À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
22. února 1988 vychází první a na dlouhou dobu pohříchu jediné živé album RUNNING WILD. Byla to určitě škoda, neboť vyjdeme-li z toho, že je kapela vydala teprve po třech studiových nahrávkách a srovnáme-li kupříkladu až neskutečný poměr studiových a živých alb u takových IRON MAIDEN, přijde člověku líto, že právě o takový zážitek nás Rolfova sebranka předlouho ošizovala, když materiálu ke zveřejnění byly doslova a do písmene mraky (namátkou můj osobní favorit „The Phantom Of Black Hand Hill“, ale o tom až později).
Ale berme to tak, že tehdy doba přála a tak se muselo kout, dokud bylo železo žhavé. Potěšujícím zjištěním na nahrávce byla absence jakékoliv vypočítavosti vydávající firmy a naopak s tím korespondující snaha kapely vyjít fanouškovi vstříc, když už do téhle desky musela vrazit stejný peníz jako do řadovky. Proto si hned v úvodu koncertu vychutnáme stylově novinkovou instrumentálku „Hymn Of Long John Silver“ se skvěle využitými plochami kláves a sólovou kytarou, a proto se i zhruba v půli celého záznamu doslechneme další zbrusu nové skladby „Purgatory“, tentokráte již i s kompletním zpěvem.
Vskutku si nevzpomínám na mnoho kapel, které by na svých živácích dělaly něco podobného, ale nešť. Ani dvě novinky by totiž nezachránily špatně zvládnuté živé hraní, ale i v tomto případě se RUNNING WILD pevně drží kormidla. S nováčky Stefanem Schwarzmannem za bicími (předvádí výborný výkon) a hlavně Jensem Beckerem u baskytary (myslím, že sestava RUNNING WILD v podobě Kasparek-Moti-Becker byla jednou z vůbec nejsilnějších) to snad ostatně ani jinak nešlo.
Zvuk byl na dobové poměry vskutku povedený, živě přehrávané skladby nepostrádaly obligátní rychlejší provedení (např. střednětempá „Raise Your Fist“, v originále čítající 5 a půl minuty, jich tady má rovných pět) a samozřejmě se to všechno neobešlo i bez malého, klasicky rock´n´rollového zašmodrchnutí, kterým je falešná Rolfova fistule v „Diabolic Force“, u níž se to ale vzhledem k opravdové výšce, nasaditelné snad jenom ve studiu, dá ještě omluvit. V neposlední řadě je také zajímavým okamžikem druhý hlas Jense Beckera v bridgei „Mordor“, když ze studia jsme byli zvyklí, že si to Rolf všechno nazpíval sám. Zkrátka a jednoduše, chcete-li definici pořádného živého alba, myslím, že tahle německá odpověď z roku 1987 je jednou z velmi pádných.
8 / 10
Jens Becker
- basa
Rock´n´Rolf (Rolf Kasparek)
- kytara, zpěv
Majk Moti
- kytara
Stefan Schwarzmann
- bicí
1. Raise Your Fist
2. Hymn Of Long John Silver
3. Under Jolly Roger
4. Genghis Khan
5. Purgatory
6. Mordor
7. Diabolic Force
8. Raw Ride
9. Adrina (S.O.S.)
10. Prisoner Of Our Time
Blood On Blood (2021)
Crossing The Blades (EP) (2019)
Rapid Foray (2016)
Resilient (2013)
Shadowmaker (2012)
The Final Jolly Roger (DVD/2CD) (2011)
Rogues En Vogue (2005)
20 Years In History (2003)
Live (2002)
The Brotherhood (2002)
Victory (1999)
The Rivalry (1998)
Masquerade (1995)
Black Hand Inn (1994)
Pile Of Skulls (1992)
The First Years Of Piracy (The Best Of) (1991)
Blazon Stone (1991)
Wild Animal (EP) (1990)
Death Or Glory (1989)
Port Royal (1988)
Ready For Boarding (Live) (1988)
Under Jolly Roger (1987)
Branded And Exiled (1985)
Gates To Purgatory (1984)
Datum vydání: Pondělí, 22. února 1988
Vydavatel: Noise International
Stopáž: 43:59
Živák, na kterém kapela (tehdy ještě kapela!) zachycuje na konci svého prvního (syrového) období (alba GTP, BAE a UJR) poměrně vyvážený set jejich hitů. Samozřejmě bych si z jejich těhdejší tvorby mohl vybrat i jiné songy (např. Merciless Game z Under Jolly Roger) a z živáku jiné vypustit (např. Raw Ride). Objevuje se zde dokonce jeden unreleased track - Purgatory, který je podle mě nejslabší součástí alba. Na druhou stranu výborné věci jako Under Jolly Roger či Diabolic Force, Prisoners Of Our Time, Mordor či Genghis Khan jsou trefami do černého. V dané době a v dané formě - velice dobré živé album (škoda, že na dlouhou dobu poslední). P.S. Zatraceně mě mrzí, že jsem je nikdy naživo neměl (a už nebudu mít) možnost je vidět a slyšet :((
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.