REFORE - Illusion Of Existence
Domácí thrashová horečka posledních let neustupuje. Ona naopak ještě sílí! Jak jinak si lze vysvětlit ten neustálý proud nových žánrových nahrávek tuzemských (včetně slovenských) kapel?
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Domácí thrashová horečka posledních let neustupuje. Ona naopak ještě sílí! Jak jinak si lze vysvětlit ten neustálý proud nových žánrových nahrávek tuzemských (včetně slovenských) kapel?
A je to tady. První díl si odnesl neuvěřitelných šest Oskarů a druhý sliboval ještě větší a epičtější zážitek.
Pod termínem „sentimentální kýč“ si můžeme představit cokoliv, ale jsem si naprosto jistý, že snímek Zimní prázdniny (2023) prodchnutý životními pravdami a nadějí na lepší zítřky mezi takové případy nepatří.
Nedávno jsem mírumilovně surfoval na vlnách Metal Archives a jen tak z dlouhé chvíle jsem se rozhodl pro detailnější inspekci stáje Wolves Of Hades...
"Sparagmos označuje v dionýsovském rituálu extatické rozsápání buď zvířecí nebo dokonce lidské oběti...
V době, kdy bubeník Gavin Harrison přeskočil z nefunkčních PORCUPINE TREE do THE PINEAPPLE THIEF, jako by tahle britská rocková parta nabrala druhý dech.
První série skvěle využila momentu, ve kterém přivedla na svět postavu Reachera z románů Lee Childa tak, jak má být.
Tak toto moc nechápu. Máme tady kapelu fungující více než dvě dekády, mající na kontě bezpočet alb a co víc – hoblující ortodoxní death metal...
Druhá polovina února a já mám tendence stále doplňovat resty z minulého roku. V soupisce, kterou jsem zmínil v našem výročním žebříčku...
Francie bývá celkem bohatá na poněkud extravagantní hudební produkty. Ne vždy jde sice kvalita ruku v ruce s avantgardou...
Takový malý milý skrytý steampunkový poklad na Amazon Prime zneužívající sexy kulis Prahy a nově i Dubrovníku.
Znalci jistě nebudou mít při poskytnutí jména kapely a názvu jejího alba žádný problém určit i její stylové zaměření.
Že bych se někdy vrátil k pět let starému titulu, není moc běžné. Zvláště pokud jde o hru, která není ve všem dokonalá.
Pokud kapela vydá novou desku po rovném tuctu let tvůrčího pauzírování, posluchač musí chtě nechtě zpozornět a trochu počítat se změnami v kreativním kurzu.
Posedmé a opět neotřelé, napěchované po okraj hudebním dějem, který mě nepřestává překvapovat v hledání neobjevených cest mezi mathrockem a post-náladovkou. Pocta lidem i místům. Hravé, šílené a vtahující svoji neopakovatelnou atmosférou.
Půlhodina emocemi a expresivitou natlakovaného HC papiňáku. Screamo vokál nutně nemusí být pro každého, ale parádně čitelný a průrazný zvuk a značná naléhavost hovoří jasnou řečí. K tomu jeden z coverartů roku. Deska i pro žánrové ignoranty, jako jsem já.
Reinkarnace švédské devadesátkové kapely, která se svého času svezla s proudem melodického death metalu. Staří páprdové se nedávno po dvaceti letech dali znovu dohromady, aby si zahráli už jen pro radost. Možná pro radost, ale zato pěkně zostra.
Polská deska snažící se prodat djent a progresivní metal v jeho instrumentální podobě. Velká spousta hostů, z nichž nejvíce září asi jméno Jeffa Loomise. Výsledek trochu sráží stále stejné postupy, okatě fádní djentové zářezy a poněkud unylé melodie.
Instrumentální projekt frontmana ELDER Nicka DiSalvo je asi přesně takový, jaký bychom od něj čekali. Tedy plný psychedelie a progresivní rockové klasiky, obsahuje ale i plnější stonerrockovou složku. Příjemné album bez překvapení.
Progresivní metalcore, který nese všechna stylová klišé, ale rozhodně mu nechybí švih a tempo. A vlastně je to i pestré, od death razance přes deathcore až po djent a melodické vyhrávky. Výsledek je sice takové načančané nic, ale za poslech stojí.
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.