OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Album rozhodne špatné nie je, ale napriek tomu musím byť kritický ku smeru, ktorým sa kapela vydala. Zámerom Epicy je nahrávať dlhé, komplikované a málo zapamätatelné skladby, čo nie vždy prináša ten správny efekt. Osobne od Epicy uprednostňujem hitové piesne typu Storm The Sorrow alebo Never Enough. V tomto smere sa určite najviac vydarili parádne skladby Beyond the Matrix a Dancing in a Hurricane, ktoré verím, že zaradia aj do koncertného playlistu. Sú to ale výnimky potvrdzujúce fakt, že kapela si album nahrala tak nejak sama pre seba a nie pre široké metalové publikum. Podobne ako na minulom albume je tu problém so stopážou, ktorá spôsobuje, že sa väčšina piesní zlieva do hudobnej masy, ktorá aspoň na mňa pôsobí jednotvárnym a trochu ubíjajúcim dojmom.
Opäť kvalitná práca, hoci s mierne prestrelenou stopážou.
Opět typické album Epiky. Samostatně většina písní OK, ale dohromady kvůli přestřelené stopáži neposlouchatelné. V polovině už člověku z těch bombastických chorálů a orchestrací začne třeštit hlava. Oproti minulému albu hodnotím níže, protože se zde nahcází i slabší písně - Divide & Conquer, Beyond the matrix, Cosmic algorithm. Cokoliv z následující EP Solace System je lepší než tyto tři songy. Jinak ale fajn, rád si ty písně vždycky poslechnu, jen škoda, že se trochu nekrotí s tou stopáží, aby to člověk mohl poslouchat i vcelku. Phantom Agony 8/10 Consign to Oblivion 6/10 Divine Conspiracy 3/10 Design Your Universe 8/10 Requiem for the Indifferent 6/10 The Quantum Enigma 8,5/10 The Holographic Principle 7/10
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
tuto kapelu som pocul naposledy pred cca 10 rokmi, tak som tomu dal sancu... vyborna doska so skelym zvukom, instrumentaciou a skladbami, ktoru trochu zabija prebublela stopaz... rozhodne to nie je strata casu... bod navyse za druhe CD - vidno, ze im nechyba nadhlad a zmysel pre humor...
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.