OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Dva roky po z mého pohledu rozpačitém albu (byť nakonec i přes moje příkré hodnocení v recenzi převládly pozitiva) „You Fail Me“ je tady tato zuřící partička zpoza oceánu zas, aby opět, jak už to u ní chodí, pořádně rozčeřila už tak dosti divoké hardcoreové vody. Přiznám, že počáteční poslech plynule navazoval na skepsi z předchozího alba, ale, drazí přátele, naštěstí je opak pravdou!
Sice kvalit svých vrcholných děl už asi nedosáhnou, nic to však nebrání tomu, aby stále chrlili výborné desky. Ne, příliš mnoho změn se zase neudálo. Tahle partička ví moc dobře, na kterých polích dominuje a tomu i nadále podřizuje svoji taktiku. Takhle nasraně a psychopaticky znějící bandu aby jeden pohledal. Člověk si říká, že Jacob Bannon už by se mohl na čím dál starší kolena trošku uklidnit, ale ten pacholek potetovaná má pořad tolik vzteku, že by ho mohl rozdávat na ulici kolemjdoucím a ještě jim jako dovětek jednu natáhnout. I když tu a tam povolí uzdu vybíjení svých frustrací ve prospěch přeci jen pozitivnějších emocí (mám na mysli hlavně na poměry kapely velice netradiční melodický kousek „Grim Heart / Black Rose“ s hostujícím vokalistou Jonahem Jenkinsem), celkově působí „No Heroes“ opět jako vysoce nebezpečná třískavina schopná v rukou nepřipraveného jedince způsobit katastrofu.
Ovšem na druhou stranu nemá cenu zakrývat oči před faktem, že se CONVERGE víceméně už opakuji, leč brát to v tomto případě jako výtku by bylo zbytečně hnidopišství, protože navzdory tomu jsou stále schopni nabídnout odpovídající kvalitu. Jestliže jsem si v recenzi na „You Fail Me“ stěžoval na nepříliš bohatou variabilitu aranžmá, tak tentokráte se skupina opět prezentuje v tom pro ni nejlepším světle. Rozběsněné a doslova nervy drásající vysokorychlostní skladby jsou dávkovány v přesně takovém množství, aby nezačaly nudit. Vzápětí přichází uvolnění, zpomalení, jako když se neurotik potřebuje nadechnout k dalšímu hysterickému záchvatu. Bicí Bena Kollera opět vyrážejí dech a vy máte pocit, že je slyšíte všude kolem vás. Tenhle chlapík je skutečným tahounem této demoliční čety. Vůbec instrumentální party byly vždycky silnou složkou CONVERGE a ani tentokráte není potřeba na tomto tvrzení cokoliv měnit.
Ruku v ruce s kvalitním zvukem, který má na svědomí kytarista Kurt Ballou, a již tradičně zajímavým obalem (a neméně zajímavou vinylovou verzí) z dílny křiklouna Jacoba se CONVERGE vrátili ve výborné formě a já osobně jsem tomu moc a moc rád!
PS: Škoda, že se Evropě (a potažmo i naší zemi) vyhnulo turné MASTODON + CONVERGE, které proběhlo v lednu a v únoru tohoto roku.
Králové zuřívého hardcore jsou zpět, aby vám opět nakopali vaše líné zadnice!
8,5 / 10
Jacob Bannon
- vokály
Kurt Ballou
- kytara, basa, vokály
Nate Newton
- basa, vokály
Ben Koller
- bicí
<b>host:</b>
Jonah Jenkins
- vokál ve skladbě Grim Heart/Black Rose
1. Heartache
2. Hellbound
3. Sacrifice
4. Weight Of The World
5. No Heroes
6. Plagues
7. Grim Heart / Black Rose
8. Orphaned
9. Lonewolwes
10. Versus
11. Trophy Scars
12. Bare My Teeth
13. To The Lions
The Dusk in Us (2017)
All We Love We Leave Behind (2012)
Axe To Fall (2009)
No Heroes (2006)
You Fail Me (2004)
The Long Road Home (DVD) (2003)
Unloved & Weeded Out (2003)
Jane Doe (2001)
Deeper The Wound (split s HELLCHILD) (2001)
Jane Doe Demos (2000)
The Poacher Diaries (split s AGORAPHOBIC NOISEBLEED) (1999)
Y2K (7''EP) (1999)
When Forever Comes Crashing (1998)
7'' split s Brutal Truth (1997)
Among the Dead We Pray for Light (7'' split s COALESCE) (1997)
Serial Killer (5''EP) (1997)
Petitioning The Empty Sky (1997)
Petitioning The Empty Sky (CD/7''EP) (1996)
Caring and Killing (1995)
Unloved and Weeded Out (7''EP) (1995)
Halo In A Haystack (1994)
Dog Days (demo) (1993)
Where Have All The Flowers Gone (demo) (1992)
Self Titled (7 (1991)
Gravel (demo) (1991)
CONVERGE se vrátila jejich stará forma, po ne úplně přesvědčivém albu „You Fail Me“ jako by tito bouřliváci prošli pekelnou lázeňskou kůrou a nastřádaný oheň vychrlili do alba „No Heroes“. Při poslechu naštvaně agresivních skladeb snadno získáte dojem, že vám hoří koudel u zadku, nutí to vstát a poskakovat, rozkopat záhon smradlavých fialek a vysadit ďáblovu trávu. Hardcore jak řemen, na kterém si vás skupina přitáhne a utopí v kotli plném vyvařených fuseklí. Výborné album plné třeskuté vřavy, ale hlavně pestré bez známek stereotypu, ve kterém se trochu utápěla předchozí deska.
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.