OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Předchozí album „Unbroken“ kanadských hácéčkářů A PERFECT MURDER bylo vcelku příjemně poslouchatelným holdem klasikům NYHC, našla se také občasná oživení, i lehce se nesoucí zklidnění a metalem silně ovlivněná kytarová sóla. Vše působilo přirozeně a celistvě. Novinková deska „Strength Through Vengeance“ se částečně drží toho samého vzorce, opět jde především o hardcore vycházející ze základních stavebních kamenů New Yorské školy, stejně jako na minulém počinu i zde je hlavně díky častému Anselmovsky přidušenému řevu cítit značný vliv drtičů PANTERA, avšak o něco více přibylo metalových vlivů, což bohužel v kombinaci s jaksi nedůraznou produkcí představuje materiál tak trochu bezcílně se převalující vpřed.
Přestože se album rozjíždí v invencích houpavého hardcoru míchaného s melodičtější, metalem smrdící kytarou a sóly připomínajícími až skandinávskou školu, brzy se začne prosazovat jakési nenápadité dusání bez energie, kterému nesvědčí ani občasné zpomalení, spíše než v náladovosti totiž utápí skladby v unylosti. Našlapaně odsýpávající pasáže jsou pak nepochopitelně „ozvláštňovány“ zvláštními pokusy o oživení, které však končí v kontraproduktivní rušivosti. Nepřesvědčivě vyznívají i melodické výkřiky ve skladbě „Wake Up And Die“ a klidný akustický začátek „Path Of Resistance“ neladí s pozdějším ostřejším nástupem. Zcela nedotaženě a nevyzpívaně pak působí hodně smutný pokus o melodický vokál v „Rotten I“. Občas jako by se mihla snaha o zachycení americké vlny „nového“ metalu, avšak veselé pasáže, propadající se až kamsi ke stylu kapel jako H2O, se v kombinaci s tvrdými riffy vzor PANTERA poslouchají divně. Nepřesvědčivé provedení svědčí buď o neupřímnosti, s jakou jsou tato místa prezentována, nebo o nedostatečném čase, který byl věnován přípravě a nazkoušení materiálu. Jak jinak si vysvětlit často násilně působící přechody stylově různorodých pasáží a nepřirozeně se vyvíjející melodie? A tak i nadějná klidná předehra skladby „Time Changes Nothing“ končí utopena a zacyklena sama v sobě a výsledkem je dost nezáživná instrumentálka, při které člověk během neustálých rozjezdů marně čeká, kdy se náznaky zajímavých motivů konečně rozjedou. Vše ale jakoby končilo ani ne v půli cesty. Pro někoho to snad může mít kouzlo jisté neotřelosti, avšak pokud se nad mnohými pasážemi v údivu pozastavuji, není to z důvodu upoutávající zajímavosti, ale pro mě nepochopitelné neladnosti.
Přes veškeré výtky umí chlapci z A PERFECT MURDER stále nasypat i dost slušného hardcorového materiálu, posun celkového vyznění však bohužel nepůsobí zcela přesvědčivě. Pokud za snahou tvořit barevnější a stylově různorodější hudbu mělo být zachytit současný trend nové vlny amerického heavy metalu, pak konstatuji, že se to nepovedlo. Výsledek je totiž zcela průměrná metalcorová směska. Dříve, když byli ještě skupinou stavějící hlavně na tradicích NYHC, se mi A PERFECT MURDER líbili více.
CD k recenzi poskytli Day After records
A PERFECT MURDER na svém aktuálním albu poschovávali svůj muzikantský um a cit pro hardcorovou hudbu za přílišnou spoustou zmateně se objevujících dalších vlivů a z celkového pohledu tak stvořili značně nezáživný hybrid. Bohužel žádné nadšení.
5 / 10
Carl Bouchard
- kytara
Yan Chausse
- bicí
Kevin Randel
- vokál
Dave B
- basová kytara
Dominic Poisson
- kytara
1. Strength Through Vengeance
2. Black Hate Machine
3. Wake Up and Die
4. Snake Eyes
5. Path Of Resistance
6. Deceit Of Man
7. Body And Blood
8. Rotten I
9. Suffocation Of Thought
10. Time Changes Nothing
11. Slay The Masses
Strength Through Vengeance (2005)
Unbroken (2004)
Rehearsal (EP) (2004)
Cease To Suffer (2003)
Blood Covered Words (EP) (2001)
Vydáno: 2005
Vydavatel: Victory Records / Day After
Stopáž: 42:53
Produkce: A PERFECT MURDER, Pierre Remillard a P-H Rondeau
Studio: Wild Studios
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.