OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
-bez slovního hodnocení-
oproti predchodcovi totálny masaker zmena ako hrom a Cemetery Gates sa vyrovná one od metallici ..super album
-bez slovního hodnocení-
!!!
-bez slovního hodnocení-
Jakési poslední zastavení před jedním z totálních vrcholů tvrdé hudby minulého milénia. Tehdy ještě nikdo netušil, že už za pouhé dva roky budou přepsány metalové dějiny.
Velmi sebevědomý nový debut této legendy. Mladí Texasani předvedli svůj jedinečný styl který budou dále zdokonalovat na dalších albech. Na Cowboys from hell je určitě nejvíc melodií ze všech desek Pantery. Musím pochválit produkci Terryho Datea, tento borec kapele vykouzlil zvuk co je robustní, kompaktní a přitom ostrý. Panteře hodně pomohl, aby se stala tou nejtvrdší v metalovém ranku (nebo nejvíce heavy jak chcete). Tuto placku charakterizují dravé kytarové riffy, Anselmova útočnost a drtivá rytmika. Philovy hlasové výšky připomínají Halforda,některé songy jsou ještě zbytečně dlouhé. A teď ke konkrétním songům. Cowboys from hell- nezapomenutelný otvírák, konstatuje metalmorfózu Pantery : "We´re cowboys from hell, we are taking over this town". Zároveň vytváří i přezdívku těchto čtyř osobností. Neodmyslitelná součást koncertů. Provedení z Moskvy v 91=symfonie. 5 Primal concrete sledge- tady asi nejtvrdší song, hlavně díky Vinnieho salvě bicích. 5 Psycho Holiday-nezvyklé ale super bicí,fakt mě baví, plazivé riffy a mistrovské sólo,a Phil popisující svůj bouřlivý život: "Done too much alcohol,gotta get away from it all" 5 Heresy-Anselmův kvalitní text, zběsilé tempo,a Vinnieho dvoukopáky tento song řadí mezi ty nej z alba. 5 Cemetary gates-moje první setkání s Panterou, a hned taková dokonalost! akustické intro je přímo dojemné,pak se balada pomalu rozjíždí do strhujícího finále kde Philův hlas soutěží s kytarou kdo zvládne vyšší zvuk. Perfektní sólo mimochodem. jasných 5 bodů Domination- snad nejagresivnější a nejpovedenější věc Pantery. Ten riff v refrénu nutí k fyzické aktivitě. Nechybí ani zlom-breakdown který je neskutečně heavy a k tomu bezchybné sólo. DOKONALOST! Domination naživo v Moskvě 91 před skoro milionem metalistů je ještě lepší. Bez váhání plných 5. Shattered-textově zánik světa, hudebně je to věc co vyklepe pavouky z vašich repráků. povedená to záležitost. 5 Clash with reality- heavy pasáž kolem 1.minuty, rychlejší tempo na konci. Provází to (tehdy ještě) Diamondovo riffování. 4 Medicine man- opět surové riffy, Anselmovo frázování (i když ječák mohl vypustit)+ mocné sólo. 5 Message in blood- líbí se mi ta zpomalená heavy pasáž těsně před koncem.klidně mohl být kratší,5 minut je dost na toto tempo. 3,5 Nejslabší song. Sleep-textově o nukleární válce,zajímavé. Phil soustředěně frázuje, potom přijde na řadu jedno z nejvíc emotivních Diamondových sól. Bez váhání 5. The art of shredding- tady exceluje Diamond se svou krásně zkreslenou kytarou, ukazuje techniky co umí=tzv. shredding,tedy různé vyhrávky. Miluju ty změny tempa. 5
Mistrovské dílo, součást mého života.
Podľa mňa najlepšia Pantera. Chlapci ešte tak netlačili na pílu a skladby majú členitejšiu štruktúru. Podobne aj Anselmo spieva vo viacerých polohách, proste je to pestrejšie...
I když jsou některé skladby ještě příliš dlouhé, za titulku, Cemetery Gates a Anselmův zpěv dávám
-bez slovního hodnocení-
Vrchol přišel za dva roky...
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.