KISSIN' DYNAMITE - Back With A Bang
Táto kapela má u mňa tú smolu, že vždy, keď si ich pustím, dostanem chuť na PINK CREAM 69. A vždy si pustím PINK CREAM 69. Ozaj, prečo nie je na Spotify môj najobľúbenejší album od nich - Sonic Dynamite?
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Miluji nečekaně příjemná překvapení (taky kdo ne?). Obzvláště z pohledu recenzenta bombardovaného tunami promonahrávek v mnoha případech sotva průměrné kvality jsou takovéto kousky velmi vítaným zpestřením. Recenzentskou deformací vybudovaný prozíravý přístup ke každé nahrávce pocházející z dílny pro mě neznámé kapely se německým DEADLOCK podařilo rozmetat velice rychle a dnes, po mnohonásobném absolvování jejich „revolty“ neztrácím ani kousek ze své spokojenosti.
Čím se mě tak získali? No hlavně velmi neortodoxním, citlivým a naprosto přirozeným mícháním různých metalových žánrů. Kapela svou filozofií a přístupem náleží k hc scéně, ale v její hudbě se však nachází úplně jiné prvky, než nabízí hardcoreová zuřivost. Hlavními a překvapujícími stavebními kameny jsou hlavně atmo blackové nálady a silné melodie, které nezapřou svou inspiraci v severské scéně. Už začátek první „Demonic (Tonus Diabolus)“ evokuje tvorbu například takových DIMMU BORGIR, ale v tomto případě se naštěstí v jejím dalším průběhu nekoná žádná nakažlivá epidemie směšného pseudozla. Právě naopak, DEADLOCK si z klávesově pojatého black metalu berou jen to, co nezbytně potřebují k dokončení své architektonicky bohaté stavby. To se projevuje hlavně v rychlých pasážích podpořených klávesovým spodkem a ve vokálné složce, kterou povětšinu tvoří havraní skřehot Johannese Prema. Poměrně klasickým, avšak v tomto případě opět velmi osvěžujícím a na první poslech i poměrně překvapujícím prvkem je ženský vokál použitý ve třech skladbách, který se svým výrazem zaplaťpánbůh nesnaží o křečovité navozování pocitů temnoty a strachu, ale drží se v přirozených polohách a dodává tak inkriminovaným písním na ještě větší autenticitě.
DEADLOCK naštěstí nezůstávají jen u blackové inspirace, ale jak už bylo řečeno, libují si v severské melodice a to jim jde náramně. Skladby jsou tak doslova prosycené velmi příjemnými a v mnoha případech až heavy metalovými melodiemi a sóly. Všechny tyhle hudební postupy má kapela v krvi a jejich vzájemný propletenec působí velmi přirozeně a nenásilně. Ve své podstatě se nejedná o žádnou revoluci, nýbrž jen o důmyslné a velmi umné promíchání již mockrát použitých postupů, ve kterém je však stále co objevovat a které je radost poslouchat. Překvapí i mírné koketování s gotickým rockem v titulní „Earth.Revolt“ s jednoduchou a příjemnou klavírní nosnou linkou. Neméně důležitou složkou tvorby těchto Němců je však i lyrika. „Earth.Revolt“ je koncepčním dílem rozvíjející vizi o ekologické apokalypse, která by měla postihnout naši planetu. Věřme, že se tak nestane a že si ještě dlouho budeme užívat výborná alba, mezi které lze zařadit i toto dílo.
Rejpal by na mém místě určitě našel i nějaké to negativum a podrobil jej kritice. Já se však nebudu toporně snažit o vyvážení svých slov chvály jen proto, abych nevypadal jako bezmezný nadšenec. DEADLOCK mě totiž velmi potěšili a to tím, jak si dokáží z několika metalových stylů velice citlivě pobrat to potřebné a na tomto posléze postavit svou vlastní svébytnou tvorbu. K tomu připočteme povedenou produkci a v neposlední řadě i velmi dobrou instrumentalitu. Nelze jinak, než „Earth.Revolt“ vřele doporučit i vám.
PS: Předmětem naší recenze byla vinylová verze alba, která vyšla v počtu 500 kusů u slovenských Deadbutcher Records. CD verzi seženete v katalogu Lifeforce Records.
Svěží větřík zavál z Německa a přinesl s sebou velice podařenou nahrávku umně kombinující metalové proudy jako jsou atmo black, gothenburský thrash/death anebo gotický metal. Tohle není žádná jednorázová záležitost, ale naopak výborná hudební trvalka, která se jen tak neomrzí.
8,5 / 10
Johannes Prem
- vokály
Tobias Graf
- bicí
Thomas Huschka
- basa
Sebastian Reichl
- kytara
Gert Rymen
- kytara
hosté:
S. Weniger
- ženské vokály a klávesy
S. Reichl
- klávesy a orchestrální aranže
1. Demonic (Tonus Diabolus)
2. 10.000 Generatios In Blood
3. The Dear Or The Crow
4. Everlasting Pain
5. Earth.Revolt
6. More Tragedies To Come
7. Awakened By Sirens
8. Kingdom Of The Dead
9. May Angels Come
10. Harmonic
Bizzaro World (2011)
Manifesto (2008)
Wolves (2007)
Earth.Revolt (2005)
Deadlock / Six Reasons To Kill (split CD) (2003)
The Arrival (2002)
I`ll Wake You, When Spring Awakes (MCD) (2000)
Deadlock (7'' vinyl) (1999)
Vydáno: 2005
Vydavatel: Deadbutcher Records / Lifeforce Records
Produkce: D. Richter & S. Reichl
Studio: www.gaia-studio.de
-bez slovního hodnocení-
Táto kapela má u mňa tú smolu, že vždy, keď si ich pustím, dostanem chuť na PINK CREAM 69. A vždy si pustím PINK CREAM 69. Ozaj, prečo nie je na Spotify môj najobľúbenejší album od nich - Sonic Dynamite?
Zatím jen taková ochutnávka z připravovaného alba, které vyjde na konci srpna, plus dva znovu nahrané starší kousky. Ale Kanaďané svým vzletným prog metalem, odkazujícím i na to nejlepší od OPETH, dávají tušit, že se vrací ve slušné formě. Těším se.
"Ty Maďaři s tou trubkou" stále žijí a razí ten svůj atmo BM, tentokráte se střídavými úspěchy. Je to jako když při stěhování odsunete gauč, objevíte za ním zapadlé CD (nebo spíš MC?) a stisknete "play". Nové album s třicet let starou duší. Nostalgické.
Stále jsem spíše skeptický k těmto přehrávkám letitých klasik, ale je potřeba uznat, že alespoň z technického hlediska dostala legendární nahrávka osvěžující vitamínovou injekci. Otázkou ale zůstává, zda-li by nakonec nestačil slušný studiový remastering.
Před vydáním nového materiálu si připomínám album z roku 2022 a je to poslech, který mi v uších krásně dozrál. Mix postpunku, darkwave se špetkou black metalu často dává vzpomenout na ULVER v době jejich transformace.
V tom horkém spálenopoříčském sobotním odpoledni to byla láska na první poslech. A i na ty další se ukazuje, že "Vítejte v pekle" je úžasným black´n ´rollovým konglomerátem pod vlivem MOTÖRHEAD a MASTER´S HAMMER. Více takové čerstvé krve na naši scénu!
S výnimkou niekoľkých motívov a vokálu sa jedná o exkurziu v doméne kompozičnej bezradnosti a slabom zvuku. Ťažko uchopiteľný prekombinovaný a vo svojej podstate plochý materiál znie nefunkčne a zastaralo podobne ako jeho dvaja predchodcovia.