OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Je příjemné moci se sem tam opřít o nějakou jistotu. Finská flexa Rotten Sound ji v mých sluchovodech představuje i v roce 2008 s vydáním, aktuální verze soundtracku z brusíren a válcoven plechu, Cycles. Ač jdou RS s tvrdohlavostí parního válce ve vývoji stále vpřed, jakoby na novince tak trochu odkazovali i do minulosti, před überkilla dvojzápřah Murderworks & Exit. Zabarvení hlasu kytar dá možná trochu upomenout na crustová loviště a tvorba je celkově slyšitelně pomalejší. Nečekejte ale žádné cajdáky, brutálních sypaček si taktéž užijete zdosti. Stejně jako precizní techniky. Čekat od RS něco jiného by bylo stejně uvědomělé jako očekávat, že Juninho začne kopat mizerné free kicky...
-bez slovního hodnocení-
Stale je to Rotten sound so sypackami rubanicami a pogovackami ako kedysi ale uz to nieje to co to bolo za cias produkcie Mieszka a hlavne bubnovania Kai Hahta, ktore mi tam asi najviac chyba. Lebo nie vsetko je len o rychlosti a i ked je sami Sami dobry Hahto bol vynikajuci a jednoducho tam jeho styl bubnovania a kreativita chyba. Celkovo je album stale na vysokej urovni ale asi tak v polovici sa uz zacina utapat v stereotype a monotonnosti, co prisudzujem hlavne tymto dvom faktorom. Je to skoda, lebo RS povazujem za spicku grindcoru ako takeho. Ale takto mi z toho vychadza akurat tak lepsi priemer
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.