a to jsem na tenhle slavný western dělal před časem článek. Nedávno Divoká banda projela televizí s dabingem, a bylo to hrozný. Tedy ten dabing samozřejmě :-)
The Mission je úžasný film.
J.Rose - tak napr. oba filmy začínajú nevydarenou akciou, ktorej následky hrdinov prenasledujú až do /tragického/ konca, oba filmy sú zamerané na skupinu profesionálov, ktorých čas už tak nejak vypršal /Pikeovej bande dochádza Divoký západ, v Neilovom prípade má dnešný divák výhodu, v dobe vzniku Heat ťažko niekto predpokladal zmeny, ktoré prinesie 11/09/2001, sám Mann neskôr nakrútil Blackhat s hackerom v hlavnej úlohe/, oba filmy sa do záveru rútia potom, ako ich hrdinovia popreli zdravý rozum a dali prednosť zásadám. Je tam toho ďaleko viac, myslím však že uvedené ako ilustrácia postačí. A teraz si predstav dvojprogram Wild Bunch/Heat, keď sa z rozpálených a zaprášených mexických lokalít ponoríš do urbanistickej nočnej mory polnočného LA. Na záver by som snáď ešte doporučil niektoré filmy Johnnieho To /The Mission, Exiled, Vengeance/, ktoré vo mne vyvolávajú rovnaký dojem podobnosti s Peckinpahovým kúskom.
J. Rose - Já bych si to přičítal té neustálé sebekontrole Vincentovi zuřivosti. Podobné chování vysvětloval i Justine, tj. zlost se snaží udržet v sobě, tak aby zůstal „sharp“ (česky jsem to nikdy neviděl, tak nevím, co použili za ekvivalent). Nicméně tahle jeho debata s Justine je jedna z věcí, která se mi zažrala do povědomí hned po prvním shlédnutí.
Navíc, i tento dialog je taková dost psychologická hra o tom, komu nakonec povolí nervy.
Ta popravená ochranka byla „jenom“ součástí Vincentové práce – „Jsi tím. za kým se ženeš krajinou plnou mrtvol“ (i nějak podobně mu to Justine nadhazuje)
Spíše mě zarazilo, že poté masakrózní přestřelce, kde sejmuli jeho kolegu Mike Bosko (Ted Levine), má Vincent s umírajícím Neilem pořád ještě soucit a podává mu ruku na poslední cestu.
Asi by mi nikdy nevadilo, kdyby se Neil na Waingra vykašlal, a tak by film i skončil, ani nevím proč, ale několikrát jsem o tom přemýšlel.
Tak silný dojem na mě ten film udělal.
Jinak hraje tam Henry Rollins, to jenom kvůli připomenutí, že jsme na i music portálu 😊.
...
Díky a není zač. Žádný "pisatelský blok" se doposud nedostavil a pořád mně to baví, což je směrodatné. Na Davida Lynche jednou určitě dojde.
subeer: Já mám trochu jinou, řekněme připomínku. To jejich setkání v restauraci je samozřejmě skvělé a pokaždé si tuhle scénu užívám, ale! Vždy mi vrtá hlavou proč Vincent nevmete Neilovi do tváře ty tři mrtvé stráže ze začátku filmu. Není to minimálně zvláštní? Obdivuje jej jakožto kovaného profíka, což je fajn, ale zároveň popírá skutečnost, že jde i o vraha. Do článku jsem to psát nechtěl, ale tady si klidně postěžuji :-)
MaxBodycount: Opravdu zajímavá myšlenka. Sam Peckinpah je můj oblíbenec a Divokou bandu žeru, navzdory faktu, že westerny ani moc nemusím. Ovšem nikdy mně nenapadlo hledat mezi těmito filmy společnou paralelu. Pokud to tam ale vidíš ... proč ne? Klidně tu myšlenku trochu rozveď.
Děkuji, za tyto články. Jedná se o skutečné oživení místního čtiva.
Heat je jednoznačně film s neomezenou trvanlivostí a kvalitou. Myslím, že jsem ho viděl min. 5x a na základě toho košatého shrnutí jsem si ho opět dopřál. Při sledovaní si už mohu dovolit užívat nejen obrazovou a dialogovou lahodu, ale snažím se podvědomě hledat i nějaké ty mouchy.Nejednou mě třeba už napadlo, že při závěrečném duelu u přistávací dráhy tam jsou ty servisní budovy a el. rozvaděče, tak nějak divně (nesmyslně) pozičně umístněné – rozházené (nějaký rok jsem se na letištích motal), ale zase mám zkušenost s tím, že v USA jsou v tomto velmi kreativní. Vlastně jediná připomínka k tomuto jinak úžasnému filmařskému kolosu.
Jsem zvědavý, jestli dojde i např. i na D. Lynche. Analýzu takového Mulholland Drive bych si nechal líbit.
Tak hodně zdaru J. Rose a ještě jednou dílky
"Přestřelka v ulicích Los Angeles je zase pravidelně vzývána jako jedna z nejlepších ve filmové historii. Přirovnává se k legendárním akčním výjevům, jaké nabízí třeba závěr filmu Divoká banda (1969)"
Osobne Heat pokladám za nepriznaný remake/reimagining Wild Bunch.
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Vložit diskusní příspěvek