Špína, bordel, smrad, anarchie, chlast, drogy, chaos… Tahle nějak lze stručně a výstižně pojmenovat děj nahrávky „Requiem“, kterou má na svědomí americká čtveřice SKARP. Ta svoji tvorbu charakterizuje jako „blackout grind“, což je myslím vcelku výstižná škatulka. Je pravdou, že z nádherného kalifornského města San Francisco už vzešla nejedna divoká nejen metalová sebranka, ale SKARP jsou v tomto ohledu možná ještě o nějaký kus dále.
Škatulka obsahující pojem grind je však poněkud zavádějící, protože tahle čtveřice se orientuje spíše na crustovou hudební polohu inklinující ponejvíce k brutálně punkovému feelingu. Divoženka Renae za mikrofonem trápí svoje hlasivky seč může a přes několik málo pomalejších a klidnějších pasáží hudba SKARP jako celek působí dosti zdivočelým dojmem. Je to nepochybně záměr, který se i díky velice špinavému zvuku pocházejícího ze san franciského Secret studia podařilo splnit do puntíku. Kapela však kromě uvedeného velice ráda čerpá i z metalových a hardcoreových rezervoárů, ze kterých si bere hlavně ty nejbrutálnější polohy své tvorby a stoprocentně tak naplňuje dojem naprosté anihilace, jenž byl nepochybně tím nejpádnějším důvodem, proč SKARP vůbec tuto nahrávku pořizovali. Pokud bych měl jejich tvorbu k někomu přirovnat, tak právě hlavně díky něžnému pohlaví za mikrofonem mi nejvíce připomenou bratislavské ADACTA, kteří se rovněž velice rádi orientují na zdivočelý a rychlý crust.
Desítku písní navíc ještě doplňuje další pětice skladeb, které pocházejí ze split nahrávky se stylově spřízněnými HUMAN TERROR a jsou tak příjemným bonusem. Jednoduše řečeno – „Requiem“ je kvalitní výplach, sice jeden z mnoha, ale stojí za pozornost.
CD k recenzi poskytli Day After records