Slovinci u nás vystoupí 1.12., kdy se zastaví v brněnském Semilassu. Kompletní info:
LAIBACH European Tour 2005
čtvrtek 1. prosince 2005, start 21:00 hod.
KC Semilasso, Palackého tř. 126, Brno
vstupné 390,- Kč předprodej
Vstupenky k dispozici v běžných brněnských předprodejích, nebo v síti Ticketportal .
V této souvislosti nám od pořadatele přišla tato tiskovka o historii kapely:
"Skupina Laibach byla založena v roce 1980 v Trbovlje – v průmyslovém městě ve středu Slovinska, kde se těží uhlí.
Ke svému založení v roce 1980 Laibach připravili multimediální projekt Rudý okres (Rdeci revirji), který měl zdůraznit zásadní rozpory tehdejší politické struktury města. Projekt byl zakázán před tím, než mohl začít, a skupina tak nemohla vystoupit poprvé na veřejnosti, ačkoli reakce médií na tuto událost byla vesměs pozitivní. Laibach se opět objevili v roce 1982 v Ljubljani a poté následovaly koncerty po celé bývalé Jugoslávii (Záhřeb, Bělehrad) a vystoupení na festivalu New Rock v centru Ljubljany.
23. června 1983 se skupina poprvé objevila v televizi, kde poskytla rozhovor v politicko-zpravodajském pořadu TV Tednik. Rozhovor vyvolal nesčetné reakce a skupina poté dostala zákaz veřejného vystupování a používání jména Laibach. Nicméně v listopadu a prosinci tohoto roku Laibach uspořádali své první evropské turné s názvem Okupovaná Evropa (Occupied Europe Tour) společně s britskou kapelou Last Few Days. Turné se odehrálo v 16 městech a 8 zemích ve východní a západní Evropě. Skupina se také úspěšně a anonymně objevila na vystoupení v hale Malci Belic v Ljubljaně v prosinci 1984.
V dubnu 1985 vydali Laibach své první album na slovinském labelu Ropot. Kvůli zákazu vyšla nahrávka bez jména skupiny jen se symbolem – jejich obchodní značkou. Album „Rekapitulacija 1980-1984“, vydané u hamburského labelu Walter Ulbricht Schallfolien bylo prvním, které zaznamenalo mezinárodní úspěch. Následovalo album Nova Akropola u britského labelu Cherry Red a následně skupina podepsala smlouvu u londýnské Mute Records. Opus Dei vydaný na jaře roku 1987 bylo prvním albem pro tento nový label. Laibach pak v roce 1987 oficiálně poprvé od roku 1984 vystoupili v Slovinsku. Vydání alba Sympathy for the Devil (1989) pokračovalo evropským a americkým turné. 26. prosince 1990 se skupina objevila v elektrárně v Trbovlje, což bylo jejich první vystoupení v rodném městě od roku 1980. Koncert se uskutečnil k desátému výročí kapely a založení NSK státu. V říjnu 1995 jako součást Occupied Europe NATO Tour 1994-95 Laibach odehráli koncert v DC3 Dakota v Ljubljani. Turné skončilo dvěma koncerty v obléhaném Sarajevu – 20. a 21. listopadu pod názvem NSK State Sarajevo.
V roce 1997 probíhalo rozsáhlé turné Laibach po Evropě a USA a zakončeno bylo devíti významnými koncerty na Ukrajině, Rusku a Sibiři, cestou do Novosibirsku a Barnaulu podél mongolské hranice. Závěrečný koncert roku 1997 se nicméně odehrál v hlavním městě Srbska a Jugoslávie – Bělehradě, kde Laibach předvedli silně emocionální vystoupení před 3500 lidmi (nehráli zde od začátku války v bývalé Jugoslávii před osmi lety).
Jedním z nejvýraznějších koncertů skupiny v celé jejich kariéře bylo zahájení Evropského měsíce kultury v Ljubljani (Slovinsko), kde si zahráli před hlavami několika států a před diplomatickým sborem. Předvedli obrovské představení spolu se slovinským filharmonickým orchestrem a smíšeným sborem, který hrál počáteční industriální skladby Laibach. Vystoupení opět vyvolalo kontroverzní reakce a Slovinský filharmonický orchestr přerušil se skupinou veškerou další spolupráci.
10. července 1998 Laibach vystoupili v Londýně (Queen Elisabeth Hall) u příležitosti Středoevropského festivalu a uvedli nový singl Barbarians z právě vycházejícího alba. Byl to druhý koncert v prestižní Queen Elisabeth Hall (první se odehrál 1.4.1987) a jedenáctý sólový koncert v Londýně za posledních patnáct let (22. koncert včetně 11 vystoupení s Michaelem Clarkem v jeho show No Fire Escape in Hell v roce 1986).
1.září 1998 Laibach odehráli koncert v Sarajevu u příležitosti Bridge festivalu, který byl vytvořen jako koordinovaný sled kulturních událostí, včetně koncertů různých hudebníků a umělců z východní a západní Evropy (např. Eric Burdon, Natacha Atlas, Trans-Global Underground, Djam and Fam, Sarajevský filharmonický orchestr), Sarajevského filmového festivalu, množství výstav a mírového fóra. Pro kapelu to byl třetí koncert v hlavním městě Bosny a Hercegoviny za posledních pár let.
Laibach je značně orientován na populární média, ačkoli zahrnuje různé sféry tvůrčí práce od vystavování v galeriích po divadelní vystoupení v různých zemích – od bývalé Jugoslávie přes Německo, Velkou Británii, USA a Kanadu po Rakousko, Benelux, Skandinávii, střední a východní Evropu, Itálii, Francii, Švýcarsko a Řecko.
Laibach hrál v mnoha slavných koncertních sálech jako např. Bloomsbury Theatre, Sadlers Whells Theatre, Queen Elisabeth Hall, Riverside Studios, Astoria Theatre, Town And Country, Union Chapel (Londýn), Manchester Pollytechnic (Manchester), James A. Doolitle Theatre, Scream Theatre and The Palace (Los Angeles, Hollywood), Moore Theatre (Seattle), The Kitchen, The Palladium and The Limelight (New York), Opera House (Toronto), Park West Theatre (Chicago), Deutsches Schauspielhaus (Hamburk), Volksbuehne, Loft and E-Werk (Berlín), Teatro Verdi (Janov), Teatro Miella (Terst), Lucerna (Praha), Museum of Modern Art (Stockholm), Theatre Gorbunova (Moskva), Great Tivoli Hall (Ljubljana), Sports Hall (Zagreb), National Theatre (Sarajevo), etc.
Laibach se zúčastnil mnoha důležitých festivalů jako např. LIFT v Londýně, L.A. Festival of Art v Kalifornii, New York Seminar of Music v N.Y., Wiener Festwoche ve Vídni, Biennal of New Music v Zagrebu, BITEF v Bělehradě, etc.
Během šestnácti let vydala skupina 15 dlouhohrajících desek (včetně 3 dvojdesek) a mnoho singlů a kazet. Vytvářela hudbu pro 15 divadelních představení a podílela se na těchto představeních: Baptism Under Triglav (NSK/Scipion Nasice Sisters Theatre, Cankarjev dom), No Fire Escape In Hell (Michael Clark and Co.), Macbeth (Shakespeare/Wilfried Minks, Deutsches Schauspielhaus, Hamburg), Noordung Prayer Machine (Cosmocinetical Cabinet Noordung, SNG Opera Ljubljana), etc.
O Laibach a NSK bylo natočeno několik dokumentů a filmů, a také 10 video spotů. Ty nejdůležitější jsou:
- Pobjeda pod suncem (Vítězství pod sluncem) , režie Goran Gajic
- Bravo/ režie Peter Vezjak a Daniel Landin
- Prerokbe ongja (Proroctví ohně), režie Michael Benson
V roce 1984 Laibach založili (spolu se skupinou malířů Irwin a divadelní skupinou Scipion Nasice Sisters Theatre Group) širší a neformální organizaci a estetické hnutí NSK (Neue Slowenische Kunst). Dnes hlavními členy NSK jsou: Laibach, Irwin, Noordung, New Collectivism Studio, Department of Pure and Applied Philosophy (Katedra čisté a aplikované filozofie). Zároveň zde také působí mnoho flexibilních skupin, které se objevují a zanikají vlastní setrvačností. NSK značně ovlivnila dění v osmdesátých letech v bývalé Jugoslávii a Slovinsku a v devadesátých letech vyústila v založení státu NSK s vlastními pasy, prohlášeními, ambasádou, konzuláty, známkami atd.
Laibach se podílel na několika knížkách, ale nejdůležitější je Monografie NSK vydaná v roce 1992 vydavatelstvím AMOK Press v USA a Graficki závod Hrvatske.
Skupina Laibach žije a pracuje v Ljubljaně a vydává desky u Mute Records v Londýně."
Pears production s.r.o.
http://www.pears.cz
Tagy:
CLAWFINGER v ČR
MEDUSIAN - Library
Na rozdíl od kolegy Manatara si nemyslím, že se tihle Švédové nějak příliš stylově rozvírají. Většinu času je to prostě symfoničtěji pojatý black/death, který neurazí, ale nic zásadního se neděje. Jen ty čisté vokály trochu vybočují.
- Noisy
- před 33 minutami
HIERARCHIES - Hierarchies
Čekal jsem možná trošku větší tlak, nazvučení nahrávky je totiž vzhledem k žánru poněkud vzdušnějšího ražení. Kompozičně však máme co dělat s kvalitní náloží disonantního death metalu lehce ve stylu GIGAN. Američtí debutanti však rozhodně nezklamali!
- Dalas
- před 2 hodinami
MEDUSIAN - Library
Švédové se na svém debutu zeširoka rozkročili z blackových základů, přes death, symfo-black až k post metalovým variacím. Jen je toho občas až moc naráz. Deska je prima, ale víc se těším na pokračování, až si utřídí myšlenky na své další směrování.
- Manatar
- před 4 hodinami
OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
- Noisy
- před 2 dny
MŮRA - Needle Cathedral
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
- Dalas
- před 2 dny
SILO - Druhá řada
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
- Darkmoor
- před 2 dny
CYANIDE GRENADE - Cannibal Era
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
- Noisy
- před 3 dny
DISKUSE A HODNOCENÍ
VEIL OF CONSPIRACY - Shape of Grief
- kamanova_boy
- před 2 hodinami
LAMASHTU - Längtan
- kannibal28
- před 10 hodinami
SARAJAH - Sarajah
- kannibal28
- před 10 hodinami
RETRO VALHALLA 1995 - Top 10
- byG
- včera
THE HALO EFFECT - March of the Unheard
- Jeremy
- včera
A SWARM OF THE SUN - An Empire
- kamanova_boy
- včera