PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Znáte taky ten pocit nejistoty, který se člověka zmocňuje, když dosáhne určité neshody se svým okolím? Já osobně mívám v takovém případě tendenci zpochybňovat vlastní úsudek a tíhnu k připuštění, že jsem něco nepochopil, protože jednoduše nedokážu uvěřit, že by (teď už konkrétně) taková režisérka, jakou je Irena Pavlásková, za přispění vcelku renomovaných herců a štábu vytvořila tak příšerný paskvil, na který se právě chystám naplít.
Tady ale nelze jinak. V existenci recenzovaného snímku opravdu nevidím nejmenší smysl a to ať se na to dívám jakýmkoliv pohledem. Naopak, nořit se do něj hlouběji přináší jen čím dál víc frustrace a zhnusení. Po Halině Pawlovské se tak setkávám už s druhou osobou, která prezentuje výjimečně pokřivený pohled na svět a je popravdě úplně jedno, jestli tou osobou je autorka předlohy Nesvadbová, nebo režisérka Pavlásková, popřípadě obě, když už na tom scénáři spolupracovaly. Rozhodně ale nemám sebemenší touhu to četbou knihy zjišťovat. Naopak zabřednu do zobecňování a uvedu, že na adresu člověka, který je schopný něco takového napsat, jakož i na toho, kterému to připadá zfilmováníhodné, mě napadají jen slůvka, která si radši nechám pro sebe z obavy, že bych je možná začas musel opakovat před soudem.
S hrůzou si uvědomuji, že nejsem schopný, byť jen v krátkosti, popsat děj. Kdybych se pokusil o co nejpřesnější shrnutí, asi bych si to po sobě posléze přečetl, zjistil, že je to nějaká chaotická změť bez konkluze a zase bych to smazal. Přesto by se jednalo přesně o to, co bylo k vidění. Nějaké děvče se na nejrůznějších místech střídavě svléká a obléká za asistence několika měnících se chlapců, což je místy protkáno nějakým pokusem o vyjádření vnitřního pocitu, povrchní debatou s kamarádkou nebo pseudointelektuálním rozhovorem s rodiči. Za slupkou "něčeho lepšího" je ovšem jen neskutečná hloupost a povrchnost. To je pohříchu jediný prvek, který se line celým filmem a paradoxně ho tak částečně tmelí. A věru, kdyby po půlce udělali přestávku, také bych rád odešel domů, ale byl bych zvědavý, jestli druhá půlka bude stejně špatná jako ta první.
A byla. Sice se občas našla nějaká ta hámotina, při níž se ta nespící půlka sálu zoufalstvím zašklebí, ale protože tou dobou už každý chápe, že to není záměr, ale kouzlo nechtěného, nedá se tomu přikládat větší vážnosti. Tento film je postaven na obnažené Danice Jurčové, dialozích a obsazení známými herci. Danica se mi nelíbí, dialogy jsou hloupé a zahráno je to (skoro všemi zúčastněnými) příšerně, tak co s tím? Zkusíme se poohlédnout po nějaké berličce okolo, ať to nevypadá tak zoufale? A vida - kamera! Pane Brabec, promiňte. Obdivuji vás i vaší práci. Obdivuji, jak mistrně nakládáte se sebehorším materiálem, tedy i to, jak jste se zhostil Bestiáře a chci věřit, že nebýt tehdy toho Času Dluhů, asi byste tu Pavláskovou poslal kam jen je vám libo. Ale toto hodnocení jen na vás postavit nedokážu.
Autorky si v rámci zbytečného filmu udělaly dovolenou v Itálii a Londýně, svezly se v pěkných autech, podívaly se do luxusních in- i ex- teriérů, zpropagovaly si svoje časopisy a obdobou komunistické kočičí přestávky možná přiměly několik slabších jedinců k nákupu štěněte zlatého retrívra (chudák Kubišová). Teď už jen doufají, že jim to svou návštěvností zaplatíme. A mně je smutno z toho, že my podle všeho platíme. To vše za prezentaci nekonečných 113ti minut hloupého příběhu o hloupém děvčeti,
1 / 10
Vydáno: 2007
Stopáž: 100 min.
BESTIÁŘ
[Česká republika]
Režie: Irena Pavlásková
Scénář: Bára Nesvadbová, Irena Pavlásková
Kamera: F. A. Brabec
Hudba: Jiří Chlumecký
Hrají: Danica Jurčová, Karel Roden III, Marek Vašut, Tomáš Matonoha, Miroslav Etzler, Kryštof Hádek, Jitka Čvančarová
Premiéra v ČR: 19.04.2007
Hodně nepovedený film! 1,5 bodu navíc za skvělého Marka Vašuta a 0,5 bodu za Danicu Jurčovou.
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.