OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Kristove banány, čo je toto za zverinu? Špinavá, hrdzavá ponorka sa vynorila v starom nemeckom prístave. Posádku v zložení Sataniac, Infernal (ešte sa nesmejte), Odin a Tormentor (už môžete) vítajú davy verných v rifľových bundách s vyprašivenými nášivkami, pivnými bruchami a riedkymi mastnými vlasmi. Od roku 1988 sledovali jej plavbu v tých najtemnejších, najsmradľavejších vodách undergroundu, dnes s nádejou prihliadajú snahe tohto obskúrneho plavidla zakotviť v presvetlených vodách záujmu širšej metalovej verejnosti. Súdny človek nevie, či si má skôr odpľuť, smiať sa, alebo trpko zaplakať.
Skúste si predstaviť úplne namol ožratých MOTÖRHEAD snažiacich sa zahrať niečo od SLAYER. Znie to kruto, ale DESASTER stvárajú na svojom aktuálnom nosiči „Angelwhore“ oveľa väčšie lotroviny. Stovkami kapiel obohraté gitarové riffy, ktoré by aj pred dvadsiatimi rokmi zneli nudne, spevák, akého zoženiete pred každou krčmou v štýle: „Hej, ty v tom ogrcanom tielku, nechceš si zabučať na našom novom albume?", staromódna produkcia, nad akou dnes musia neveriacky krútiť hlavou aj takí veteráni ako DESTRUCTION či SODOM... jedným slovom katastrofa. Naozaj žasnem nad plánom ľudí z Metal Blade Records, ktorí veria, že sa nájde dostatok nostalgických sedliakov, čo si kúpia niečo takéto. Keď chcem počuť zvuky zo záhrobia osemdesiatych rokov, pustím si napríklad "Pleasure To Kill" od KREATOR, nepotrebujem na to nové albumy od starých blbcov, ktorí sa berú strašne vážne a pritom pôsobia tragikomicky.
Nie, nechcem upierať právo podobných spolkov na existenciu. Nevadia mi, keď si tie svoje puchy vypúšťajú u malých vydavateľstiev. Šľak ma však ide trafiť z toho, keď si predstavím, že by sa podobné peniaze ako teraz pri "Angelwhore" vrazili do celosvetovej propagácie nových albumov napríklad takých ROOT alebo DEPRESY. Ale to už je asi debata na trochu inú tému, všakže.
Ozruta odtrhnutá z reťazí dobrého vkusu, ktoré ju držali v tých najtemnejších hlbinách undergroundu. Pošlite niekto tohto Krakena tam, kam patrí!
1 / 10
1. The Arrival (Intro)
2. The Blessed Pestilence
3. Angelwhore
4. Conqueror´s Supremacy
5. Ghouls To Strike
6. Nihilistic Overture
7. Havoc
8. Downfall Of The Blade
9. Revelation Genocide
10. Mourning Path (Outro)
Angelwhore (2005)
Brazilian Blitzkrieg Blasphemies (2003)
Stormbringer (Re-Release) (2002)
Divine Blasphemies (2002)
Souls Of Infernity (7'' Single Vinyl) (2001)
Tyrants Of The Netherworld (2000)
Desaster/Pentacle (10'' Split) (2000)
A Touch Of Medieval Darkness (Re-Release) (1999)
Ten Years Of Total Desaster (Double LP) (1999)
Hellfire´s Dominion (1998)
Ride On For Revenge (Picture Single) (1998)
Stormbringer (Mini Album) (1997)
A Touch Of Medieval Darkness (1996)
Desaster/Ungod (7'' split) (1995)
Lost In The Ages (Demo) (1994)
Fog Of Avalon (Demo) (1993)
Vydáno: 2005
Vydavatel: Metal Blade Records
Stopáž: 52:12
Produkce: Wally Waldorf
Studio: ToxoMusic Studios, Koblenz, Germany
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.