OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Po tom, čo si BRAINSTORM s albumom „Soul Temptation“ vydobyli neotrasiteľnú pozíciu na nemeckej metalovej scéne, čaká pravdepodobne rovnaký osud aj muzikantsky spriaznenú kapelu SYMPHORCE. Hoci produkuje ťažšie stráviteľnú muziku, ktorá sa nesie v znamení power/thrashu, k jej rastúcej popularite určite v nemalej miere prispelo účinkovanie istého Andy B. Francka na speváckom poste. V poradí štvrtý album SYMPHORCE vyšiel síce už pred niekoľkými mesiacmi, ale z doteraz vydaných nahrávok v roku 2004 ma asi žiadna neočarila takým spôsobom ako „Twice Second“.
Hudba na tomto albume SYMPHORCE pochádza z autorskej dielne Cede Duponta a Dennisa Wohlbolda, pričom textovú zložku si zobral na starosti Andy B. Franck. Album predstavuje vyvážený pomer thrashovej dravosti a power metalovej melodiky na európsky spôsob. Občas sa však vyskytne malé pripomenutie americkej partičky NEVERMORE, čo treba brať skôr ako príjemné spestrenie než ako prehnanú inšpiráciu. Nekompromisné bicie a valiace sa gitarové riffy vyvolávajú pri počúvaní SYMPHORCE podobné pocity ako keď si do prehrávača hodíte nejaké cédečko Warrelovcov. Dokážu sa zaryť hlboko pod kožu svojou hutnosťou a zároveň chytľavosťou jednotlivých motívov. Väčšina skladieb má dusivú atmosféru a temný odtieň jej dodávajú v pozadí nazvučené klávesy. Andyho powermetalový hlas sa skvele hodí k masívnej rytmike. Miestami je jeho spev prehnaný cez efekty, alebo vytvára ozvenu. Najväčšie experimentovanie zaznamenala klávesová zložka, ktorá má občas až industriálne chladný nádych. Všetko je naviac zabalené do slušivého, hutného až agresívneho soundu.
Skladby sa ťažko hodnotia jednotlivo, ich podstatu asi najlepšie vystihujú predchádzajúce riadky. Ak by som predsa len mala určiť svojich favoritov, určite by medzi nimi nechýbal power/thrashový kúsok „Tears“ kvôli melodickým gitarám, alebo pomerne depresívne pôsobiaca „Take What’s Mine“ a samozrejme balada v štýle SYMPHORCE „Cry On My Shoulder“ s nádherným spevom a voľne plynúcim gitarovým sólom. Je naozaj komplikované zvoliť si medzi desiatkou piesní tú naj, pretože v každej z nich sa skrýva kus originality. Myslím, že práve v tom sa skrýva celé čaro „Twice Second“. Nikdy neviete, s čím na vás SYMPHORCE vyrukujú v nasledujúcej skladbe a nahrávku môžete počúvať stále dokola bez toho, že by vás po istom čase začala nudiť. SYMPHORCE ma naozaj veľmi príjemne prekvapili, preto dúfam, že im invencia vydrží aj pri skladaní ďalšieho materiálu...
SYMPHORCE, európska odpoveď na amerických NEVERMORE, ukazujú ako má vyzerať poriadny power/thrash: hutný, ponurý, agresívny a náročný. Určite jeden z najsilnejších albumov tohto roka.
8,5 / 10
Andy B. Franck
- spev
Cedrik „Cede“ Dupont
- gitary
Markus Pohl
- gitary
Dennis Wohlbold
- basgitara
Sascha Sauer
- bicie
1. Fallen
2. Tears
3. Whatever Hate Provides
4. Cause Of Laughter
5. In The Cold
6. Take What’s Mine
7. Face Of Pain
8. Searching
9. Two Seconds To Live
10. Cry On My Shoulder
11. Under The Curse
Godspeed (2005)
Twice Second (2004)
PhorcefulAhead (2002)
Sinctuary (2000)
Truth To Promises (1999)
Hutný depresivní heavy metal se nám nějak rozlézá v hájmeství evropských. Po vcelku ucházející posledí desce TAD MOROSE jsou tu neméně solidní SYMPHORCE. Hrají sice druhou ligu, ale šanci mají. Snad po albu, po dvou...a nebo třeba po deseti zmoudří. A pak se třeba dočkáme něčeho tak skvělého, jako jsou dnes nepřekonatelní SYMPHONY X. Navíc mají fakt bezvadný koníky!
Podla mna pekne nudne a dost agro ...
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.