À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Poněkud provokativní název skupiny CAR BOMB může svádět k mnoha vysvětlením, zcela přirozeně se nabízí i asociace s terorismem. Pokud jsou však tito pánové z Long Island (New York) hudebními teroristy, pak jedině v dobrém slova smyslu, tedy jako výbušní neposedové, kteří se svou explozivní hudební náloží snaží rozmetat zkostnatělé stylové budovy. Jako mnoho „rebelů“ jsou však i samotní CAR BOMB ovlivněni ideály svých předchůdců, nehledají vlastní filozofické teze, ale přebírají učení svých vzorů, kterými se v tomto případě zcela zjevně stávají skupiny jako DILLINGER ESCAPE PLAN a MESHUGGAH.
Skupina, zrozená na troskách dvou jiných celků NECK a SPOOGE, hned od svých počátků směřovala k brutální technické tvorbě, která vyústila na debutu „Centralia“. Putování světem extrémů se v tomto případě řídí celkem striktně pravidly, které již před časem položili zmínění DILLINGER ESCAPE PLAN, většinou uřvané hardcorové vokály plavou nad rytmikou plnou kudrlinek, záseků a protirytmů, třeštivě trylkující kytara zběsile piští a proměnlivá sekaná tempa často odkazují na technothrashové mistry MESHUGGAH. Ale CAR BOMB odbočují i do grindového světa v kraťoučkém výbuchu „Rid“, nebo se dostávají do deathových poloh ve skladbě „Cielo Drive“, kde především vokální složka vyvolává dojem tradičního deathu a celkově skladba připomíná krkolomně technické skupiny typu NECROPHAGIST. Extrémní pojetí skladeb nabývá schizofrenickou dvojakost bravurně zvládnutých prstolamných kreací a poněkud studeně působící náladové stránky. Vlastní hudební obsah tak poněkud trpí neustálým kódováním do matematicky komplikovaných struktur a bouřící instrumentální smrště zůstávají na úrovni neosobních exhibicí.
Samotní CAR BOMB zmiňují jako využívané vlivy i Zappu a ranné MR. BUNGLE. To je však třeba brát s obrovskou rezervou. Pokud je možno vyslovit jméno Mike Patton, pak jedině v asociaci s nespoutaným šílenstvím, které kašle na konvence a buduje hudbu nikoli pro potřebu ocenění, ale pro vlastní uspokojení z výsledku. Tím hlavním problémem CAR BOMB je však fakt, že svoji kreativitu upírají směrem značně probádaným a osobitý přínos se v této vypjaté a dusivě bláznivé vřavě hledá těžko. „Centralia“ je tak albem, na které v plné parádě platí, že méně by bylo možná více. Ale zkuste zastavit nenasytné extrémisty, kteří se obrovskou rychlostí řítí přeplácaným moderním světem v káře napěchované třaskavým materiálem.
CAR BOMB jsou dalším pokračovatelem divokých mathcore progmetalových smrští, za jejichž hlavního propagátora se dají označit DILLINGER ESCAPE PLAN.
7 / 10
Michael Dafferner
- vokál
Elliot Hoffman
- bicí
Greg Kubacki
- kytara
Jon Modell
- basová kytara
1. Pieces Of You
2. Gum Under The Table
3. Rid
4. Cellophane Stiletto
5. Best Intentions
6. M^6
7. His Eyes
8. Hypnotic Worm
9. Cielo Drive
10. Solid Grey
11. H5n1
Pro dnešní uspěchaný svět je symptomatické vše sdělit, vyřídit, zprostředkovat a užít co nejrychlejším způsobem a CAR BOMB jsou typickým produktem tohoto světa. Na ploše pouhé půl hodiny nabízejí v krátkých skladbách až brutální množství hudebních nápadů - a hlava z toho jde pochopitelně kolem. Inspiraci DILLINGER ESCAPE PLAN a MESHUGGAH nezapřou a jako bonus přidávají značnou agresivitu a zběsilost. Povedený debut!
-bez slovního hodnocení-
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.