OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
-bez slovního hodnocení-
No kurva je to tak a ne jinak. Pokud budeme za "skutečný" začátek Dillingerů považovat Calculating Infinity, je novinka deskou patrně nejslabší. A já to rozhodně netvrdím kvůli onomu "měknutí." Spíše naopak - čím dál čaštější opouštění těch striktních math-corových vod jsem přijal kladně. Kapela tohohle formátu nepotřebuje přešlapovat na místě a vývoj vítám s otevřenou náručí a s velikou radostí si vychutnám pop rockovou desku v jejich podání. Problém s novinkou u mne spočívá spíše ve faktu, že většina písní se s těmi s desek předchozích nemůže 100%-ně rovnat. Nejlepším zásekem je dokonalý otvírák Mony Lisy, který na ploše 5 minut předvádí to nejlepší z celé dosavadní kariéry Dillingerů. Po předchozím famózním záseků nebojícím se experimentování je novinka spíše pohodlným párem papučí k televizi a to je rozhodně trochu zklamání, neboť jsem doufal, že DEP se tentokrát definitivně rozhodnou praštit s tou math-corovou károu a vydají se někam, kam bychom to nečekali. Jedna z nejtalentovanějších rockových kapel své generace posílá trochu pohodlně malou domů, poté co si minulou deskou nabila na pořádnou bombu do šibenice. Také vám to přijde jako nesmyslný tah? P.S. Málem bych zapomněl kurevsky chválit. Jedna věc mi na novince přeci jen přišla dost možná doposud nejlepší. Už při prvním poslechu jsem chtěl tleskat vestoje bubeníkovi.
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.