OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
-bez slovního hodnocení-
O Cryptopsy som nikdy nejavil nejaký extra záujem a tento album to rozhodne nezmení. Ja som posledný, ktorý by mal problém s pripečenými uslzenými emo vokálmi, ale pchať to do technického death metalu, to rozhodne nie. Jednoducho sa nedá pomiešať olej s benzínom (viď napr. Joe Satriani - Engines of Creation). Toho mliečniaka za mikrofónom by sa mali čo najskôr zbaviť a začať robiť poriadnu muziku...
Jeden z albumov roku. Reči o útoku na hitparády, zapredaní sa, atď. sú smiešne, ale čo iné sa dalo čakať od konzervatívnej metalovej obce. :-)
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Po legendarnom Once Was Not trochu nuda... 1. Once Was Not 10/10 2. Whisper Supremacy 10/10 3. And Then You'll Beg 9,5/10 4. None So Vile 9,5/10
Teda.. Tento styl vůbec neposlouchám, ale říkal jsem si, že nebude na škodu zase po čase něco takového zkusit. Omyl. Oproti Morbovi necítím v albu žádnou melodiku, a co hůř ani s rytmikou to není žádná sláva - co to tam je sakra za bicí?... Zpěvák je naprosto otřesný a black metalový opar, který nám dle Reapera trochu vysublimoval? Copak tohle mělo kdysy něco společného s black metalem?!!!? Opravdu si nedokážu představit chvilku, kdybych měl chuť si pustit něco takového. Možná někomu vyvstane na mysli něco ve stylu "když se ti to vole nelíbí, tak si poslouchej nějakej vyměklej hevík a zdrž se svýho názoru", na druhou stranu není podle mě dobře, že se tu vyskytují jen samá hodnocení fandů této kapely. Takto je to aspoň trochu objektivní :)
Važme si odvážných kapel, které se nebojí experimentovat! "The Unspoken King" sice není tak trvanlivým albem, jako byla např. dvojice alb "Whisper Supremacy" a "And Then You'll Beg" prostě z toho důvodu, že bylo ubráno na chaosu, ve kterém CRYPTOPSY ukrývali své hudební nápady jako perly v hlubinách, do kterých bylo potřeba se ponořit mnoha poslechy. Na novém albu nechávají vše odkryté a mnohem zřetelnější. Nejspíš nebude již co objevovat na 150tý poslech, ale to tentokrát nebylo záměrem kapely. Tentokrát šlo o to zapasovat do šíleného grindového chaosu čitelnou a přímočarou chytlavou melodiku a co je fascinující - zapasovali ji tak, že to naprosto dokonale funguje a sedí jak příslovečný prdel na hrnec. Výsledek je naprosto doposud neslyšený koktejl čiré neurvalé brutality a chytlavé melodiky a častokrát i ruku v ruce - momenty, kdy rytmika provalí stavidla grindového zásypu a melodická část kapely nad touto zkázou buduje takřka hitovou melodii považuji za současný vrchol hudebního hledání experimentátorů CRYPTOPSY. Kapela, která dokáže znít takhle sebejistě i v momentech, které zkouší vůbec poprvé, se může nazývat skutečně velkou a zkušenou. Velmi nadšen jsem i z jakéhosi "zmoudření" hlavního tahouna - Flo Mouniera - který tentokrát nestrhává veškerou pozornost na sebe, ale se svými party pracuje uvážlivě a hlavní motivací je pro něj píseň. Navíc se mu podařilo (KONEČNĚ) skutečně efektivně nazvučit bicí a zní brutálně i v momentech, kdy jede na půl plynu. Tleskám také novému zpěvákovi a jeho obrovské hlasové variabilitě sebejisté ve všech polohách. CRYPTOPSY i tentokrát trefili do černého. Zbožňuji jejich starou tvorbu, zbožňuji i jejich novou tvorbu. A zbožňuji i "The Unspoken King". Neshledávám žádná negativa a nemám důvod nedat plný počet. Jen se modlím, aby masový odchod fans nezpůsobil, že se kapela začne strachovat o své vydobité pozice a sáhne po onom oblíbeném "back to the roots" a příští album udělá ve starém střihu. Kroky zpět přece CRYPTOPSY nemají ve smém repertoáru, že? UPDATE: Po třech letech přece jen slevuju z desítky. Na albu je pár písní, které se z dlouhodobého hlediska ukázaly být trochu nudné - např. "The Plagued". Ale stále ještě mám desku hrozně rád, s chutí si jí poslechnu a stále nesmírně baví. Asi nejlepší spojení technického death/grindu a moderních core směrů a rozhodně nejlepší album koketující s death/corem, jaké znám.
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Toto nie je vývoj, možno sčasti experiment, ale od 4. skladby je to hlavne "útok na špicu hitparády", a to ma síce pobaví, ale nepoteší. Snáď sa namotajú metalcoreoví mládežníci, nech to má pre legendu aspoň finančný efekt. Album ako taký nie je zlý, ale miesto Cryptopsy ho mala vymyslieť a vydať nejaká "nová nádej".
a, otrasny vokal b, nuda
Velká spokojenost. Novej vokál ale zbytek postaru. To co tu chybí k dokonalosti to je na albu Once was not
-bez slovního hodnocení-
Chvíľu som nadával,chvíľu ma pár vecí bavilo, ale aj tak si radšej pustím staršie veci keď už mám chuť na Cryptopsy. Otrasný čistý vokál a metlacore moc nemusím, každopádne úplne zlé to nie je .
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.