OBSCENE EXTREME 2021 - Jistoty z Hamburku a překvapení z Francie (den druhý)
Poté, co jsem se vrátil z policejní stanice v Trutnově a vlezl do areálu, jsem s lítostí zjistil, že jsem prošvihnul SICK DESTROYER.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Poté, co jsem se vrátil z policejní stanice v Trutnově a vlezl do areálu, jsem s lítostí zjistil, že jsem prošvihnul SICK DESTROYER.
U brány se hlásím v 15:10 a z Bojiště ještě nejdou žádné zvuky. To je podivné, Obscene Extreme povětšinou šlape jako hodinky.
Letošní Obscene Extreme si budu pamatovat hodně dlouho. V mnoha ohledech jsem zažil pár věcí, které se mi do paměti zaryjí velmi hluboko.
Celkem spontánní akce. Na nádraží vyzvedávám kumpána na fesťák a půlhodinový skluz Českých drah mě stojí klenot festivalu...
Psát report z koncertu, kde hraje vaše kapela, je jedna z nejtrapnějších věcí, co se může stát člověku, co hraje v kapele a současně píše o hudbě.
Dvakrát. Slovy dvakrát byl autor těchto řádků od března letošního roku na živém koncertním představení...
Kedysi minulého roku si možno kdesi ďaleko na východe povedali „už sme do sveta poslali kopu rôzneho aušusu, ale teraz bude čumieť...
STUDIO: První návštěvu v České republice si METALLICA odbyla památného 24. května 1993 na fotbalovém stadionu Boby Brno.
STUDIO: I MEGADETH měli v naší republice svoje poprvé. Událo se v Praze v dubnu roku 1995 v Malé sportovní v hale na podporu tehdy aktuálního alba „Youthanasia“...
Ač v osmdesátých letech KISS vyloženě nepaběrkovali, na své nejlepší „maskované" časy, které proběhly o dekádu dřív...
STUDIO: Po sametové revoluci si fanoušci mohli začít ve svých diářích postupně odškrtávat koncerty oblíbených skupin...
Jako špičku světové doommetalové scény uváděl propagační plakát anonci na tento koncert. Stylové prostředí továrního komplexu v brněnské čtvrti Královo pole...
STUDIO: RUNNING WILD, těsně na hraně svého uměleckého zenitu, přijeli podruhé do České republiky v červnu 1991 (jejich první vystoupení v roce 1989 na Strahově v rámci posledního ročníku festivalu Rockfest budou pamatovat skutečně jen hodně protřelí pamětníci).
STUDIO: V listopadu 1997 dorazila do Prahy další stěžejní kapela, která se z dřevních heavy počátků dopracovala k naprosto svébytnému hudebnímu projevu...
Ano, eintopf to je. Ovšem chuti vyvážené ve všech ohledech. S touto objednávkou dopředu víte, co dostáváte. Žádné tajuplné a nevyzkoušené chutě. Německé trio si ten svůj metalový tradicionalismus hýčká a nic nepředstírá. Navíc ten zvuk se opravdu povedl.
Francouzský vyhlazovák. Nahrubo nemletý torza grindcore, fastcore a powerviolence v dokonalém poměru. Deska, která vás nenechá oddechnout. Nesmlouvaná, rytmicky neskutečně nadupaná s mixem podepsaným Kurtem Ballouem.
Bavorští BLACKEVIL jsou takový Eintopf stylů tvrdšího metalu. Je tam od každého trochu, nejvíc heavy a thrash, ale i dalších ingrediencí jako speed, black, death. Jsem ve stádiu rozvažování, zda je za tím složitější koncept, nebo je to jen Eintopf.
Příjemně energický, hravý a silový progresivní metal plný i výrazných melodií. Hudba nezastírající inspirace u CONCEPTION nebo KAMELOT, perfektně prezentovaná a doplněná dominantním vokálem ve stylu Roy Khana. Cílová skupina je tím jasně definovaná.
Kytarista Wes Thrailkill se svými druhy předvádí další instrumentální divočinu, která kromě metalové progrese nabízí i odbočky do mathrocku, djentu, nebo dokonce i elektroniky. Fanoušky kytarových hrdinů typu PLINI určitě potěší.
Minule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?