PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Supernatural znamená česky „nadpřirozený“. Hudba, zachycená na této kazetě skutečně není z těch běžných. Je to prostě soundtrack k výstavě. O jakou výstavu se jedná napovídá už sám název. Prostě a jednoduše človíček jménem Aleš Drašnar vytvořil několik scenérií s pohádkovými a nadpřirozenými bytostmi a ke každé z oněch scén složil a nahrál i osobitý a tajemně působící doprovod, či spíše zvukové podmalování. Víte, táhlé a tiché vlny kláves a píšťal, vrzající dveře, tajemný smích, ťukání, kvákání žab, škrábání, kročeje a dunění... to vše ve kompozicích (dá-li se to tak nazývat) Aleše Drašnara najdete. Je zřejmé, že Richarda L. Havleho tyto zvuky něčím musely uchvátit, protože jinak by se neodhodlal to vydat. Problém je možná v tom, že Richard páně Drašnarovy výstavu sám shlédl a onen hudební doprovod mí spojen s vizuálním vjemem. O to je ovšem nepřipravený posluchač jaksi ochuzen. Proto si nejsem tak zcela jistý, že se tento vydavatelský počin dočká širšího ohlasu. Na kazetě naleznete celkem pět skladeb, které sloužily jako doprovod k těmto exponátům – Hradní sklepení, Dračí sluj, Noční tůň, Půlnoční les a poslední záležitost (na kazetě předposlední) se jmenuje Podmalba. Nepochybuji o tom, že výstava pana Drašnara byla zajímavým a atmosférickým zážitkem. Bez toho požitku oka to ale jaksi postrádá hlavní smysl... Jako relaxační hudba je to mírně rušivé, ale jako „podmalba“ k četbě řekněme Barkera se to použít dá, ač poněkud samoúčelně...
Vydáno: 2001
Vydavatel: Lecter Music Agency
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Atmosférický black metal / post-metal. Hodně odlehčená produkce plná vybrnkávaček, náladových pasáží a košatých atmosférických vsuvek. Zuby se moc necení, možná občas mléčné jedničky. Příjemný poslech, vyloženou hitovku však na "Succumb" nenajdete.
Šíleně plodný oneman projekt, Aaron Edge se utrhl ze řetězu s sází jednu desku za druhou. "Agglomeration" je třetí z letošních již pěti alb. A překvapivě to drží slušnou kvalitu. Pokud tedy máte rádi dusivý sludge doom s výbuchy disonantního šílenství.
Hulváti z Jura sú takí naši DARKTHRONE: o pol generácie mladší a s koreňmi v grinde miesto blacku, no doživotne verní metalovej klasike (s čoraz hrubším zvukom). „Kromaňon“ a „Abeceda nenávistí“ sa zapíšu do zlatého fondu. Zbytok asi nie, čo vôbec nevadí.
Oproti EP "God Made Me An Animal" ubral Greg Puciato (ex-THE DILLINGER ESCAPE PLAN), ale i skupina jako celek, na nekompromisnosti, objevují se více i zpěvné a melodické polohy, nicméně je to stále hodně nasraný a uřvaný post-hardcore té nejvyšší kvality.
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Singl „Winter Storm Vigilantes“ je povedená záležitost, která byla slibnou návnadou na nové album. Velká očekávání byla nakonec zbytečná. S trochou dobré vůle se na albu najdou dvě další slušné skladby, jinak je to stále ten samý a nenápaditý kolovrátek.