OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Po industriálně děsivém a dusivě vyhroceném debutu "Atoma" se Stefano Ferrian (původně z PSYCHOFAGIST) postupně obklopil novou sestavou a posunul do trochu jiné formy. Zůstal ale stále ve slušném extrému. Jenže přestože je "eartHFlesh" již trochu blíže k technickému jazz-math-grindcoru zmíněných PSYCHOFAGIST, o žádný návrat ke kořenům se nejedná. Aktuální SYK si totiž nasadili černé rubáše a zkřížili technické rubanice smrdící místy překvapivě i djentem s blackmetalovou avantgardou.
Poslední změnou postupného přerodu, který proběhl na minulých třech deskách, je odchod zpěvačky Dalily Kayros, která sice na minulé nahrávce svůj vřeštivý vokál konečně ovládla a její hlasové kreace tak přestaly připomínat pouhé exhibování, nicméně v kulisách změněné hudební podstaty, která z industriální extravagance přešla do metalově důrazné a na klasickém kytarovém soundu založené formy, byl její kontrastní vřískot možná až příliš vyhraněný. Na "eartHFlesh" si tak vokál přivlastnil sám Stefano Ferrian. A jelikož ho posadil do slušných hloubek někde mezi death a black polohu, dokonal přerod a především tak hudba SYK dostala kompaktní a ucelenou tvář.
Ale o tom, že rozchod s Dalilou proběhl zřejmě v klidu, svědčí její hostování i na této desce a především v závěrečné skladbě "The Passing" je to příjemné osvěžení. Každopádně mohu konstatovat, že v mých očích představuje "eartHFlesh" prozatímní vrchol snažení těchto Italů.
Stefano Ferrian a jeho SYK se z industriálu posunuli do metalových kulis a zde jim to hodně sluší.
7,5 / 10
Stefano Ferrian
- kytara, vokál
Alan La Roca
- basová kytara
Federico Leone
- bicí
- host:
Dalila Kayros
- vokál
Datum vydání: Pátek, 10. května 2024
Vydavatel: Season of Mist
Stopáž: 44:36
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.