V poslednom čase sa thrash metalu darí a kapely produkujúce túto odnož metalu nemusia vždy pochádzať len z Nemecka. V Rakúsku pôsobí už nejaký ten rôčik kapela DEMOLITION, ktorú som mala česť vidieť aj naživo v predprograme veľkej nemeckej thrashovej trojky. V týchto dňoch sa pýšia čerstvo vydaným albumom s názvom „Existence“. O v poradí treťom CD v ich diskografii sa v promoletákoch dočítame samé chvály, podľa ktorých znie kapela na „Existence“ melodickejšie, silnejšie a zvukovo lepšie ako kedykoľvek predtým. Že to nie sú prázdne reči som sa mohla presvedčiť hneď po jeho prvom vypočutí. Máloktorý album si ma získa takto rýchlo. Len škoda, že ho nemôžem porovnať s dvomi predchádzajúcimi, aby som si to tvrdenie overila na vlastné uši.
Čím je „Existence“ taký výnimočný? Je to predovšetkým neodolateľná kombinácia thrashových riffov v spojitosti s deathovým spevom. Jeho autorom je známy ex-člen rakúskych DARKSIDE Wolf Süssenbeck. Tento prvok robí DEMOLITION veľmi originálnymi a ich hudba tým získava punc nevšednosti. Skladby sú priamočiare, majú jednoduchú štruktúru, väčšinou s naznačeným hlavným motívom hneď v úvode. Presne podľa hesla: V jednoduchosti je krása. Srší z nich toľko energie, že si každú z nich viem predstaviť v živom prevedení. Osobne asi najviac vyzdvihujem „Mankind´s Bleeding“, pre jej chytľavosť, a až hitové ambície. Rovnako obľúbenou sa u mňa stala päťka „Thermal Detonator“ s veľmi vydareným refrénom. Zaujala ma aj „Hypnotized Fall“. Začína v pomalšom tempe, potom sa však rozbehne vďaka strhujúcemu spevu. Záverečná „No Regrets“ ponúka výborný thrash s refrénom v duchu starého dobrého heavy metalu.
Skladby si napriek deathovému growlingu, ktorý nádherne plynie v súlade s thrashovou rytmikou, zachovávajú melodickú tvár. Pomerne veľký priestor dostala basgitara. Nehrmí, sotva počuteľná, niekde v pozadí. Práve naopak. V osmičke „Discover The Light“ tvorí dôležité predely v skladbe podobne ako v nasledujúcej „Hypnotized Fall“. Kvalitný zvuk je pri dnešných technických možnostiach samozrejmosťou, a inak tomu nie je ani v prípade „Existence“. Nahrávalo sa v slovenskom štúdiu Exponent, ktoré časom získalo neslávnu povesť, že každá nahrávka z neho znie rovnako. S tým sa však potýkajú aj mnohé iné zahraničné štúdiá. Nedalo mi to a porovnala som zvukovú úroveň na albume Rakúšanov s nahrávkami slovenských kapiel a jednoznačne najväčšiu kvalitu podľa mňa dosiahol „Existence“. Zopár euráčikov naviac a dobrý producentský tím robia svoje.
Hovorí sa, že tretia nahrávka je v kariére kapely rozhodujúca. O budúcnosť DEMOLITION sa naozaj strachovať nemusíme. Na „Existence“ si dali veľmi záležať a podarilo sa im nahrať album, ktorý znie „old schoolovo“ a pritom sviežo, aby dokázal držať krok so súčasným smerovaním thrashu.