THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
KRUGER na novém albu s bombastickým názvem „For Death, Glory And The End Of The World“ úspěšně rozvíjejí svoji verzi sludge/stoner metalu, se kterou slavili úspěch již před třemi lety na desce „Redemption Through Looseness“. Hlavní změny se netýkají ani tak hudebního směřování, jako studiové produkce, kde kapela udělala velký pokrok. KRUGER vyladili detaily, aranže, zvuk a švýcarský stroj nyní burácí mnohem hlasitěji a syrová živočišnost je silnější než dřív. Jestli se vám předchozí album zdálo intenzivní, tak věřte, že v porovnání s novinkou vypadá jednoduše, až krotce.
KRUGER zmohutněli, ztemněli, přitvrdili a k tomu ještě vylepšili svoji hudbu. Dřevorubecké plochy jsou více propracované, kytary během skladby zahrají více motivů, které spolu tvoří emotivní příběh. Pořád jsou ale dostatečně neurvalé a v kombinaci s hutným zvukem se valí jako lavina. Na novince se KRUGER krom údernosti soustředili i na atmosféru skladeb. Strhující rachot prosvětlují uvolňující, oddechová brnkání, která činí hudební smršť členitější, košatější, plnější. Album je kompaktní, žádná skladba nevyčnívá ani nekulhá, ale přesto bych jako své favority označil druhou „Return Of The Huns“ a předposlední „Dukes Of Nothing“.
Zásadní znamení KRUGER je mohutný a výrazný řev. Reno má v hrdle hrom a dokáže zařvat za celý sbor, ale paradoxně je to právě silný a výrazný Renaudův vokál, čeho je ke konci alba už moc a odvádí pozornost. Více čistě instrumentálních pasáží by tomuto albu slušelo. Jednoznačné pozitivum, které tuto skupinu odlišuje od velkého množství podobně znějících kapel, jsou bicí. Styl, jakým Raph prohání své škopky, je impozantní. Jeho bubny tlačí kapelu bezustání vpřed a šikovně podporují kytarové útoky. Velký prostor vykrývá i hodně vytažená brumlající basa, která s jistotou táhne kostru skladby, když si kytary odskočí do vyšších tónů.
„For Death, Glory And End Of The World“ je rozhodně dílo vydařené, které však odkrývá své kvality velmi pomalu. Proces hledání je ale vzrušující a odměna za trpělivost stojí za to. Koktejl namíchaný z ingrediencí MASTODON, KYLESA, CULT OF LUNA je velmi silný, a pokud vám sedne, tak je i chutný a uchu lahodící. Hostování Joe Duplantiera ze spřízněných GOJIRA jen podtrhuje, do jaké společnosti KRUGER patří. Hovořit o překračování hranic, či přelomové nahrávce by bylo přehnané, ale co není dnes, může být příště...
Strhující, temná, tvrdá, nekompromisní hudba. Připočtěte si úderný a hutný zvuk a kvalitní muzikantskou práci a vychází nám velmi silné a zajímavé album.
8,5 / 10
1. The Ox
2. Return Of The Huns
3. Anthem Of Pretended Glory
4. Villains
5. Centre
6. Our Cemetery Is Full Of Strangers
7. Muscle
8. Dukes Of Nothing
9. Turpitudes
For Death, Glory And The End Of The World (2010)
Redemption Through Looseness (2007)
Cattle Truck (2004)
Built for Speed (2002)
Datum vydání: Středa, 10. února 2010
Vydavatel: Listenable Records
Stopáž: 46:16
Produkce: J.Kovaks & KRUGER
Studio: La Cave Studio, Studio Déclanché (bicí)
-bez slovního hodnocení-
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.