„Pražský klub Roxy zažije klubovou událost letošního podzimu! V rámci druhého ročníku „městského festivalu“ MOVE, který se odehraje v klubech Abaton, Corss, Matrix, Palác Akropolis, Rock Café a Roxy v týdnu 9.-14.října, do Česka zavítají poprvé dva pánové se jmény Jonathan More and Matt Black. Pro ty, kterým tato dvě anglická civilní jména nic neříkají prozradíme, že se za nimi skrývá britské dýdžejské duo s názvem Coldcut, které již více než 20 let patří k tomu nejzásadnějšímu na klubové scéně. Jonathan More a Matt Black, kteří jsou mimo jiné zakladatelé renomovaného labelu Ninja Tune, vydali ke konci loňského roku po osmi letech půstu kritiky vychvalovanou desku “Sound Mirrors”, se kterou letos brázdí evropské kluby a letní festivaly.Vystoupení Coldcut jsou vždy plné energie a neotřelých hudebních nápadů, dokonalých po zvukové i vizuální stránce. Jejich nelehce zařaditelná hudba oplývá především d'n'b prvky cinknutými hip-hopem, r'n'b, dubem, technem a abstraktními vlnami. Při jejich pražském vystoupení ve středu 11.října se můžeme těšit i na několik jejich hostů.
Coldcut bio
Coldcut tvoří dvojice DJ´s - bývalý učitel Jonathan More a programátor Matt Black, kteří se spojili v půlce osmdesátých let minulého století. V pirátském rádiu Kiss FM dělal tehdy Jonathan redaktora a současně spolupracoval s vydavatelstvím Reckless Records, kde vydával i Mattův titul. Do rádia pomohl i Marttovi a spolu uvedli pořad „Solid Steel“, ktorý funguje dodnes. Nejprve se věnovali remixům skladeb jiných interpretů (Eric B & Rakim, Ofra Haza, Lisa Stansfield) a „cut-n-paste“ produkci, kde „lepili“ i zdánlivě nespojitelné samply. V roce 1988 vydali debut What’s That Noise (Ahead of Our Time, 1988), následně v roce 1990 byli BPI ocenění jako producenti roku. Jejich produkce bývá označovaná jako undergroundový hip-hop s bohatým využitím elektronických samplů a jeho instrumentální složka se později stala základem pro směr označovaný jako trip-hop.
To už začínali uvažovat o vlastním labelu a myšlenka dostala jasné obrysy během jejich pobytu v Japonsku, kde natrefili na knížku o ninjech: „Uchvátilo nás, jak si ninjové vytvořili úkryt a z čista jasna se objevili na jiném místě. Právě ta tajemná a skrytá identita nám učarovala.“
V roce 1990 tak přišlo na svět Ninja Tune - z dnešního pohledu jedno z nejvýznamnějších vydavatelství finančně, distribučně i dramaturgicky nezávislých od nadnárodních vydavatelských mamutů. Black & More se tehdy věnovali hlavně produkci a remixům, ambientní coververze nesmrtelného jazzového standardu Autumn Leaves posunula do nových sfér hudbu zvanou jako „easy listening“. Významným přínosem hlavně pro trip-hop se stala čtyřdílná kolekce DJ Fooda – Jazz Brakes. Na značce Ninja Tune Coldcut pod vlastním jménem debutovali až albem Cold Krush Cuts, což byl mix album společně s DJ´s Foodem a Krushem.
Až do té doby byl jediným regulárním studiovým „ninjovským“ albem nesmrtelný Let Us Play (1997). Spolupracovali na něm například s nesmrtelnou punkovou legendou Jellom Biafrom (Dead Kennedys), funkovým bubeníkem Bernardom Purdiem, poetkou jménem Salena Saliva, či jednou z jejich největších inspirací jménem Steinski. Antiglobalistické a ekologické texty spolu s nesmrtelnými skladbami jako Timber (spolu s Hexstatic), Atomic Moog 2000 nebo More Beats & Pieces učinili z alba jeden z nejvýznamnějších počinů elektronické hudby v 90. let. Remixová kolekce Let Us Replay (1999) přinesla nový pohlad na skladby prostředníctvím remixérů jako například Cornelius, Carl Craig, či Ryuchi Sakamoto.
Matt Black byl také jedním z průkopníků VJ-ingu – spojení živého hraní s vizualizovanou projekcí. I mix album Journeys By DJ - 70 Minutes of Madness (2002), kde namixovali 35-trackovou kolekci svých oblíbených skladeb, patří ve svém žánru ke zlatému fondu.
Coldcut mezitím hráli po festivalech najrozmanitějších žánrů – od Sonaru v Barceloně, legendárního jazzového festivalu Montreux až po mamutí open-air festivaly jako Glastonbury, či Roskilde. Přitom se často angažovali v politice – měli lidem co říct i při amerických a britských volbách – při té příležitosti vznikl i remake skladby Re:volution (2001). Do toho další kooperace, televizní a rozhlasové relace, ale z hlediska vydávání vlastních alb se na delší čas odmlčeli. Až tento rok doplnili svoju diskografii albem Sound Mirrors (2006), na jehož natáčení si pozvali hosty jako Jon Spencer (Blues Explosion), Roots Manuva, Robert Owens, Soweto Kinch a další. Nadžánrová kolekce dvanácti skladeb nenechá nikoho na pochybách, že Coldcut jsou stále tady a že je potřeba s nimi počítat. Na jejich vystoupení v Roxy se můžeme těšit na výbornou show, kde z aktuálního alba zcela jistě nebude chybět ani jejich energický pilotní singl Everything Is Under Control.
Recenzi jejich posledního alba Sound Mirrors si můžete přečíst na http://www.freemusic.cz/clanky/4348-coldcut-sound-mirrors.html
Vstupenky zakoupíte od úterý 29.srpna 2006 v předprodejích sítí Ticketpro a Ticketstream za 599,- Kč včetně všech poplatků, na místě pak za 690,- Kč.
Více info na www.coldcut.net, www.ninjatune.net, www.movefestival.eu a http://klub.roxy.cz/coldcut.“
Tagy:
Gigantour
EXTERIOR PALNET - Haragma II
Hodně netradiční černý kov, který do sebe přirozenou cestou nasává prvky mathmetalu a dalších progresivnějších stylů bez toho, aby uhnul v oddanosti kořenů. Po celou dobu instrumentálně zajímavé a emocionálně intenzivní.
- RIP
- včera
TWINS CREW - Chapter IV
Pokud jste přejedeni HAMMERFALL nebo jich stále nemáte dost, jsou tu TWINS CREW. Kdybych nikdy neslyšel nic podobného, asi bych to velebil. Má to šťávu, dynamiku a slušné refrény. Přestože je švédský power/heavy už dost vybraný rybník, tenhle kapr ujde.
- Manatar
- včera
EREB ALTOR - Hälsingemörker
Máte-li rádi naléhavý zpěv Cristera Olssona, procítěné severské riffové preludování a nevadí vám ani švédština, na novém albu EREB ALTOR si jistě najdete to své. Na žádné slavobrány to není, ale i poctivé bušení do kovadliny má kolikrát něco do sebe.
- Louis
- před 2 dny
PATTERN-SEEKING ANIMALS - Friend Of All Creatures
Pořád je všechno v pořádku a americká super grupa jede v kolejích poklidného progrocku. I tentokrát se najdou příjemná místa, celkově mám ale pocit, že docházejí silnější melodické nápady. Snad to bude jen takový ten oddech před něčím větším. Doufejme.
- Darkmoor
- před 2 dny
MACERATION - Serpent Devourment
Pojďme si zase užít trochu pravého DM chrastění. MACERATION splňují žánrové atributy na potřebných 100% a doručují desku, ze které budou nadšeni zejména příznivci DISMEMBER nebo GRAVE (ale i BOLT THROWER). Zvuk je tučný, hluboký a deska nepostrádá tlak.
- Reaper
- před 2 dny
REVENGE - Violation.Strife.Abominate
AC/DC war metalu a jejich nová deska. Výrazně podobná těm předchozím. Příznivci REVENGE dostanou klasicky zvrhlý a maximálně agresivní klepec. Tak jako vždycky. A tentokrát rovnou přes 40 minut. No, mě to stačilo dvakrát, potřetí do toho už asi nejdu.
- Reaper
- před 2 dny
RETROMORPHOSIS - Psalmus Mortis
Tak je to konečně venku! Pohrobci geniální tech/death entity SPAWN OF POSSESSION jsou zpět v centru dění. V kůži RETROMORPHOSIS působí robustněji a špinavěji, nicméně i tak je dokážete neomylně identifikovat hned po prvním riffu. Epické zmrtvýchvstání.
- Reaper
- před 2 dny
DISKUSE A HODNOCENÍ
GEISTERFAUST - Geisterfaust
- kannibal28
- před 5 hodinami
HNUS UMÍRAJÍCÍ / NĀV - Sousmrtí
- wollo
- před 3 dny
GNOME - Vestiges of Verumex Visidrome
- kannibal28
- před 3 dny
FIRTAN - Ethos
- kannibal28
- před 3 dny
AUTUMNFALL - The Archaic Shadows
- kannibal28
- před 3 dny