THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Mágia hudby. Veru tak. Ako inak si vysvetliť fakt, že jedna z najzaujímavejších nahrávok minulého roka by si z čisto racionálnych dôvodov zaslúžila maximálne tak zhovievavý úsmev a letmé zamávanie na cestu do zabudnutia. SABBATH ASSEMBLY nie sú výsledkom pnutia vo vnútri umelcovej duše, nie sú vyvrcholením kreatívneho procesu, bez ktorého by sa návalom inšpirácie zmietaný hudobník zbláznil. Vo svojej podstate ide o prácu na objednávku a šitie súčasného zvukového odevu skladbám starým niekoľko desaťročí. A tie texty. Čo robiť skôr? Ironicky sa usmievať, alebo pomyselne hladiť po tvári a upokojovať očividne zmätenú, mierne vyšinutú speváčku?
Jex Thoth je medovým hlasom disponujúca čarovná víla doom metalu. Vystupuje v kapele nesúcej jej umelecké meno (pôvodne sa volali TOTEM), vychutnáva si silnejúci záujem o jej obľúbený hudobný žáner a s radosťou zamotáva hlavy nielen fanúšikom za štvrťhodinu vypredaného minifestivalu Roadburn. Práve ona je hlavnou devízou a najdôležitejším poznávacím znamením SABBATH ASSEMBLY. Vďaka jej speváckemu čarovaniu je „Restored To One“ dokonalým návratom do šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov minulého storočia a úspešným zavŕšením snahy o zachytenie atmosféry odvrátenej strany hippies a new age.
Procesná cirkev posledného súdu vznikla odštiepením od hlavného scientologického prúdu. Jej členovia sa pekne obliekali, chodili na prechádzky s vlčiakmi a vydávali dizajnovo originálne publikácie. Uctievali súčasne Ježiša Krista a Satana. Spievali ódy „Trom najväčším bohom vesmíru“ – Jehovovi, Luciferovi a Satanovi. Vraj v mnohých ohľadoch inšpirovali Charlesa Mansona. Aj po známych procesoch s jeho Rodinou boli aktivity tejto „cirkvi“ výrazne utlmené. SABBATH ASSEMBLY sú spolu s knihou „Love, Sex, Fear, Death: The Inside Story of The Process Church of the Final Judgment“ súčasťou komerčne zaujímavého spomínania na tento takmer zabudnutý kult pomätených narkomanov.
Tie skladby sú však jednoducho krásne. Nádherné. Ako keby ste počúvali temnú verziu muzikálu „Hair“. Produkcia ostrieľaného Randalla Dunna je v tomto prípade dokonalá. Upodozrievam ho, že v prípade SABBATH ASSEMBLY nastavil „gombíky v štúdiu“ rovnako ako pri nahrávaní dosky „The Bees Made Honey In The Lion´s Skull“ od EARTH. Hoci vychádzajú obe kapely z úplne odlišných hudobných základov, ich cesty sa prekvapujúco stretávajú práve vďaka podobne čarovnej, pohlcujúcej atmosfére a zvukovej mágii. Práve v predprograme EARTH predstavia SABBATH ASSEMBLY svoje omšové hymny už na jar aj európskemu publiku (1. mája vo viedenskej Arene). Pevne verím, že tu fanúšikovia nebudú takí hlúpi ako v Amerike, aby sa po koncertoch pýtali, ako a kde sa môžu prihlásiť do „cirkvi“.
Nanovo naspievané a skvelou produkciou ošetrené hymny takmer zabudnutého náboženského kultu. Bláznivé texty, šialene podmanivá hudba.
8,5 / 10
JEX c1981
- spev
XTIAN c1971
- bicie
ANDY c1975
- gitara
DAN SHUMAN c1974
- basgitara
SOPHIE GONTHIER c1974
- spev
1. Glory To The Gods In The Highest
2. Hymn Of Consecration
3. And The Phoenix Is Reborn
4. The Saints Shall Inherit The Earth
5. The Power That Is Love
6. Glory Hallelujah
7. Judge Of Mankind
8. We Give Our Lives
9. In The Time Of Abaddon
Restored To One (2010)
Vydáno: 2010
Vydavatel: The Ajna Offensive/Feral House
Stopáž: 39:12
Produkce: Randall Dunn
Nečudo, že Satan býva zobrazovaný aj ako nežné pohlavie. Príťažlivosť hlasu Jex Thoth je až fyzicky hmatateľná - vábivá ako spaľujúci pohľad a predpažená ruka neznámej ženy. Netrúfam si hodnotiť, či je SABBATH ASSEMBLY dokonalým strojom času, zásluhou Jex Thoth je ale rozhodne o niečo uveriteľnejším.
Niet pochýb o tom, že „Restored To One“ vzbudzuje zvedavosť v prvom rade pre svoj koncept s príchuťou zakázaného ovocia – až potom pre hudobné spracovanie. Nič to však nemení na tom, že ide o príjemnú, zvláštne návykovú kolekciu piesní.
asi nejslabsi vec co jex thoth zatim udelala, ale i tak docela dobre
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.