S nemeckými metalovými kapelami je to už raz tak. Originality je medzi nimi väčšinou ako šafránu, no keď príde na surfovanie po vlnách aktuálnych trendov, len ťažko hľadajú v tejto disciplíne seberovných. Nie inak je na tom mladé zoskupenie NEAERA, ktoré vzniklo na troskách treťoligového death/grindového spolku MALZAN v lete pred dvomi rokmi. Líder kapely, gitarista Tobias Buck, mal vtedy skvelý nos na to, čo je moderné a čo práve letí. Z pôvodne bočného projektu s cieľom ventilovať záľubu v hardcore a švédskom death metale sa zhodou šťastných okolností veľmi rýchlo stáva čerstvá akvizícia renomovaného vydavateľstva.
NEAERA vyrážajú do štúdia za starým vlkom Andy Classenom a pod jeho producentským dohľadom vzniká debut „The Rising Tide Of Oblivion“. Niekto ho považuje za dokonale zahraný moderný metal, niekto za celkom zbytočnú kópiu starých deathových kapiel zo Švédska. V každom z týchto extrémnych názorov je trochu pravdy. NEAERA naozaj drtia neuveriteľne zrelým spôsobom death metal severského strihu s prekrásnymi gitarovými melódiami a rýchlosťou veternej smršte. To všetko je okorenené HC postupmi a štipkou grindových sypačiek. Ozdobou albumu je potom hlas, ktorým disponuje Benny Hilleke. Škrekot, vreskot, rev, ručanie, bučanie, melodický spev... jedným slovom poézia. Možno by stálo za úvahu, ako by asi znela táto doska, keby ju producentsky ošetril v súčasnosti právom húfne vyhľadávaný Tue Madsen v štúdiách Antfarm, no ani pod dohľadom „staromódneho“ Classena nestráca tie prepotrebné hrany a ostne.
Chápem, že fanúšikovi, ktorý začal počúvať metal iba nedávno, sa z takejto muziky môže veľmi rýchlo zakrútiť hlava. Zároveň som rád, že niektoré mediá myslia aj na jej následné „odkrútenie“. Napríklad taký magazín Metal Hammer UK, ktorý do DVD prílohy svojho aprílového čísla zaradil videoklip od istých AT THE GATES, starý desať rokov .