OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Taková píčovina
mz ma nebavi pocuvat dookola tie iste teensracky...za pristup 1/10 za texty 3/10 a za hudbu 5/10, cize...
za pentak jeden bod, ale aj ten skurily.
urcite je to s prehladom najhorsi album HIM, pri jeho pocuvani vas z nudy nic nevytrhne okrem titulnej Rip Out..., kde, ako rudi spominal, je uplne genialny gitarovy rif...inak je to dost bieda. zaujme este mozno Vampire Heart a Killing Loneliness, ktore su vsak tak typicky him-oidne, ze az vas obchadza smrt a este In The Night Side Of Eden, kde ma zaujala posledna minuta :) tot vsio nic viac nic menej...bohuzial. zvysok je totiz iba vata s velkym V a v podstate aj s ostatnymi pismenami velkymi ...
Ja bych to tak cerne jak Rudi a Marigold nevidel. Ano, jedna se pomerne s prehledem o nejslabsi album HIM, ani to ale neznamena, ze by album bylo spatny. Trochu zamrzi protentokrat naprosto pruhledna sablonovitost a spousta citaci bud na stary casy (Killing Loneliness - Join Me) nebo dokonce primo mezi skladbami na albu (opet Killing Loneliness, totozna slokova cast s Behind The Crimson Door). Za nejlepsi kousky povazuju uvodni Vampire Heart (jak by rekl Rudi - dokonaly HIM song), Under The Rose (az na ty infantilni klavesy pri refrenu), prijemnou Face of God a vynikajici zaver v podobe Play Dead a In The Nightside Of Eden. Naopak to horsi se skryva v nevyrazne Behind The Crimson Door, Drunk On Shadows a predevsim otresne titulni skladbe. Takze to vidim na 7.5 bodu s tim, ze jde urcite o zklamani. V porovnani s letosnimi Rasmus nakonec HIM o neco malo vedou, v souboji s Charon nebo Sentenced bohuzel vubec..
Podla mna je to celkom v pohode. HIM neprekvapili, ale ani výrazne nesklamali.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.