OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
BRIDES OF DESTRUCTION jsou relativně nová kapela z Los Angeles, donedávna však kormidlovaná dvojicí zkušených harcovníků v oblasti kalifornského glam a street rocku, a sice Traciim Gunsem (kytara, ex-L.A.GUNS) a Nikkim Sixxem (baskytara, dnes už opět MOTLEY CRUE). Jejich debutové album z loňského roku neoslnilo, ale na druhou stranu ani vyloženě nepropadlo. Nacházelo se na něm několik opravdu povedených rockových skladeb. Problémem však byla jeho krátkost (pouhých 30 minut), díky které nebylo možné přesvědčivě určit perspektivy souboru do budoucna. Letos už se šéf znovu sjednocených MOTLEY CRUE – Nikki Sixx – v řadách „nevěst“ nenachází, nicméně tento fakt se na změně hudebního směřování ani kvalitě materiálu nijak neprojevil.
Novinka „Runaway Brides“ stylově představuje tytéž BRIDES OF DESTRUCTION co první album „Here Comes The Brides“ před rokem, tedy směs motorkářského rock´n´rollu a punku. Album stejně jako debut trpí nevydařeným masteringem. Zvuk je znovu matný, neprůrazný, zřejmě se při nahrávání opět šetřilo v domnění, že z dávné minulosti osvědčená značka hlavního střelce kytaristy Traciiho Gunse určitou prodejnost zaručí. Album nabízí větší počet skladeb než debut, ty však mluví spíše v neprospěch kolekce, neboť jen čtyři z nich mne upoutaly. Nahrávka tak působí velmi naředěně, jakoby byla vytvořená z povinnosti kytarové legendy k jeho dlouholetým příznivcům. Ani zpěvák London LeGrand definitivně nepřesvědčil. U prvního alba jste si mohli lámat hlavu, zdali je díky svému originálně hovězímu chrapláku zpěvákem geniálním, nebo vysloveně špatným, kterému pomohla studiová technika k výraznému dokreslení hlasu. Na tomto albu působí LeGrand ještě rozporuplněji a dává tak za pravdu druhému tvrzení, že jde skutečně o pěvce velmi průměrného. Ze skladeb upoutají jen úvodní našlapaný rock „Lords Of The Mind“, punkový sprint „Deadman´s Ruin“ a výpravná balada „Criminal“. Vrcholem je pak velmi vydařená píseň „Porcelain Queen“. Jde o skladbu, která se pomalu rozjíždí v doprovodu klavíru. Její zajímavá zpěvová linka ji poté vytáhne z baladické fáze ke grandiózní svižné hitovce – hodně proměnlivá pestrá píseň ovlivněná AEROSMITH. Zbytek je však velmi průměrný street rock z Los Angeles, sice zemitější a syrovější než ten od dnes už konkurenčních L.A.GUNS, ale na druhou stranu méně aranžérsky i zvukově dodělaný. Album díky uspěchanosti pronásleduje jakési demáčové stigma, kterého si budete vědomi při každém jeho poslechu.
V porovnání s tím, čím se první kalifornská rocková liga představovala v minulosti, je toto album slabé. Jelikož v současnosti tento styl není příliš frekventovaný, je zde i pro „nevěsty“ méně konkurence. Recenze je tedy napsána s trochou benevolence. A tak tvrdím – průměrný americký rock, plný frajerských siláckých póz a solidních instrumentálních výkonů. Problém je ve zvuku a, co je horší, i v skladatelské invenci. V porovnání s debutem BRIDES OF DESTRUCTION to „dvojka“ uhraje jen tak tak na remízu – obě alba však mají mizerný zvuk a nadpoloviční většinu skladeb, které nezaujmou.
Průměrný americký rock, plný frajerských siláckých póz a solidních instrumentálních výkonů. Problém je ve zvuku a, co je horší, i v skladatelské invenci. V porovnání s debutem BRIDES OF DESTRUCTION to „dvojka“ uhraje zhruba na remízu – obě alba však mají mizerný zvuk a nadpoloviční většinu skladeb, které nezaujmou.
5 / 10
London LeGrand
- vokál
Tracii Guns
- kytara
Scott Coogan
- bicí
Scott Sorry
- basová kytara
1. Aunte Biente
2. Lords Of The Mind
3. Deadman´s Ruin
4. Criminal
5. This Time Around
6. White Trash
7. Brothers
8. Never Say Never
9. Blown Away
10. Porcelain Queen
11. White Horse
12. Tunnel Of Love
13. Dimes In Heaven
Vydáno: 2005
Vydavatel: Sanctuary Records
Stopáž: 47:10
Produkce: Andy Johns
Studio: Malibu Studios
divna deska - but - existuji i divnejsi, ze (viz Torr. :o)
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.