OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Seattle je město, které má asi většina hudebních příznivců spojené především s někdejší vlnou grunge kapel, jež na určitou dobu ovládly rockovou scénu. Dnes je to hluboká historie, avšak ani v současné době plné retro vlnek i burcujících ztřeštěností se tohle město neztrácí z hudební mapy. A co více, je reprezentováno skupinou, která stejně jako kdysi grunge pionýři jde na trh především s obrovským citovým nábojem. Ano, to jsou THE BLOOD BROTHERS, kapela prezentující se uvřeštěnou emo kytarovkou, která v sobě kloubí retro nádech, math rockovou ztřeštěnost i divokou progresivní neuspořádanost skupin typu THE MARS VOLTA.
Zatímco ostrovní a z velké části i newyorská kytarová scéna podléhá tvrdým „módním“ tlakům, kdy partičky typu FRANZ FERDINAND nebo INTERPOL vylétají ke hvězdám, aby nakonec zůstaly jen reklamou tlačenými okupanty mainstreamu, THE BLOOD BROTHERS už slušnou řádku let tvoří tak trochu v pozadí. O co méně je však skupina protežována hudebními médii, o to usilovněji se snaží tvořit rockovou hudbu nehledící na konvence a nastolující velmi specifický výraz. Aktuální album „Young Machetes“ je toho nejlepším důkazem. Představuje THE BLOOD BROTHERS ve skvělé formě jako tvůrce hudby, která obsahuje mnoho styčných bodů s divokou NY kytarovou scénou ve stylu skupin YEAH YEAH YEAHS nebo MADE OUT OF BABIES. Avšak vše jakoby vystavěno se vzpomínkou na math rockové klasiky DRIVE LIKE JEHU nebo FRODUS. THE BLOOD BROTHERS tak dosahují zajímavého efektu, kdy jako zdroj dnes módního retro návratu nevyužívají otřepané rock’n’rollové praktiky, ale berou si z minulosti to méně známé a tedy nezprofanované dědictví buřičských kapel, které nikdy nestály na piedestalu komerčních úspěchů. Zmíněný podíl math rockově vyznívajících prvků tak dává albu „Young Machetes“ silný punkový drive, nad kterým se rozstřikují do disonancí tříštěné zvukové cákance a neurvale řvoucí vokály, které jsou ve své specifické dravosti jednou z hlavních deviz skupiny. Rytmická pestrost staví jednotlivé skladby do velmi soběstačných pozic, ale dostatek melodických nápadů nedovoluje překročit hranici přílišné roztěkanosti. Vše se zdá až podezřele vyvážené. Avšak vyvážené pouze v rovině netradičních prvků, kdy jednotlivé skladby plavou na křehkých konstrukcích až obskurních struktur.
Za výbornou produkcí pak třeba hledat i jméno Guy Picciotto z FUGAZI, který má určitě svůj podíl na divoké útočnosti zvukové stránky. Celkově trochu excentrický projev však nevyznívá jako nějaká hudba z Marsu, a to už jen proto, že THE BLOOD BROTHERS nezůstávají ve svém snažení osamoceni a nejsou tak exotičtí jako když začínali. Vypomáhá totiž spřízněná NY scéna, například zmínění MADE OUT OF BABIES. Dokonce i na britské půdě se najde podobně smýšlející partička TEST ICICLES, která vloni vypustila do světa výborný, i když možná poněkud přehlížený debut „For Screening Purposes Only“. THE BLOOD BROTHERS by se tak mohli označit za zápalnou šňůru další z mnoha substylových retro proudů. Jestli z toho bude ohlušující výbuch nebo pšouknutí do prázdna, to ukáže až budoucnost.
THE BLOOD BROTHERS představují zajímavou skupinu spojující v sobě retro punk-rock, math rockovou klasiku i divoké křepčení někde na hranici NY garáž rocku a THE MARS VOLTA. V případě THE BLOOD BROTHERS se už vlastně jedná o klasiky, kteří se bohužel zatím poněkud ztrácejí v hudebním moři.
8,5 / 10
Cody Votolato
- kytara
Morgan Henderson
- basová kytara, klávesy
Johnny Whitney
- vokál, klávesy
Jordan Blilie
- vokál
Mark Gajadhar
- bicí
hosté:
Justin Deary
- vokál
1. Set Fire To The Face On Fire
2. We Ride Skeletal Lightning
3. Laser Life
4. Camouflage, Camouflage
5. You're The Dream Unicorn!
6. Vital Beach
7. Spit Shine Your Black Clouds
8. 1, 2, 3, 4 Guitars
9. Lift The Veil, Kiss The Tank
10. Nausea Shreds Your Head
11. Rat Rider
12. Johnny Ripper
13. Huge Gold AK-47
14. Street Wars/Exotic Foxholes
15. Giant Swan
Young Machetes (2006)
Laser Life (singl) (2006)
Love Rhymes With Hideous Car Wreck (singl) (2005)
Crimes (2005)
Ambulance Vs. Ambulance (singl) (2003)
Burn, Piano Island, Burn! (2003)
This Is Circumstantial Evidence (DVD) (2003)
March On Electric Children (2002)
This Adultery Is Ripe (2000)
Rumors Laid Waste (2000)
Vydáno: 2006
Vydavatel: Wichita Recordings
Stopáž: 51:03
Produkce: Guy Picciotto a John Goodmanson
Studio: Robert Lang Studios
Tož dobré, ale "Crimes" se mi líbil víc.
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.