Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Královský přístav. Vskutku vznosně pojmenovali RUNNING WILD svojí čtvrtou studiovku. Ale budiž jim přáno, vždyť autorská trojice Kasparek-Moti-Becker se konečně mohla sejít při komponování a konečně se také mohla předvést v plném světle. Vznikla tak další z heavymetalových perel, které RUNNING WILD s postupem času ukládali do světové metalové pokladnice. Jak jinak totiž nazvat tu neodolatelnou směsici napětí, dramatičnosti a znovu neuvěřitelných melodií, kterou jejich duchovní otcové pěkně rozčlenili do rytmicky příslušných kategorií a celé album se jim tudíž povedlo vyvážit i z tohoto hlediska.
Však si to vezměte, vždyť hned po úvodním, ´hospodském´ intru (kde mezi šumem u pípy lze zaslechnout i klasický popěvek „Under Jolly Roger“), a vysloveně majestátním titulním kousku přichází grandiózní zpomalení v podobě „Raging Fire“, vzápětí po něm výtrysk učebnicové metalové rychlosti „Into the Arena“, poté znovu střednětempý, nádherný indiánsko-ekologický kousek „Uaschitschun“ a vlastně bych takhle mohl pokračovat až do samého závěru alba.
Po hudební stránce, jak již bylo naznačeno, jsou to stále RUNNING WILD, ale je na nich hodně vidět, že trošičku zestárli a přibyly jim i nějaké ty zkušenosti. Snad proto album vyznívá poněkud uhlazeněji, než jak tomu bylo dosud, ale mám tím samozřejmě na mysli uhlazenost v tom smyslu, že kapela se protentokrát daleko více obouvá do melodického ztvárnění věci, než do klasického drhnutí riffů.
Tedy jinými slovy, že RUNNING WILD zůstali stejně nekompromisními jako byli dřív, ale dovedli to najednou lépe prodat. Rolfovi svěřenci se také podruhé ve své historii pouští do instrumentální skladby, pod níž je tentokrát podepsán basista Jens Becker (a odvádí v ní, stejně jako i ve vůbec prvním oficiálním klipu RUNNING WILD ke „Conquistadores“, skvělou práci), můžeme také zaznamenat celkem přesvědčivé pokusy o vytváření vlastní klasické hudby („Blown To Kingdom Come“, „Calico Jack“) a rovněž první ukázku dlouhé a členité hudební ságy, kterým se v budoucnosti kapela začala s oblibou věnovat (zde již právě zmíněný „Calico Jack“ se svými 8:15 min.).
Věřte mi, že je to opravdu skvělý pocit, zaposlouchat se do toho, jak si pánové zahráli se všemi maličkostmi, jak posadili všechna přesně vypočítaná sóla tam, kde mají být, a jak dokázali vytvořit dokonalou atmosféru, v níž text úplně přesně ladí s jemu určeným hudebním doprovodem (vyzkoušejte si například náladu ve skladbě „Mutiny“ /“Vzpoura“/ při zpívané pasáži „Stand up a fight!, Stand up and Fight!“). Proto měl asi Iain Finlay smůlu, když většinu turné k tomuto albu musel kvůli zranění přepustit dalšímu bicmenovi Jörgu Michaelovi (ještě o něm uslyšíme). A tak RUNNING WILD zakotvili v nejhonosnějším z přístavů a asi málokdo by čekal, že můžou přijít ještě s něčím lepším. Jenže čerstvý vítr se už pomalu začínal zvedat a odliv se pro královskou loď stával čím dál tím lákavějším…
1. Intro
2. Port Royal
3. Raging Fire
4. Into The Arena
5. Uaschitschun
6. Final Gates
7. Conquistadores
8. Blown to Kingdom Come
9. Warchild
10. Mutiny
11. Calico Jack
Máte-li rádi naléhavý zpěv Cristera Olssona, procítěné severské riffové preludování a nevadí vám ani švédština, na novém albu EREB ALTOR si jistě najdete to své. Na žádné slavobrány to není, ale i poctivé bušení do kovadliny má kolikrát něco do sebe.
Pořád je všechno v pořádku a americká super grupa jede v kolejích poklidného progrocku. I tentokrát se najdou příjemná místa, celkově mám ale pocit, že docházejí silnější melodické nápady. Snad to bude jen takový ten oddech před něčím větším. Doufejme.
Pojďme si zase užít trochu pravého DM chrastění. MACERATION splňují žánrové atributy na potřebných 100% a doručují desku, ze které budou nadšeni zejména příznivci DISMEMBER nebo GRAVE (ale i BOLT THROWER). Zvuk je tučný, hluboký a deska nepostrádá tlak.
AC/DC war metalu a jejich nová deska. Výrazně podobná těm předchozím. Příznivci REVENGE dostanou klasicky zvrhlý a maximálně agresivní klepec. Tak jako vždycky. A tentokrát rovnou přes 40 minut. No, mě to stačilo dvakrát, potřetí do toho už asi nejdu.
Tak je to konečně venku! Pohrobci geniální tech/death entity SPAWN OF POSSESSION jsou zpět v centru dění. V kůži RETROMORPHOSIS působí robustněji a špinavěji, nicméně i tak je dokážete neomylně identifikovat hned po prvním riffu. Epické zmrtvýchvstání.
GOLGOTHAN REMAINS trochu pročistili zvuk a zvýraznili ULCERATE vibes. Nové EP je pořád hodně agresivní a inspirace novozélandskou ikonou (tentokrát přichází na řadu jejich pozdní tvorba) slouží spíše jako vydatná poleva než jako zásadní konstrukční prvek.
Komplexní metalová skládanka, kde si podává ruce agresivní death metal s dusavými djent výpady, ale i melodickými a klidnějšími pasážemi. Přes veškerou agresivitu to má i zvláštní ladnost. První dojem slušný.