OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
-bez slovního hodnocení-
Najlepsi album od POS. Album nema slabe miesto.....taketo albumy je radost pocuvat. Bohuzial kapela tak vysoko nadhodenu latku dodnes neprekonala.......
Pro mě stále absolutní vrchol tvorby kapely, který nepřekonalo ani monumentální "Be", ani syrová novinka "Scarsick". Je pro mě vůbec těžké psát recenzi na jakékoli album kapely, která je pro mě vůbec nejoblíbenější v ranku progresívního metalu... Remedy Lane je absolutně vyvážené, kapela šlape v dokonalé souhře, muzika vás unáší bez jakýchkoli rušivých prvků. Přenádherné melodie občas nutí k zasnění se, a z toho zase velmi rychle vytrhnou pro kapelu klasické kytarové příboje. Fanoušci starších desek asi budou reptat, že ubylo na agresivitě, a částečně budou mít pravdu, přibylo zase ovšem prvků progresívního rocku, a to mě jako velkému fanouškovi tohoto stylu prostě vadit nemůže. POS se ve svých ovlivněních nevyhýbá popu, jazzu ani elektronice a vytváří skutečně hudebně kosmopolitní celek, který je ale přesto prost nějakých excesů. "An Ending Theme" se určitě stane jedním z největších hitů kapely, refrénová melodie je skutečně nádherná a Gildenlöw ukazuje, jak neuvěřitelně vyspěl i jako zpěvák. "Trace of Blood" tepe metalovou razancí, ale s typickými ingrediencemi POS. "Undertow" a "Rope Ends" se zahalují do typicky melancholické nálady, "Dryad of the Woods" disponuje skvělými zvraty a očistnou melodií v závěru. "Waking Every God" má neodolatelný jazzový rytmus. Absolvoval jsem snad padesát poslechů tohoto skvostu a zcela marně na něm zatím hledám nějaké zaváhání, výplň, šlápnutí vedle. Album zcela zásadní nejen pro POS, ale i v rámci stylu.
ze bodova stupnica..hehe
-bez slovního hodnocení-
X. bodů
Intimní zpověď-přesvědčivě podaná. Rozmanitá, procítěná deska bez hluchých míst, kde každý tón, každé slovo mě vypraví na velkolepou „cestu uzdravení“. V den vydání tohoto alba by měl být státní svátek.
-bez slovního hodnocení-
bez debat
-bez slovního hodnocení-
Tak emotivní texty podané tak... emotivně...čím víc poslechů tím lepší samozřejmě...jako u všech alb POS
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Jsou i casy, kdy mi je Remedy Lane jeste blizsi nez Perfect Element. A ty pocity trvaji pochopitelne do te doby, nez si zase pustim Perfect Element :-)) Kazdopadne, tato deska, i kdyz pomalejsi a klidnesji nez predchudce, obsahuje znovu hafo spickovych momentu, pricemz smekam pred rozvaznym stridanim dramatickych pasazi s temi pohodovymi. Bravo, POS !!!
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.