OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tohle, do té doby zřejmě nejtvrdší, Ozzyho album se stalo odrazovým můstkem pro závratnou kariéru mladého Zakka Wyldea, jehož charakteristický zjev a kytarový um z něho udělal přes noc metalovou ikonu přelomu osmdesátých a devadesátých let. Ale i samotný frontman se tentokrát zdál v lepší psychické pohodě než kdykoliv předtím, a tak vcelku v tajnosti a daleko od mediálních tlaků a dychtivých očekávání vznikalo nové studiové album, na kterém se Ozzy Osbourne znovu předvedl ve výtečné formě. Album „No Rest For The Wicked“ (1988) bylo jednoznačným krokem směrem od pompézních produkcí z časů „The Ultimate Sin“ (86) k syrovému a o poznání divočejšímu hard ´n´ heavy konce osmdesátých let a stálo zejména, kromě Ozzyho nezaměnitelného projevu, na nespoutanosti a charakteristickém kytarovém rukopisu blonďatého dravce.
Už pilotní singl „Miracle Man“, jehož video se nahrávalo na britském území v útrobách gotického kostela, do kterého odvážný režisér nechal vpustit kromě rozparáděných muzikantů také desítky růžovoučkých podsvinčat, měl dát všem pánbíčkářům jasně na srozuměnou, že šílenec je zpět. Skladba to byla úderná, rychlá, s typickými Zakkovými vyhrávkami a hvízdanci – tedy sebevědomý vstup na scénu jak se patří, navíc jasný příklon Ozzyho repertoáru směrem k tvrdosti. Druhý singl „Crazy Babies“ s dětskými vampy ve svém obrazovém provedení však nebyl příliš dobrou volbou. Myslím, že album obsahuje mnoho lepších skladeb. Tak například přehlížená avšak plná hitových ambicí se mi jeví hned druhá „Devil´s Daughter“, která obsahuje vynikající zpěvovou linku gradující v glammetalovém refrénu nebo našláplé inferno „Breaking All The Rules“ s jedním z nejlepších Zakkových riffů. Vrcholem je pro mne jednoznačně „Bloodbath In Paradise“, která na mnoho let dopředu (možná navždy) korunovala Zakka Wyldea na post šílencova dvorního kytaristy. Nechybí ani typická balada „Fire In The Sky“. Retrospekce divokých pokoncertních večírků plných drog a groupies z nedávné Ozzyho minulosti – to je „Tatooed Dancer“. Téma jeho věčného boje obsahuje jak jinak než „Demon Alcohol“.
Po realizaci „No Rest For The Wicked“ (1988) se fanoušci starých BLACK SABBATH konečně dočkávají spojení Ozzyho Osbournea s Geezerem Butlerem, který se na turné k nové Ozzyho sestavě přidává. Původní baskytarista Bob Daisley byl totiž přizván jen jako záskok do studia za v roce 1987 odešlého Phila Soussana. Celosvětové turné znamená jak jinak než další úspěch a Ozzy Osbourne v létě 1989 vystupuje jako jeden z prvních umělců západního světa za železnou sovětskou oponou a sice na monstrózní rockové přehlídce MOSCOW PEACE FEST 89.
Výborné album, které se stalo odrazovým můstkem pro mladého Zakka Wyldea. Předzvěst „No More Tears“.
Ozzy Osbourne
- zpěv
Zakk Wylde
- kytara
Bob Daisley
- baskytara
Randy Castillo
- bicí
1. Miracle Man
2. Devil´s Daughter
3. Crazy Rabies
4. Breaking All The Rules
5. Bloodbath In Paradise
6. Fire In The Sky
7. Tatooed Dancer
8. Demon Alcohol
9. Hero
Patient Number 9 (2022)
Ordinary Man (2020)
Scream (2010)
Black Rain (2007)
Under Cover (2005)
Prince of Darkness (2005)
The Essential Ozzy Osbourne (2003)
Live At Budokan (2002)
Down To Earth (2001)
Ozzman´s Commeth (kompilace) (1997)
Ozzmosis (1995)
Live And Loud (live) (1993)
No More Tears (1991)
Just Say Ozzy (live) (1990)
No Rest For The Wicked (1988)
Tribute To Randy Rhodes (compilation) (1987)
The Ultimate Sin (1986)
Bark At The Moon (1983)
Speak of The Devil (1982)
Live E.P. (1982)
Diary of A Madman (1981)
Blizzard Of Ozz (1979)
Datum vydání: Středa, 28. září 1988
Vydavatel: Epic Records
Stopáž: 43:00
Produkce: Keith Olsen, Ray Thomas Baker, Ozzy Osbourne
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.