OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Není už žádnou novinkou, že u tuzemských vydavatelů nachází živnou půdu nejedna zahraniční kapela. Výjimkou nezůstává ani rozjíždějící se label Damage Done Records, který se specializuje hlavně na hardcore a příbuzné styly. Novým přírůstkem je EP pětice z anglického Leedsu sdružené pod jménem THE VERSUS PROJECT.
A jaképak jsou hudební choutky partičky kolem bratrů Olejnikových? Každému, kdo alespoň trošku zná šéfa Damage Done Ivana, je ihned jasné, že slyšet cokoliv jiného než našlapaný metalcore by bylo velikým překvapením. Ostrým rozjezdem startující skladba „Focus On Fall“ dává jasně na srozuměnou, že i tito pánové z Anglie rádi moderně znějící agresi s výrazným podílem melodiky. Jedná se o klasickou nálož složenou z hardcoreových riffů a heavy kytar s dobře šlapající rytmikou a obhroublým vokálem. THE VERSUS PROJECT se nebojí ani kytarových sól, kterážto dokáží působit osvěžujícím dojmem. Celá nahrávka jako celek pak dobře vypovídá o tom, že její tvůrci už mají za sebou předchozí angažmá v různých kapelách, takže šestice skladeb rozhodně nepůsobí nikterak nedospělým dojmem.
Pokud bych měl k někomu přirovnávat, tak mě napadá přívlastek méně hitoví DARKEST HOUR, ale těch podobně znějících skupin by se samozřejmě dalo najít mnohem více. Představte si kapelu, která do svého žánru nepřináší nic nového, ale na druhou stranu své řemeslo zvládá na dostatečné kvalitativní úrovni. Dostatečné na to, aby dokázala zaujmout a vnutit myšlenky o příslibech do budoucna. No a to jsou THE VERSUS PROJECT ve své aktuální formě.
Další metalcoreová nahrávka. V početné řadě by se díky svým kvalitám neměla ztratit.
6,5 / 10
James Olejnik
- vokály
James Welsh
- kytara
David Olejnik
- kytara
Mark Hovell
- basa
Ben Palmer
- bicí
1. Intro
2. Focus Or Fall
3. Friends
4. She Died So Suddenly
5. No Mums No Dads
6. The Issues That Surround Us, And The Times That Empower Us
7. False Identity
Vydáno: 2006
Vydavatel: Damage Done Records
Produkce: James Welsh, Ben and Al Wood
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.