UNDERDOSE - TILT
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
"Omnivium" znamená rozhodně posun. První dvě skladby ještě navazují na ráz "Cosmogenesis", ale od třetí "Ocean Gateways" začíná znít nový směr, kterým se OBSCURA vydává. Písně jsou méně melodické a chytlavé, jsou rafinovanější, odvážnější a rozmanitější. Mají o něco temnější a tíživější atmosféru než "prostě hitové" "Cosmogenesis". Zrovna hned třetí "Ocean Gateways" je rozhodně "nejzlejší" skladbou alba a silně připomene hymnu "Where The Slime Live" od MORBID ANGEL. A třeba taková "Velocity" nastolí temně atmosferické vyznění ve stylu současných ULCERATE. Přibylo také čistých vokálů, nejčastěji zahalené rouškou efektů, ale čas od času i zcela obnažených jako například v refrénu "Celestial Spheres". A znějí výborně. OBSCURU to rozhodně posouvá dál. Za vrchol alba jde možná označit skoro-instrumentální "A Transcendental Serenade" vedle které zní výborná "Orbital Elements" z minulého alba jako nesmělá rozcvička. Mistrovský kus. Produkce se povedla na výbornou. Je velmi živá a organická, nic nezní uměle nebo sterilně. Zároveň je zvuk velmi plný a když je třeba, tak dostatečně průrazný. Nesporně také vyváženější, než u minulého "Cosmogenesis". Vypíchnout také musím naprosto překrásně zpracovaný booklet - minimálně u digipackové verze. Je znát, že chlapci si dali nesmírně záležet, aby album vypracovali ve všech směrech do naprostého maxima. Asi není co dodávat. Ze mě je tímto oddaný fanoušek OBSCURY - minimálně její studiové tvorby. Nechme se překvapit, zda zapracují i na své pódiové prezentaci, resp. na jejím zvukovém vyznění, což považuji za největší slabinu kapely. Jestli tohle nakonec nebude v mých očích album roku, tak jsem nesmírně zvědavý, co bude.
dokonala nahravka, kazdy song je iny a vynimocny, genialne momenty na vas striehnu za kazdym rohom... Omnivium mi pripomina bublajuci kotlik, v ktorom su nahadzani Death, Morbid Angel, Ulcerate, Necrophagist, Pestilence a jedna velka odporna nasrata sepia, ktora ma zalubu v existencialnej filozofii... :-)))
-bez slovního hodnocení-
Poslech od poslechu čím dál lepší.
Tak se nám Obscura přihlásila na vysokou a byla okamžitě přijata a zvolena předsedou třídy. Vítej, předsedo! Kromě jiného bych vypichol krásný obal.
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Jednočlenný projekt Kanaďana Jocelyna Galipeaua už dlouho vzývá raně osmdesátkový heavy metal a v současné vlně zájmu o kovové retro může být jeho nové album zajímavým tipem, pokud ovšem snesete, že umělcův pěvecký výkon dokáže občas mírně zatahat za uši.
Pro mě zásadní objev na slovenské scéně a to nejen v neotřelých nápadech, ale i v přístupu k tvorbě v rámci black a death metalu. Korunováno skvostným zvukem ze studia Pulp. A ano, máme v tu zpoždění v tom objevování. Asi rok.
Má to niekoľko dobrých nápadov, ale celkovo mi tu chýba akákoľvek ambícia. Je to celé uponáhľané, miestami aj dosť blbučké, herci žiadna sláva - skrátka taká spotrebná hororová jednohubka. Za návštevu kina to nestojí. 5/10, možno 6/10.
Naprosto unikátní slovenský projekt tematizující aktuální společenská i politická témata. Hudebně založený na žánrové hravosti kombinující alternativní rock, mathrock, jazzové elementy i postpunk.
Kytarista HIPPOTRAKTOR Sander Rom se svou druhou skupinou prezentuje zvláštní rockovou alternativu s nervózní atmosférou a funky prvky. I tvrdší a melodické polohy se objeví. Možná jen pro omezený okruh posluchačů, neboť to smrdí inspirací Mike Patonem.
Mexická odpověď na AMARANTHE. Je to trochu ostřejší, v základu více do deathu, téměř bez čistého mužského zpěvu a méně chytlavých melodií, ve kterých má zase navrch Mörckova parta. Ale je to dobré.