UNREQVITED - Stigma pozitivního black metalu (rozhovor)
UNREQUITED je post-blackmetalový projekt anonymního multiinstrumentalisty z Ottawy, který o sobě dal poprvé vědět před třemi roky syrovým albem "Disquiet"...
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
UNREQUITED je post-blackmetalový projekt anonymního multiinstrumentalisty z Ottawy, který o sobě dal poprvé vědět před třemi roky syrovým albem "Disquiet"...
Olomoučtí CALIBOS byli svého času skutečně významným bodem na domácí heavymetalové mapě. Vydali celkem šest studiových alb a přes složitější období...
Brněnský TITANIC je momentálně v kurzu, a to samozřejmě nikoliv po vzoru svého zaoceánského jmenovce směrem k zániku.
Po předlouhé, sedmileté nahrávací pauze vydávají moravští SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY šesté řadové album „Smutnice“...
Kytarista DECULTIVATE a REST IN HASTE, promotér a produkční u Obscure production, týpek co před Brutal Assaultem dělá marketing festivalu a v průběhu organizuje třeba Meet&Greet akce...
Wikipedie praví, že „Zbojník bylo v 16. až 18. století dobové označení pro loupežníky a lupiče, především na moravsko-slovenském pomezí.
MASTER´S HAMMER jsou momentálně v kurzu, natáčejí znamenitá alba (jako je aktuální „Fascinator“)...
Ak by sme chceli spísať skupiny, ktoré v súčasnosti predstavujú špičku slovenskej deathmetalovej scény, to znamená spolky, ktoré čo do hudobnej kvality v porovnaní so svetom rozhodne nevyznievajú ako nejakí babráci a chudobní príbuzní...
Jeden z dvou hlavních šéfů Brutal Assaultu, veganský kuchař, cestovatel, milovník Indie a kytarista vypráví o nejen o letošním ročníku nejslavnějšího českého metalového festivalu...
Páté studiové album po osmileté nahrávací pauze a k tomu jméno interpreta samotného, to už je dost pádný důvod pro aktuální rozhovor s někým z MOTORBANDu.
Nové album INSANIE je vždy událostí a to platí tím spíš u novinky „Na počátku byl spam“, která vychází po nejdelší nahrávací pauze v historii skupiny.
Na výročním jarním turné ARAKAINu v rámci „XXXV Double Tour“ rozehřávali přítomné při prvním, akustickém večeru, a byli vskutku příjemným překvapením pro všechny ty...
V den, kdy nové album „The Whitecrow“ oficiálně vyšlo, jsem před vystoupením HYPNOSu v rámci festivalu Žižkovská noc na jeho téma hovořil s duchovním otcem kapely...
Šestice dalších osob a jejich hudební pohledy na rok 2016. Dnes tu máme Roberta z INGROWING, který byl nedávno v koncertních týmech kapel jako SLAYER nebo KORN...
Hůře stravitelná záležitost i na poměry old school death metalu. Tito Švédové nikdy nejeli přímočarý smrťák, takže novinka vlastně nepřekvapí. Pokud vám vyhovuje fusion kuchyně okrajových forem metalu, nemůžete s tímto nevycválancem šlápnout vedle.
Standardní živák ARAKAINu, výjimečný snad jen tím, kolik let existence na něm kapela slaví. Skalní jistě odhalí, která z obsažených skladeb ještě živě nebyla sejmuta, nám ostatním (co jsme se zároveň nezúčastnili) však postačí pár orientačních poslechů.
Občas není ku škodě se nakazit nějakou tou retro nahrávkou vonící po trvalé, zvlášť když se člověk jinak soustředí hlavně na nové věci. Jen se to s inokulací nesmí přehnat, jinak tahle „dcerka Doro“ o mnoho víc než to prima-retro nenabízí.
Hudba těchto Kanaďanů nikdy nebyla na první poslech. Ale ani skoro dva měsíce po vydání se do jejich novinky neumím dostat. Je tu jen několik záchytných míst, které pro mě mají přitažlivost. To je v porovnání s předchůdci zoufale málo.
Norská obdoba MAXIM TURBULENC (co do rozměrů) hraje elektro rock/metal ozdobený slušným zpěvem. Pro svou zastřenou melancholickou atmosféru nabízejí příjemný poslech jinak ne příliš originální hudby na vlnách středního proudu.
Tore je mrtev a tohle je jeho poslední deska. Bohužel od začátku nepřesvědčivá elevator music, i když bohatě proaranžovaná. Chybí atmosféra. Tu nalézám až v poslední třetině. Avšak Garm je Garm, takže to ještě prohledám, jestli jsem něco nepřeslechl.
Švédové si na svém debutu nedělají hlavu z letopočtu a prostě drhnou pro svou domovinu typickou již trochu historicky zasmrádlou melodickou death šablonu. Ze stylové klasiky berou vše včetně zvuku, ale jelikož jim to hezky šlape, je to hodně slušná jízda.