OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Američané HAWTHORNE HEIGHTS se zformovali na sklonku roku 2001v Daytonu, stát Ohio. Kapela, která označuje svou tvorbu jako „post hardcore and screamo“ podepsala loni smlouvu na vydání první desky s firmou Victory Records. Jejich debut „The Silence In Black And White“ vznikl v chicagských studiích v průběhu letošní zimy a obsahuje jedenáct více méně vyrovnaných kompozic, představujících muziku, která se pohybuje kdesi na hraně mezi standardním středoškolským neo-punkem amerického vidlákova ( SUM 41 ) a kalifornským nu-metalem (PAPA ROACH). Přičemž první styl převládá.
Zkrátka taková obyčejná každodenní záležitost z MTV. Jednoduché, veselé skladby s nenáročnými texty. Neustále se nabalující nové a novější a nejnovější popěvky plynoucí v každé skladbě pořád dál a dál a dál dopředu až někam k okraji špenátových polí jižního Illinois. Vše je neuvěřitelně nekomplikované, ale bez potřebné síly a opravdovosti. K čemu je, když v každé skladbě zpěvák naléhavě a bezustání sténá melodické, melodičtější a nejmelodičtější pasáže, když to celé jde jedním uchem dovnitř a druhým ven? Jeho ukníkaný rádoby vroucný projev mi přijde po čtvrté skladbě nepříjemný a po osmé již nesnesitelný. Občas jej doplňuje drsňáckým řvaním druhý hlas. To když se kytarista rozhodne vyvztekat a postěžovat si na zničené dětství. Vše je neuvěřitelně sterilní, předvídatelné a neoriginální. Už si ani nepamatuji kolik takovýchto kapel proudí každý den hudebními TV kanály.
Zkrátka HAWTHORNE HEIGHTS nahráli album, které si tak můžou pouštět američtí tlouštíci na svých zahradách při grilování řádně naducaných steaků.
Dneska je mejdan u Kevina, tak se chlapí stavte, budem grilovat, máma udělá punč a co víc, možná přijdou i roztleskávačky!
2,5 / 10
JT Woodruff
- vokály, kytara
Micah Carli
- kytara
Casey Calvert
- kytara
Matt Ridenour
- basa
Eron Bucciarelli
- bicí
1. Life On Standby
2. Dissolve And Decay
3. Niki FM
4. The Transition
5. Blue Burns Orange
6. Silver Bullet
7. Screenwriting An Apology
8. Ohio Is For Lovers
9. Wake Up Call
10. Sandpaper And Silk
11. Speeding Up The Octaves
The Silence In Black And White (2004)
Vydáno: 2004
Vydavatel: Victory Records / Day After
Stopáž: 43:00
Já bych zase tak přísný na HAWTHORNE HEIGHTS nebyl. Je pravdou, že „The Silence In Black And White“ nijakým způsobem nevybočuje z řady kapel, jejichž písně jsou ke slyšení v srdceryvných scénách amerických "mládežnických" seriálů typů Beverly Hills 90210. Ta americká vlezlá melodika je z toho cítit na sto honů. Na druhou stranu, taková hudební impotence, jako například u PAPA ROACH anebo BLINK182, nás naštěstí v případě HAWTHORNE HEIGHTS nečeká.
Nejsilnější momenty jsou však pohříchu umístěny hned na začátku alba, hlavně v prvních třech skladbách, z nichž tu třetí - „Niki FM“ bych označil i za jasnou hitovku, která má šanci zabodovat. Kdyby se všechny skladby nesly v podobného duchu, jednalo by se o vynikající počin.
Za atlantikem má tato nahrávka poměrně slušné vzhlídky na úspěch. Otázkou zůstává, co s tím u nás? Victory records nejsou major label a úpřimně řečeno, mainstreamové publikum osloví asi těžko, pokud kapela nebude tlačena do médií. Určitou šanci bych viděl například u vyznavačů melodického punk/rock-u.
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.