OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Jarné album
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Album, z ktorého doslova sála vôňa práve sa prebúdzajúcej jari.
Môj osobný favorit z dielne tejto holandskej kapely.
Další originální a super album z divokých devadesátek..
Jasná topka. Bez debát.
Tento album, rovnako tak ako Mandylion mozno charakterizovat jednou vetou. V jednoduchosti je krasa. Uz uvodne On Most Surfaces je skladba ako hrom a dava do pozoru vsetky sluchove zmysly. Confusion, to je jednym slovom nadhera. Nevueritelne lahky ale zaroven prirodzene znejuci gitarovy motiv Rene Ruttena posobi ako magicke zaklinadlo po ktorom naskakuje husia koza. Neskutocne inteligentna praca s gitarou a vyborne napady, ktore pani Rutten a Wiersma sypu na pockanie. Etericky May Song, The Earth Is My Witness s krasne zemitym zakladom v podobe raznych riffov. Je toho vela na chvalu. Oproti Mandylionu je Nightime Birds menej melancholicky a tazky aspon z mojho pohladu. Kde bolo treba pritlacit tam pritlacili, kde si to ziada zjemnenie tam nastupuje krasne akordove vlnenie. Co sa ale tyka celkovej atmosfery je u mna Mandylion o jeden bod vyssie. Kazdopadne sa ale jedna o vyborne dielo s napadmi, ktore by im zavidela i nejedna dnesna doommetalova kapela.
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Confusion je nádherná a zbytek alba o moc nezaostává.
-bez slovního hodnocení-
Díky recenzi to poslouchám asi po patnácti letech. Původně jsem chtěl dát o chlup míň, popřípadě formální desítku za zásluhy.:) Ale za ty dva dny poslechu to dost vyrostlo, takže ukázkové maximum.
-bez slovního hodnocení-
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.