MoRt8
8,5 / 10
Prodigy, teda Howlett už hlavně není ten "Beethoven moderní doby." Po pravděpodobně uměleckým vrcholu v podobě Music for the Jilted Generation nastoupil rockovější a celkově písničkovější sound na bestselleru The Fat of the Land. A pak se to podle mnohejch posralo. Mašina se zadrhla, Leeroy vypad z kapely, dlouho se nic nedělo a pak Howlett vlastně na svý triko vydal pod hlavičkou Prodigy Always Outnumbered, Never Outgunned. Pokud na MFTJG byly jasně znát umělecký ambice, tohle bylo čelem vzad a jde se zpátky. A tím nemyslím k první desce nebo úplně prvním singlům, tím myslím zpátky čmárat do jeskyní. Všechny kudrlinky, vychytávky a důkazy o tom, že máme co do činění s umělcem šli do prdele. Všechno se ořezalo na úplný jádro. O to sevřenější a upřímnější řek bych. Deska, na kterou nedám po letech dopustit. Takřka pudová věc. A pak přišla další pauza, během který se kapela definitivně transformovala v především živý koncertní těleso. Přisli jednoduchý ale úderný vyřvávačky do kotle a turné k Invaders Must Die kopalo nasazením a energií řitě i spoustě rockovejch a metalovejch kapel. The Day is My Enemy je asi první deska, která začíná přesně tam, kde ta předchozí končí. Nic moc se upřímně nezměnilo. Je to vesměs punkově přímočará zvuková retro kalkulačkama protknutá stěna, která zase bude naživo válcovat jako kráva. 1990's Prodigy a 2010's Prodigy jsou 2 různý kapely. Jedna spíš na poslech a vychutnání. Druhá jsou stárnoucí elektro pankáči, co chtěj ještě nakopat co nejvíc prdelí a na který se kurva vyplatí jít se válet v bahně pod pódium. U mne dobrý i letos. Uvidíme se v červeným Trutnoffským bahně...